عمومی

چه ساعاتی از روز برای ورزش کردن مناسب‌تر است؟

آیا واقعاً بهتر است بدن در ساعات خاصی ورزش کند؟ نتایج یک مطالعه در مورد زمان ورزش و سلامت متابولیک می گوید پاسخ ، حداقل برای برخی از افراد مثبت است. مطالعه ای که روی مردان مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، نشان داد که کسانی که بعد از ظهر ورزش می کنند ، به طور قابل توجهی چربی سوزی بیشتری نسبت به افرادی که در ساعات اولیه صبح ورزش می کنند ، دارند.

به گزارش دیباروز ، Fradaid به نقل از نیویورک تایمز ، وی اظهار داشت: “نتایج این مطالعه به شواهد فزاینده ای مبنی بر اینکه زمان ورزش می تواند فواید ورزش را به حداکثر برساند ، اضافه می کند.”

مدت هاست دانشمندان نشان داده اند که زمان بندی روزهای ما بر کیفیت سلامتی ما تأثیر می گذارد. مطالعات انجام شده روی انسان و حیوانات نشان می دهد که هر بافتی در بدن ما و حیوانات نوعی ساعت مولکولی دارد که در پاسخ به پیام های بیولوژیکی مرتبط با قرار گرفتن روزانه در معرض نور ، غذا و خواب زنگ می خورد.

این ساعت های سلولی سپس به تنظیم ما در هنگام تقسیم سلول ، سوخت رسانی و بیان ژن کمک می کنند. این ساعتها بر اساس سبک زندگی ما اصلاح می شوند ، براساس این واقعیت که باعث ایجاد ریتم های متعدد روزانه در بدن ما می شوند که باعث افزایش دمای بدن ، سطح هورمون ها ، قند خون ، فشار خون ، قدرت عضلات و سایر سیستم های بیولوژیکی در طول روز می شوند.

علم ریتم های شبانه روزی همچنین نشان می دهد که بر هم زدن الگوهای شبانه روزی می تواند سلامتی ما را در معرض خطر قرار دهد. به عنوان مثال ، افرادی که شیفت شب کار می کنند و عادت های خواب کمی دارند ، بیشتر دچار مشکلات متابولیکی مانند چاقی و دیابت نوع 2 می شوند.

این مورد در مورد کسانی که دیر شب و خارج از ساعات کاری معمول غذا می خورند اعمال می شود. در همین حال ، چندین مطالعه امیدوار کننده تاکنون نشان داده است که دستکاری در زمان خواب و خوردن غذا می تواند به بهبود سلامت متابولیسم کمک کند ، اما بیشتر این تحقیقات بر روی غذا خوردن و زمان خواب متمرکز بوده است. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست خود چه خواهد کرد.

برخی از افراد می گویند ورزش صبحگاهی باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود ، اما این آزمایشات اغلب صبحانه و سایر وعده های غذایی و همچنین ورزش را تحت تأثیر قرار می دهند ، به طوری که اثرات ورزش روزانه مشخص نیست. همچنین ، بیشتر این مطالعات در داوطلبان سالم و بدون مشکلات متابولیکی انجام شده است.

یک مطالعه بحث برانگیز در سال 2019 نشان داد که مردان مبتلا به دیابت نوع 2 که بعد از ظهر جلسات تمرینی متناوب با شدت بالا انجام می دهند ، پس از دو هفته کنترل قابل توجهی بر قند خون خود دارند. اما اگر در جلسات صبح همین تمرینات را انجام دهند ، قند خون آنها به طور ناسالم بالا می رود.

این مطالعه مورد توجه پاتریک شرون ، استاد تغذیه و موتور حرکتی در مرکز پزشکی دانشگاه ماستریخت در هلند قرار گرفت. او و همکارانش مدتهاست که تأثیرات ورزش متعادل بر دیابت نوع 2 را بررسی می کنند ، اما آنها در تحقیقات خود نقش برنامه ریزی ورزشی را در نظر نگرفته اند.

وی با مطالعه این تحقیق تصمیم گرفت بررسی کند که آیا ورزش با شدت متوسط ​​در زمان های مختلف همان تأثیر ورزش کوتاه مدت با شدت کوتاه را بر روی متابولیسم فرد خواهد داشت یا خیر. آنها داده های موجود برای این مطالعه را دارند. چند سال پیش ، او و همکارانش از مردان بالغ در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 خواستند که دو بار در هفته به مدت 12 هفته در آزمایشگاه خود با دوچرخه سوار شوند ، در حالی که محققان سلامت متابولیسم آنها را از نزدیک تحت نظر داشتند.

دانشمندان همچنین به طور تصادفی ساعاتی را که دوچرخه سواران در آن زمان در آزمایشگاه سپری می کردند ، ثبت کردند. شارون و همکارانش داده های 12 مردی را که از ساعت 8 صبح تا 10 صبح در آزمایشگاه حضور داشتند با داده های 20 مرد دیگر که همیشه بین 3 صبح تا 6 بعد از ظهر ورزش می کردند مقایسه کردند.

و آنها دریافتند که فواید ورزش بعد از ظهر قطعاً بیشتر از فواید ورزش در صبح است. مردانی که بعد از ظهر دوچرخه سواری می کنند ، حساسیت انسولینی بهتری نسبت به مردانی که صبح روز ورزش می کنند دارند. حساسیت انسولین بهتر به این معنی است که توانایی بیشتری در کنترل قند خون دارند.

همچنین ، اگرچه هر دو گروه تمرین یکسانی را انجام دادند ، کسانی که بعد از ظهر ورزش می کردند ، چربی شکم بیشتری نسبت به افرادی که صبح ورزش می کردند ، از دست می دادند.

دکتر شارون می گوید: “من فکر می کنم ورزش در هر ساعت بسیار بهتر از عدم ورزش است.” “اما این مطالعه نشان می دهد که ورزش در بعد از ظهر بیشتر برای افراد مبتلا به اختلالات متابولیک مفید است.”

این مطالعه که در Physiological Reports منتشر شده است ، فقط بر روی مردان متمرکز است و ممکن است پاسخ متابولیکی متفاوتی از زنان داشته باشند.

محققان همچنین مکانیزمی را که منجر به تمرین بعد از ظهر بهتر برای متابولیسم افراد می شود ، بررسی نکرده اند. دکتر شارون می گوید او معتقد است ورزش متوسط ​​بعد از ظهر ممکن است روی غذایی که بعد از ظهر می خوریم تأثیر بگذارد و “به سوخت و ساز آخرین غذایی که مردم قبل از خواب می خورند کمک می کند.”

این باعث می شود بدن در طول شب حالت ناشتایی داشته باشد که باعث تعادل ساعت بدن ، متابولیسم و ​​تنظیم سالم می شود.

او و تیمش امیدوارند که تحقیقات آینده اثرات ورزش بعد از ظهر را در سطح مولکولی بررسی کند و به این س answerال پاسخ دهد که آیا ساعات ناهار و شام تأثیر مشابهی دارند یا خیر. آنها همچنین می خواهند به این س answerال پاسخ دهند که آیا ورزش شب فواید ورزش بعد از ظهر را افزایش می دهد یا فواید آن را کاهش می دهد و منجر به بی خوابی می شود.

سرانجام ، شارون می گوید ، بهترین رژیم ورزشی برای ما رژیم مناسب با “برنامه روزمره” و “منافع ما” است. “زیرا ورزش در هر ساعتی از روز خوب است – به شرطی که به طور مرتب آن را انجام دهید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا