استان ها

چرا باید سالروز شهادت حضرت زهرا (س) را هر سال باشکوه تر برگزار کرد؟



چرا باید هر سال مراسم شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) با شکوه بیشتری برگزار شود؟

جشن های ایام فاطمیه و ایام سوگواری مردم برای شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مخفی بماند تا یاد و نام بی بی دو عالم (علیه السلام) همیشه باشد. زنده بودن. در آستانه شهادت آن حضرت با ما همراه باشید تا بدانیم چرا علما همواره بر تکریم و شعائر اسلامی دانستن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) تاکید داشته اند.


به گزارش دیباروز. حضرت زهرا سلام الله علیها از مقام والایی برخوردار بود، زیرا تنها شخصی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم دست آن حضرت را در زندگی پربرکتشان پذیرفت و آن حضرت را پذیرفتند. بر او باد). فرمود: «من بوی بهشت ​​از فاطمه هستم، من استشمام می کنم.» رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل او ایستاد و به استقبال او آمد و منتظر حضرت زهرا (س) نشد. درود خدا بر او باد. او به سمت او می رفت، این انتقال از طرف پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نه به خاطر این است که او فرزند پیامبر صلی الله علیه و آله است یا یک محبت پدرانه، نه! رسول خدا(ص) پسران دیگری هم داشت که با هیچ یک از آنها چنین نکرد، به دلیل بلندی قامت حضرت صدیق کبری (علیه السلام).

حتی دانشمندان شیعه در اینکه مقام پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بالاتر است یا امیرالمؤمنین علیه السلام اختلاف است و برخی معتقدند تنها پس از «ولایت» امیرالمؤمنین علیه السلام. بر او برتر است; زیرا امیرالمومنین صلی الله علیه و آله و سلم پس از پیامبر صلی الله علیه و آله ولی خداست پس بر حضرت زهرا سلام الله علیها ولایت خواهد داشت. ) و او فقط از این جنبه برتر است، زیرا او فردی بسیار شریف است. بالاتر از همه ائمه، مادر امام و اولین شهید راه ولایت، باید گفت که در حضرت زهرا (سلام الله علیها) ویژگی خاصی وجود داشت که ایشان را منحصر به همه می کرد. معصومین و همه آنها. شخصیت های بزرگ، علیرغم اینکه او (سلام الله علیه) زن است زن وظایف مانند مردان الزامی نیست، اما جلوه ای از ایثار و میهن پرستی است.

از نقطه نظر حضرت زهرا (س) بهترین زنان آن است که مردان نامحرم نمی بینند و نامحرم نمی بینند – که رسول خدا نیز فرموده است – و چنین حالتی نیز همین است. زن مسلمان خودش بهترین آنها را دارد حضرت فاطمه درود خدا بر او باد، اما وقتی نوبت به دفاع از ولایت رسید، از بزدل های خارجی که غصب خلافت و سرنگونی ولی الله را با غافل نظاره می کردند، چنان خطبه ای در دفاع از ولایت ایراد کرد که تاریخ حیرت زده از این رو مظهر ولایتمداری و ایثارگری است و اولین کسی بود که وارد این عرصه شد و جان خود را فدا کرد و ویژگی استثنایی دارد که باید شجاعت آن حضرت و دلایل شهادتش را درک کنیم. و بزرگ باشیم و با پیروی از الگوی بی نظیر انسانیت بتوانیم به سیره آن حضرت (علیه السلام) عمل کنیم.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید:

ارز در

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

دکمه بازگشت به بالا