عمومی

چه کسی گفت علی دایی بازداشت شده است؟

علی دایی اسطوره فوتبال ایران بازداشت نشده است. این خبری است که روز گذشته محمد دایی برادر علی دایی آن را تایید کرد و یکی از شایعات داغ این روزهای فضای ورزش را تکذیب کرد.

به گزارش دیباروز شرق وی با این مقدمه نوشت: «دایی که چند هفته ای است در ماجرای دانشجو اردبیلی در کانون توجهات قرار گرفته است، از شایعات مختلفی رنج می برد، از حضور در سقز تا شایعه دستگیری اش توسط نیروهای امنیتی. مثل خیلی ها. شخصیت‌های مشهور ایرانی، علی دایی نسبت به اتفاقات بی‌تفاوت نبود. دومی در ایران است. ابتدا با انتشار داستان‌های فراوانی در کنار خانواده مهسا امینی با ماجرای مرگ مهسا امینی ابراز همدردی کرد و از مسئولین انتقاد کرد که صدای مردم را نمی‌شنوند و مشکل را حل نمی‌کنند. بعد از مدتی داستان دیگری مطرح شد که علیزایی را روشن کرد. پس از بازگشت از استانبول، وی برای دقایقی در فرودگاه امام مورد بازجویی قرار گرفت و پاسپورتش را ضبط کردند، اگرچه در ابتدا با او ارتباطی نداشت، اما بعداً انتقاد کرد و در گفت و گو با یکی از رسانه های خارجی ابراز ناراحتی کرد اما کمی بعد خبر رسید که پاسپورت عمویش به او بازگردانده شده است و چند روز بعد ماجرای حضور وی در دادگاه انقلاب منتفی شد.

اما اصلی‌ترین ماجرایی که علی دایی را بیش از پیش به شهرت رساند، مربوط به درگذشت اسرا پناهی، دانش‌آموز اردبیلی بود. وی از رفتار زننده دانشجویان دانشگاه شریف انتقاد کرد و سکوت در آن حادثه را دلیلی برای برخورد با دانشجویان عنوان کرد. پس از این اتفاقات، قوه قضائیه از علی دایی درخواست کرد که در صورت داشتن مدرک و اثبات فوت این دانش آموز، سندی ارائه کند. این موضوع البته با تحلیل های مختلفی از سوی رسانه های نزدیک به دولت مواجه شد و بسیاری از همین طیف از علی دایی خواستند که دست به چنین فعالیت هایی نزند. در حالی که کم کم ماجرای علی دایی و اسراء پناهی جا افتاده بود، ناگهان شایع شد که او برای حضور در چهلمین کنسرت مهسا امینی به سقز می رود. ماجرایی که شروع اتفاقات دیگری بود، حتی شایعاتی مبنی بر وجود دایی در این شهر شنیده می شود و این حضور سر و صدای زیادی در اطراف هتل محل زندگی او ایجاد کرده است. اما این پرونده خیلی زود از سوی طرفین اولاً از سوی مسئولان شهری و ثانیاً توسط نزدیکان علی دایی منتفی شد و گزارش شد که وی در تهران است و هرگز از تهران خارج نشده است.

حالا اما شایعه جدیدی مبنی بر بازداشت علی دایی منتشر شده است. منبع این خبر یکی از رسانه های خارجی و انگلیسی زبان است. رسانه تایم در گزارشی با اشاره به حمایت علی دایی از زنان ایرانی و اعتراضات مردمی نوشت که پس از ضبط پاسپورت اسطوره فوتبال ایران، وی دو روز پیش بازداشت شد. ماجرایی که این رسانه به آن اشاره کرده مربوط به بخشی از شایعات روز حضور داعی در چهلمین جشن مهسا امینی در سقز است. جالب اینجاست که در 48 ساعت گذشته این خبر چندان مورد توجه قرار نگرفته است اما انتشار مجدد آن در سایر رسانه های معتبر دنیا از جمله اسکای ایتالیا موضوع را بیش از پیش جدی کرده است. اکنون نزدیکان علی دایی از یک سو و برادرش محمد از سوی دیگر ماجرای دستگیری علی دایی را تکذیب کرده و گفته‌اند که این موضوع صحت ندارد. خود دای در زمان نگارش این مقاله به این شایعات عجیب واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا