حوادث

چند سوال پس از مرگ یک گردشگر

پس از مرگ یک جهانگردان به دلیل سقوط از ارتفاع در منطقه توریستی “برس” در استان سیستان و بلوچستان ، یک مربی گردشگری زاویه چنین حوادثی را که در سالهای اخیر تحت تأثیر قرار گرفته است ، توضیح داد حوادث غیراصولی و معرفی غیر اصولی جاذبه های گردشگری. علت و معلول را بررسی کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، یک گردشگر دو روز پیش از صخره بلند “بریز” در سواحل دریای مکران (عمان) سقوط کرد و درگذشت. این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان است و در سال های اخیر رفتار عاطفی و ناامن گردشگران برای گرفتن عکس در آن با هشدارهای مکرر روبرو شده است.

سنگ برس پس از انتشار بی پروای عکس های گردشگران و وبلاگ نویسان ، در فضای مجازی مشهور شد و یکی از مکانهایی است که گردشگران به چابهار سفر می کنند و قصد دارند هنگام ایستادن روی صخره ای بلند مشرف به خلیج و اسکله ماهیگیری ، از آن عکس بگیرند. قایق ، آنها قطعا اجرا می کنند. هیچ گونه اقدامات ایمنی گردشگری در Bryce Rock وجود ندارد و هیچ نجات غریق نیز وجود ندارد. از طرف دیگر بسیاری از گردشگران سعی می کنند همان حرکات خطرناک را با تقلید از عکس هایی که در فضای مجازی منتشر شده تکرار کنند.

محمد منزورنژادمدرس ، فعال گردشگری و نویسنده كتاب “راهنمای گردشگری ، قوانین و مقررات” در پی حادثه در یادداشتی با عنوان “جهانگردی و اهمیت مدیریت زیرساخت ها” كه به دیباروز ارسال شده است ، او شرایط منجر به چنین حوادثی را تحلیل كرد.

گفته شد که تصویر سقوط گردشگری از وادی برایس به دلیل بی توجهی است

وی در یادداشتی گفت: “گردشگری به عنوان یک فعالیت اقتصادی بسیار مهم است.” شاید شنیده باشید که در یک کشور ، این منطقه به عنوان یک مرکز توریستی در نظر گرفته می شود. با اندکی تأمل در زمینه های هدف گردشگری ، می توان به نقش مدیریت و ایجاد زیرساخت های استاندارد در توسعه و پایداری گردشگری مقصد (توسعه پایدار) پی برد. باید این س theال را بررسی کنیم که در سالهای گذشته در توسعه پایدار چقدر موفق بوده ایم.

وقتی صحبت از مدیریت زیرساخت های گردشگری می شود ، آموزش مناسب منابع انسانی فعال در جهانگردی ، م tourismلفه اصلی و اساسی مدیریت استراتژیک است. زیرا دانش ، آگاهی و آموزش متخصصان در زمینه گردشگری باعث پیشرفت اهداف توسعه می شود. آنچه برای توسعه و پایداری منطقه هدف گردشگری مهم است ایجاد امنیت و ایمنی در زیرساخت های گردشگری است. میزان رفتارهای ایمن و ایمن در مورد گردشگران ، جامعه میزبان ، باستان شناسی و طبیعت نیز یکی از اهداف مهمی است که می تواند در آموزش محقق شود.

این مربی گردشگری معتقد است “امنیت و آرامش از اصول اساسی در انتخاب مقصد است و مطمئناً در طول سفر سعی می کنیم مقاصدی را انتخاب کنیم که زیرساخت های لازم را برای امنیت و آرامش گردشگر داشته باشند.” به عنوان مثال ، من از زیرساخت های مجاز گردشگری استفاده می کنم. در انجام این سفر ، من از فعالان دارای مجوز و باتجربه استفاده می کنم. البته برای همه ما بسیار مهم است که راننده وسیله نقلیه مجوزهای لازم و گواهینامه رانندگی را داشته باشد. برای ما مهم است که پزشک و درمانگری که به آن مراجعه می کنیم ، تجربه و مهارت کافی در درمان بیماری خود داشته باشند. برای یک مشکل دندانی ، ما به یک دندانپزشک ماهر مراجعه می کنیم و از برخی افراد در مورد مهارت های دکتر س askال می کنیم. هر چند وقت یکبار در انتخاب سفر و مقصد به دنبال مهارت و تجربه هستیم؟ آیا واقعاً سفر و جهانگردی نیاز به تجربه و مهارت دارد؟ به نظر شما مهارت و تجربه در انجام یک سفر توریستی تا چه حد یک اصل است؟

اگر تا امروز شاهد برخی تصادفات در جهانگردی هستیم ، باید سعی کنیم ریشه های آنها را پیدا کنیم. باید مشکلات ریشه کن و مدیریت شود. هنگامی که به بازدید از یک منطقه طبیعی می رویم ، باید بدانیم که طبیعت سطح ناصافی نیز دارد که می تواند خاطرات بد را در ذهن ما زنده کند. در نتیجه ، باید در طبیعت مراقبت کرد. رفتار روزمره ما ، که گاه تحت تأثیر هیجان قرار می گیرد ، می تواند به خودی خود خطراتی را به دنبال داشته باشد که هرگز نمی توان تصور کرد. س isال این است که چگونه می توان رفتار عاطفی را مدیریت کرد؟

در هر شغل ، فعالیت و شغلی ، کارمندان به همان تعداد وظایف و وظایفی که می توان از نظر قانونی نام برد ، انجام می شوند. ریشه تمام بایدها و نبایدها در هر فعالیتی تخصص و مهارت است. این مهارت هنگام مسافرت به مکان های مختلف با اهداف مختلف مورد نیاز است. چرا کاری خطرناک برای سلامتی انجام می شود؟ در این میان ، می توان به موقعیت مدیریت زیرساخت ها نیز اشاره کرد ، به عنوان مثال ، برای بررسی این س ofال که ما چه اقداماتی را برای کنترل فعالان گردشگری و گردشگری برای رعایت قوانین انجام داده ایم؟ آیا زیرساخت ایمن برای گردشگر در منطقه مورد نظر فراهم کرده ایم؟

این فعال گردشگری گفت: “وقتی من برای مقصد طبیعت مقصد گردشگری را برنامه ریزی می كنم ، یكی از مواردی كه به آن نگاه می كنم فاصله زمان تا رسیدن به اولین پایگاه اورژانس و امداد است.” آیا امکانات اضطراری و اضطراری در صورت تصادف در دسترس هستند؟ از آنجا که در طبیعت این سرزمین مناطق بسیار بکر وجود دارد ، می توان هرکدام را به عنوان مقصد معرفی کرد ، اما آیا مهارت لازم برای تحویل مقصد را داریم؟ مهارت و تجربه در معرفی مقصد از نظر من بررسی اولیه برای ایمنی و امنیت گردشگر است. اکنون ، فکر می کنید بخشی از طبیعت می تواند به عنوان مقصد معرفی شود؟

از آنجا که در یک منطقه گردشگران وجود دارند ، قطعاً نیاز به ایجاد زیرساخت ها است. آیا متولی گردشگری شرایط لازم برای ایجاد زیرساخت های ایمن را فراهم کرده است؟ مطمئناً نمی توان انتظار داشت که ابتدا زیرساخت هایی فراهم شود و سپس پذیرش و میزبانی از گردشگران آغاز شود. بنابراین ، هنگام نظارت بر حضور و حضور گردشگران در یک منطقه و به دلیل دانش ما در مورد افزایش تعداد گردشگران از طریق تبلیغات در شبکه های مجازی ، باید اقدامات راهبردی را برای پیشبرد اهداف مدیریت انجام دهیم. به عنوان مثال ، با آموزش راهنماهای محلی در مناطق هدف برای مدیریت و کنترل گردشگران. همچنین می توانیم با قرار دادن علائم هشدار دهنده و علائم هشدار دهنده در مناطق مختلف که با حضور گردشگران مشخص شده است ، اطلاعاتی را ارائه دهیم. اگر به جاده های دولتی نگاه کنیم ، می بینیم که در بسیاری از جاده ها علائم هشدار دهنده برای اطلاع رانندگان قرار داده شده است ، یا در بیمه اجباری اتومبیل ، مواردی تحت پوشش قرار می گیرند و موارد استثنایی برای راننده نوشته می شود ، که راننده را از رفتارها و رفتارهای غیرقانونی رانندگی هشدار می دهد – هیجان که می تواند اتفاقی باشد و بیمه پوشش را فراهم کند.

از این دست تصاویر در فضای مجازی بسیار زیاد است که دیگران را به تکرار این حرکات خطرناک ترغیب کرده است.

لازم به ذکر است که همیشه یک حادثه رخ می دهد و رفتار ما در صورت تصادف می تواند بسیار مهم باشد. برخی از رفتارهای ما می توانند از بروز حادثه جلوگیری کنند و برخی دیگر ممکن است تصادفی باشند. بنابراین ، رفتار مدیریت شده یک اصل برای استفاده و اجرای تخصص و مهارت است. یک فرد ماهر و متخصص در رفتار مسئولانه ، منطقی و مدیریت شده. بنابراین ، پیش بینی می شود حداقل هنگام ورود به مناطقی با مقصد ناشناخته گردشگری ، هشدارها و اقدامات احتیاطی توسط فعالان گردشگری اطلاع داده و آموزش داده شود ، و همچنین سرپرست علائم هشدار دهنده را در ابتدای برنامه های سفر به مقصد گردشگری یا در برخی از مناطق که حضور گردشگران مشاهده می شود.

وقتی به قانون مدنی نگاه می کنیم ، به وضوح می توانیم میزان مسئولیت ارائه دهنده خدمات را ببینیم. بنابراین ، ما توصیه می کنیم که با استفاده از مهارت ها و تجربیات خود مسئولیت مدنی خود را بررسی کرده و با دانش کامل ، زیرساخت مدیریت شده ای را برای امنیت ، آسایش و آرامش گروه هدف خود ایجاد کنید.

وقتی ما به عنوان ارائه دهنده خدمات و اپراتورهای برنامه ، علائم هشداردهنده را در مقاصد گردشگری قرار می دهیم ، وقتی اخطارها و هشدارهای لازم را از طریق تابلوهای اطلاع رسانی به گردشگران اعلام می کنیم. چه کسی مسئول است که حادثه ای به دلیل سهل انگاری ، نادیده گرفتن علائم یا رفتار عاطفی رخ دهد؟ هنگامی که شرکت بیمه در ارائه خدمات یا در مورد بیمه وسیله نقلیه از شخص ثالث بیمه مسئولیت مدنی را ارائه می دهد ، میزان پوشش و جبران خسارت منوط به مسئولیت شرکت بیمه است و به استثنای پوشش بیمه در حوادث ناشی از آن عدم رعایت قانون ، قصد و قصد شرکت بیمه در صورت بروز حادثه ، خطر بالای رفتار شرکت بیمه و مانند آن ، هشدارهای لازم را فراهم می کند ، بنابراین مدیریت زیرساخت ها و ایجاد استانداردها در توسعه و پایداری هر فعالیت بسیار مهم خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا