بین الملل

پدافند ازبکستان هواپیمای نظامی افغانستان را هدف قرار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز ، منابع خبری ظهر دوشنبه به وقت تهران گزارش دادند که یک هواپیمای نظامی افغانستان مورد هدف پدافند هوایی ازبکستان قرار گرفت.

وزارت دفاع ازبکستان با استناد به وزارت دفاع ازبکستان ، خبرگزاری Rachatoday و خبرگزاری اسپوتنیک ، به نقل از وزارت دفاع ازبکستان ، گزارش داد که یک هواپیمای نظامی سوپر توکانو افغانستان هنگام تلاش برای نقض حریم هوایی این کشور سرنگون شد. و یگان دفاعی ازبک اعزام شد.

این هواپیما عصر یکشنبه در استان سرکونداریا ازبکستان سقوط کرد و دو خلبان کشته شدند که به بیمارستان منتقل شدند. به نظر می رسد این هواپیما قصد فرار از افغانستان را داشته است.

عصر یکشنبه و صبح دوشنبه ، فرودگاه بین المللی کرزی نیز آشفته بود ، زیرا عکس ها و فیلم های دلخراشی از سقوط دو شهروند افغان در هنگام سقوط از هواپیمای لجستیکی ارتش آمریکا در حین پرواز در ارتفاع کم ظاهر شد. (جزئیات بیشتر)

تنها چند روز پس از فروپاشی شهرهای بزرگ افغانستان ، نیروهای طالبان در ساعات اولیه روز یکشنبه در کابل تجمع کردند. برخی از تصاویر منتشر شده نشان می دهد که پس از سقوط کابل به دست طالبان ، مردم افغانستان برای خروج از کشور به فرودگاه بین المللی حامد کرزی حمله کردند.

برخی رسانه ها گزارش داده اند که یکی از دلایل حمله به فرودگاه کابل شایعه این بود که هواپیماها بدون روادید و گذرنامه به کانادا می روند. نیروهای امنیتی و آمریکایی در تلاشند اوضاع را کنترل کنند ، اما تعداد آنها هر لحظه بیشتر می شود

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا