استان ها

پیشبرد اهداف فرهنگی با تمرکز و جدیت در حوزه «هنر»

گروه استانی خبرگزاری آنا. یکی از مهمترین رویکردهای معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اهمیت فعالیت های فرهنگی دانشجویی از طریق تسهیل، تعمیق و گسترش مراکزی است که با اصلاح آیین نامه اجرایی مراکز و ابلاغ آن در دستور کار قرار گرفته است. آنها در ماه سپتامبر 1378. همچنین زمینه کارگزاری فرهنگی دانشجویی را برای واحدهای دانشگاهی سراسر کشور فعال می کند مراکز فرهنگی آنها از جامعه حمایت می کنند و تا حد امکان امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می دهند.


بیشتر بخوانید:

از مبارزه 24 ساعته با کرونا تا تزریق روزانه 3000 دوز واکسن

از مراکز فرهنگی جامع و اصیل حمایت کنید

بزرگ ترین جشنواره نمایش روایی و نمایشی در انتظار دانش آموزان است


کانون‌های دانشجویی از اشکال مهم و مؤثر فعالیت‌های دانشجویی هستند که با هدف ایجاد بستر مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه‌های دینی، انقلابی، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد می‌شوند. البته می تواند منجر به یک فعالیت با کیفیت بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

در حال حاضر هزار و 410 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوزها، اساسنامه، معتمدین و اعضا هستند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارش و گفت و گو با متولیان کانون های فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، عملکرد، فعالیت ها و وظایف این مراکز را در قالب یک فایل خبری تشریح کرد.مراکز دانشجوییوی در این شماره به بررسی گفت و گو با مرتضی نیروبخش، دبیر کانون دانشجویان تئاتر می پردازد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ما در حال تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر از این دانشگاه هستیم.

و مرتضی نیروبخش در گفت وگو با خبرنگار گروه منطقه ای خبرگزاری آنا، با تشریح جایگاه تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها، گفت: قطعاً مهمترین قسمت هر دانشگاه موضوع فرهنگ آن دانشگاه است. هنرهای نمایشی در این مقوله تاثیر بسیار مثبتی دارد و اگر در حوزه هنر دانشگاهی فعالیت های هدفمندی انجام شود قطعا تاثیر بسیار خوبی در فرهنگ دانشگاه خواهد داشت.

پیشبرد اهداف فرهنگی با تمرکز و جدیت در زمینه

وی افزود: مراکز اجتماعی و فرهنگی با برپایی برنامه های جذاب و هدفمند کمک زیادی می کنند. جذب دانشجو وارد برنامه های فرهنگی دانشگاه می شوند و البته از نظر دانش و پیشرفت آنها نقش بسزایی دارند.

دبیر مرکز فرهنگی نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دانش آموخته مهندسی این دانشگاه، حمایت های این مراکز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حمایت ها نسبتاً قابل قبول بود، اما همچنان نیاز است که برخی از مسئولین حمایت کنند. نگاه مثبت به هنر و هنرمندان به طور کلی مجموعه فرهنگی دانشگاه یکی از حامیان این مرکز است.

نیروبخش درباره چگونگی تقویت مراکز در جهت پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه و جامعه بیان کرد: با فراهم کردن امکانات و از همه مهمتر تامین بودجه مناسب برای برگزاری کلاس ها و وبینارهای کاربردی با اساتید برجسته، جذب اعضا و در نهایت اجرای برنامه های فرهنگی مطلوب، در جهت پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه تلاش خواهیم کرد. مسئولان فرهنگی در این زمینه همکاری خوبی داشتند. البته فکر می‌کنم تمرکز و جدیت بیشتر در هنر در رسیدن به اهداف فرهنگی بسیار مؤثر است.


بیشتر بخوانید:

فعالیت‌های دانشجویی در کشمکش دو ساله با کرونا متبلور شد

از مبارزه 24 ساعته با کرونا تا تزریق روزانه 3000 دوز واکسن


وی گفت: مرکز نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در آذرماه 1395 تاسیس شد و با 12 نفر از اعضای شورا و مجلس مؤسسان و 50 نفر از علاقمندان فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز در زمینه هنرهای نمایشی، آموزش و برگزاری نمایش و جشنواره ملی تئاتر کار می کند و شامل برگزاری ده ها دوره آموزشی (کارگردانی، بازیگری و نویسندگی) با اساتید برجسته تئاتر در مشهد، برگزاری کتابخوانی دانشگاهی، اجرای دو پروژه تئاتر، آمادگی برای اجرا و ارائه طرح جشنواره سراسری تئاتر است. اجرای تئاتر و پروژه های دو مرحله ای نمونه ای از فعالیت های کانون در حوزه کرونا است.

به گزارش آنا، سلسله گزارش ها و گفتگوهای خبرگزاری آنا از فعالیت ها، عملکرد و چالش های کانون های فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی با عنوان «مراکز دانشجوییهمچنین در اختیار فرهنگسراهای دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت. به دلیل بیان برخی مشکلات از سوی متولیان کانون در زمینه فعالیت های دانشجویی – که معمولاً هم همینطور است – دانشجویان و فعالان فرهنگی می توانند با شماره تلفن 47351424 (خانم رازکی) برای پیگیری و رفع مشکلات خود در کانون های فرهنگی دانشجویی تماس بگیرند.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا