حوادث

پرتصادف‌ترین مناطق پایتخت اعلام شد/ بیشترین دلیل تصادفات در تهران چیست؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت تصادفات سال گذشته در پایتخت را تشریح کرد.

سرهنگ احسان مومنی در مصاحبه با آژانس دانشجویی ایران وی با تشریح تصادفات پایتخت در سال 1999 ، توضیح داد: “بررسی تجزیه و تحلیل تصادفات سال 1999 نشان می دهد که حدود 42٪ از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی عابران پیاده و 44٪ آنها موتورسوار هستند.” همچنین 14٪ از آسیب ها مربوط به راننده و سرنشین بوده است.

به گفته وی ، به دلیل افزایش استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان در سال 1999 ، تعداد مرگ و میر ناشی از موتورسیکلت نسبت به سال 1998 حدود هفت درصد افزایش یافته است.

وی بزرگترین علت تصادفات را توجه نکردن به جلو و حواس پرتی رانندگان دانست و گفت: حدود 34 درصد تصادفات به همین دلیل بوده است. دلیل دوم تصادفات رانندگی در خیابان ها و تقاطع ها مربوط به عدم رعایت 16٪ حق تقدم و در بزرگراه ها ، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت و سرعت ، با سهم تقریبی 12٪ است.

موامنی همچنین با اعلام اینکه بیشترین تعداد تصادفات رانندگی بین ساعت 4 تا 8 بعدازظهر رخ داده است ، گفت: 26 درصد از تصادفات در ساعات تاریکی ، شبانه روز و حدود 42 درصد در طول روز رخ داده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس تهران بزرگ راهور بیشترین درصد مرگ و میر در سوانح رانندگی را مربوط به منطقه 4 شهرداری تهران با 12 درصد از کل تلفات اعلام کرد و گفت: منطقه 15 شهرداری تهران با 9 درصد کل 19 مرگ و میر منطقه ای در شهرداری تهران 8 درصد افزایش یافته است. متوفیان در ردیف های زیر قرار دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا