بین الملل

پیام تسلیت امیر قطر به مردم و دولت ایران بابت فاجعه سیل اخیر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز، امیر قطر و تعدادی از مقامات ارشد این کشور فاجعه کشته شدن تعدادی از شهروندان ایرانی را به مردم و دولت ایران تسلیت گفتند. در حادثه سیل اخیر

به گزارش «خبرگزاری رسمی قطر»، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر امروز شنبه در پیامی به حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران درگذشت این سیل را تسلیت گفت. قربانیان در کشور چندین استان ایران برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کردند.

بر اساس این گزارش، امیر این کشور، شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی، معاون وزیر امور خارجه و شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر نیز پیام های مشابهی را برای مردم ارسال کردند. و رئیس جمهور ایران .

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر شنبه با حضور در سیل زدگان روستای مزداران شهرستان فیروزکوه از نزدیک در جریان خسارات سیل و عملیات امدادرسانی به سیل زدگان قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به وقوع سیلاب های فراوان در پی بارندگی های اخیر در کشور گفت: در روزهای اخیر در مجموع در ۶۶۱ نقطه کشور شاهد وقوع سیلاب بوده ایم.

رئیس جمهورم خاطرنشان کرد: اگرچه بلافاصله خبر حادثه سیل به من رسید و معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز در میدان حضور دارند و دائماً مرا از آخرین تحولات و اخبار به روز می کنند، اما می توانم. من فقط اخبار را از دفترم دنبال می کنم و به همین دلیل به حضور شما آمدم تا آخرین وضعیت امداد رسانی به مردم و آسیب دیدگان سیل اخیر را از نزدیک دنبال کنم.»

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگویی گفت: ممکن است امشب یا حتی فردا جنوب تهران با همین بارش شدید پوشیده شود، زیرا تغییرات اقلیمی نشان از آن دارد.

وقوع سیل اخیر در مناطقی از ایران منجر به کشته، مجروح و ناپدید شدن تعدادی از شهروندان و خسارات شدیدی شد.

انتهای پیام




این مقاله را به صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا