چرا هویج، موز شد! – دیباروز

چرا هویج، موز شد! - ایسنا

دیباروز / مرکزی تا یکی دو سال پیش ، قیمت برخی میوه ها تقریباً محتمل بود و همه می دانستیم که مثلاً در برخی از ماه های سال گوجه فرنگی کم و گران است یا مثلاً موز که به طور غیر رسمی گفته می شود مافیا و به طور رسمی از قبل از مافیا و سیب زمینی که داستان خود را دارد و … نام برده نشد.

اما در یکی دو سال ایران و جهان تحت کنترل یکی از بزرگترین اپیدمی های تاریخ است و ما روزهای بسیار عجیبی را پشت سر می گذاریم ، گاهی اوقات شاهد اتفاقات عجیب تری هستیم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ، در اين مدت ، علاوه بر كرونا ، هيچ مجازات عجيبي را از دست نداديم و براي ما معمول شد كه قيمت تمام كالاها را افزايش دهيم ، اما وقتي صحبت از خيار و هويج مي شود. ، وضعیت خنده دار می شود.

خیار و هویج خود فکر نمی کردند که روزی در جایگاه موز بنشینند و به خریداران بیچاره نگاه کنند!

دلایل زیادی برای گرانی هویج وجود دارد ، به عنوان مثال رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران می گوید: «ما همیشه در تابستان به دلیل گرمای هوا کمبود هویج داریم و این موضوع جدیدی نیست و در سالهای گذشته نیز همین مشکل وجود داشت. ” از سوی دیگر ، قیمت ها در اصل تعیین شده است. فروشندگان همچنین به هر قیمتی که از منبع خریداری می کنند ، مشروط به سود مصوب توزیع می کنند. ما همچنین به فروشندگان اطلاع دادیم که باید فاکتور خرید داشته باشند.

معاون اول فدراسیون فروشندگان عمده میوه و تره بار در اصفهان همچنین در مورد راه اندازی بازار سیاه هویج در اصفهان و کشور گفت و افزود: عرضه این محصول بسیار کم است و قیمت آن در سطح عمده فروشی است. بیش از 15000 تومان.

وی خشکسالی و گران بودن کودها ، آفت کش ها ، دانه ها ، دستمزد کارگران ، هزینه حمل و نقل و موارد دیگر را دلیل گران بودن میوه ها و سبزیجات در بازار عنوان کرد.

علی محرش ، معاون فدراسیون بازارهای میوه و تره بار در اصفهان گفت: مصرف هویج به دلیل شیوع ویروس کرونا در بین مردم افزایش یافته است و با توجه به شرایط موجود بین عرضه و تقاضا تعادل وجود ندارد. برکت و فرار به عراق و افغانستان ، چیزی که باید با آن برخورد شود. “

رئیس فدراسیون سبزیجات و میوه های یزد همچنین با بیان اینکه هویج مصرفی این استان از استان های خوزستان و فارس وارد می شود ، علت کمبود آب در خوزستان را قیمت بالای هویج و کمیابی آن در یزد دانست.

رئیس اتحادیه سبزیجات و میوه های خراسان شمالی همچنین افزایش تعداد کرونا را یکی از دلایل اصلی افزایش تقاضای هویج در استان و البته قیمت بالای آن دانست.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار اراک دلایل مشابهی را همکارانش در سایر استان های کشور به دلیل گرانی هویج و سایر انواع میوه و سبزیجات ذکر می کنند.

حسین درغتی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: در روزهای اخیر به دلیل صادرات ، مصرف در دوران کرونا افزایش یافت و به دلیل برخی مقالات منتشر شده در مورد فواید آب هویج برای پیشگیری از کرونا و همچنین کاهش میزان انتظار می رود قیمت ها از ابتدای پاییز با افزایش تولید کاهش یابد افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت می شود هرچند چنین قاعده ای در بازار میوه و تره بار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت هویج در میدان تور بار بیش از 11 هزار تومان نیست ، افزود: دلیل تفاوت قیمت مغازه با عرضه میدان بار بیشتر به دلیل اجاره بالای مغازه های تهیه میوه است.

رئیس سندیکای فروشندگان میوه و تره بار گفت: اگر بخواهیم از بازار سبزیجات میوه بخریم ، درب مغازه از آن گران تر خرید می کنیم. چند روز پیش من گوجه فرنگی را در یک کیلوگرم 14 هزار گوجه فرنگی در یک فروشگاه خریداری کردم ، بنابراین لازم است مسئولان در زمینه فروش این محصولات به طور مفصل در مورد اقدامات جلوگیری از چنین مشکلاتی فکر کنند.

الدقاتی اضافه کرد: در شهرهایی که روز بازاریابی تحت پوشش سازمان میدان ها و شالوت ها وجود دارد ، قیمت ها کمتر از مغازه های بازار است ، اما متأسفانه در اراک به دلیل اجاره زیاد اجاره ، این وضعیت رعایت نشد. مغازه ها.

وی گفت: قیمت میوه در میدان تور بار مشخص و رقابتی است و فروشنده نمی تواند میوه ای را که بالاتر از حد معمول است بفروشد ، زیرا قطعاً میوه آن فروخته نمی شود ، اما هیچ کنترلی بر فروش میوه در بازار وجود ندارد. مغازه ها.”

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، کرونا دیروز و امروز مهمان ما نبود ، این ویروس شیطانی نزدیک به دو سال است که ما را آلوده کرده است و تا آنجا که به خاطر داریم. از ابتدا ، خواص مفید آب هویج باعث تقویت عروق کرونا شد. بیماران ، و مصرف آب هویج زیاد. اگر کرونا باعث چنین کمبودی شود ، ما هنوز مجبوریم هویج را به قیمت آووکادو با همان کباب و کدو تنبل بخریم.

کمبود آب مشکل جدیدی در ایران نیست و ما در سالهای اخیر دوره های کمبود آب را پشت سر گذاشته ایم و هیچ کس تأثیر منفی کمبود آب یا گسترش همه گیری ها یا حتی تاثیر تحریم ها بر اقتصاد کشاورزی را انکار نمی کند ، اما در واقع تاسف آور به نظر می رسد یکی از دلایل مهمی که تحت این مسائل معمولاً فراموش می شود یا بهتر است برای حفظ منافع برخی افراد فراموش شود ، فقدان مکانیزم توزیع مناسب است ، علاوه بر این ، توزیع و فروش مناسبی وجود ندارد. مکانیزم نظارت در بازار سرزمین کشور در این سرگردانی مثال بزنید و مصرف کنندگان بیشتر سرگردان هستند.

این روزها دیوار کرونا بسیار کوتاه است و هرگونه مزاحمت را می توان به گردن آن انداخت. در این میان ، دلالان ، قاچاقچیان و دیگران از جان کرونا ، تحریم و کمبود آب استفاده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا