فرهنگ و هنر

پی‌گیری‌های وزارت خارجه برای آزادی حاجی بازداشتی

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی های خود با برخی مقامات کشورهای منطقه برای کمک به آزادی یک شهروند ایرانی بازداشتی در عربستان که در مراسم حج امسال توسط پلیس این کشور بازداشت شده بود، ادامه داد.

به گزارش دیباروز، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در مرحله تکمیل قرار دارد گفت و گوی تلفنی با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان وی در بخشی از این حدیث با اشاره به دستگیری یک زائر ایرانی در مناسک حج امسال توسط پلیس عربستان بر لزوم آزادی هر چه سریعتر وی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفتگو اشاره کرد که در چارچوب روابط دوستانه دو کشور، آزادی این زائر ایرانی را پیگیری خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان چند روز پیش گفتگوی تلفنی با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق وی ضمن تشکر از زحمات وزیر امور خارجه عراق در کمک به ساماندهی زیارت اخیر زائران ایرانی، پیگیر سرنوشت این زائر ایرانی دستگیر شده در موسم حج در عربستان شد و خواستار ارسال پیام برای آزادی وی شد.

بر اساس این خبر و به نقل از رسانه های خبری، نیروهای امنیتی عربستان سعودی یکی از حجاج کشورمان را به بهانه انتشار تصویری از حاج قاسم در کنار کعبه در روز عید قربان دستگیر کردند و وی همچنان در داخل است. بعد از بیش از 30 روز.

«خلیل دردمند» اهل درچه اصفهان که به همراه مادرش حج تمتع 1401 را انجام داده بود، پس از ادای حج تمتع در سال 1401 توسط نیروهای امنیتی عربستان در مسجد جامع دستگیر شد.

گفته می شود از دردمند به دلیل «عکاسی» شکایت شده و قرار است در روزهای آینده به پرونده این زائر ایرانی رسیدگی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا