اجتماعی

چند نکته تغذیه ای درباره روزه‌داری

با نزدیک شدن به آغاز ماه مبارک رمضان ، مسئله تغذیه مناسب اهمیت بیشتری پیدا می کند و توجه به توصیه های غذایی زیر می تواند به روزه داری کمک کند.

به گزارش دیباروز ، روزه داری طولانی همراه با نیاز به انجام مسئولیت های روزمره می تواند بر سلامتی و انرژی بدن در طول روز تأثیر بگذارد ، اما رعایت چند نکته و راهکار می تواند مفید باشد.

صبحانه را از دست ندهید
در ماه رمضان فقط دو وعده سحر و یک وعده افطار وجود دارد. کنار گذاشتن وعده صبحگاهی آسان است زیرا افراد معمولاً نمی خواهند در این زمان از روز غذا بخورند. با این حال ، متخصصان می گویند مهم نیست که از صبحانه صرف نظر کنید. نوع غذایی که در این وعده غذایی خورده می شود بر میزان انرژی فرد در طول روز تأثیر می گذارد.

مردم معمولاً در ماه رمضان برای صبحانه و صبحانه به کربوهیدرات های ساده روی می آورند. اما کربوهیدرات های ساده برای مدت طولانی انرژی بدن را تأمین نمی کنند.

کارشناسان خوردن غلات کامل برای صبحانه همراه با چربی ها و پروتئین های سالم و همچنین میوه ها و سبزیجات را توصیه می کنند.

تأمین آب مورد نیاز بدن
مصرف کافی آب مهم است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. عدم نوشیدن آب کافی می تواند بر روحیه فرد تأثیر بگذارد و احساس خستگی را افزایش دهد ، که به نوبه خود بر سطح انرژی و حافظه تأثیر می گذارد.

مصرف کافی آب همچنین می تواند به کنترل بیماری های مزمن کمک کند و در پیشگیری و درمان سردرد ، میگرن ، سنگ کلیه ، یبوست و حفظ فشار خون نقش دارد. همچنین شواهدی وجود دارد که تأمین آب مورد نیاز بدن اشتها را کاهش می دهد.

اما در ماه رمضان که نمی توانید در طول روز آب بنوشید ، چگونه می توانید آب مورد نیاز بدن خود را تأمین کنید؟
متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای تأمین آب مورد نیاز بدن خود بین صبحانه و سحر وقت بگذارید.

همچنین توجه به نوع غذای مصرفی برای صبحانه و صبحانه نیز مفید است. در حالی که ولع مصرف شیرینی در ماه رمضان افزایش می یابد ، بهتر است غذاها را با آب بیشتری جایگزین کنید.

به گفته متخصصان ، میوه ها و سبزیجات حاوی آب مانند توت فرنگی ، هندوانه ، طالبی ، خیار ، کدو سبز ، فلفل و گوجه فرنگی باید بین صبحانه و جادو خورده شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا