چگونه انسان موش شد! – دیباروز

جامعه‌ای که به امنیت و سلامت بها ندهد

تا آنجا که به یاد می آورم ، این کتاب در مورد تکامل انسان و این واقعیت بود که انسان با تکنولوژی بر جهان تسلط داشت و به جای روزگاران قدیم که انسان خود را تابع طبیعت می دانست ، اکنون بر جهان و شیوه حکومت خود مسلط شده و آن را به کمال رسانده است. در آن زمان ، ممکن است نوعی غرور ، حداقل به طور جمعی ، میزان توانایی بشر غالب باشد! شاید در آن زمان برای بعضی ها آرزوهایی وجود داشت که جهان دنیای دیگری باشد. اما در همان زمان ، ثروتمندان ، از جمله تاجران برده در اروپا و ایالات متحده ، می دانستند که چگونه ثروت و قدرت خود را افزایش دهند و بقیه جهان را به کار بگیرند و استعمار کنند. بشر برای کنترل و بهره برداری از طبیعت بیشتر آن را به مکانی برد که زمین دیگر خود را محلی برای زندگی نمی داند و برای یافتن مکان مناسب ، حمله به سیارات دیگر را در نظر گرفت.

دستکاری در دنیای خلقت تا حدی تغییر کرده است که خلقت خدا را تغییر داده است و شیطان از هر فرصتی برای اسراف ، فساد و از بین رفتن طبیعت و قدرتهای انسانی سو استفاده می کند. افعال شیطانی یکی دو تا نیستند. وقتی ذهن سرگردان می شود و نظر عوض می شود ، تمام کارهایی که انجام می شود بیشتر از این که به انسان آسیب برساند آسیب می رساند. تلاش برای کاهش جمعیت با افزایش ثروت برخی افراد ، در صورت صحت ، یکی از شرم آورترین اقدامات امروز بود. دیگر نباید در مورد غول های انسانی ، بلکه در مورد موش های انسانی صحبت کنیم. البته غول ها یا موش ها استعاره هستند و می توان درباره آنها بحث کرد و مقاله یا کتاب نوشت. اما برخلاف غول که نمادی از زبری ، زبری و قدرت بدنی است ، موش نمادی از پنهان کاری ، پنهان کاری ، فرار ، سرعت عمل و مواردی از این دست است. چیزی که در دنیای امروز از آن به عنوان قدرت نرم تعبیر می شود.

موش ها مظهر هوش ، چابکی ، پرخوری ، پنهان کاری و باروری هستند و از نظر شباهت فیزیولوژیکی با انسان آزمایش می شوند ، این نشانه ترسویی و تحقیر ، پرواز ، آلودگی و در نهایت قتل است. نابودش کن … آنها می دانند. اگر توجه کنیم ، در دنیای امروز می توان ویژگی های موش را به دو روش بررسی کرد:

برای توانا:

هوش و خلاقیت از ویژگی های موش ها است ، اما به اصطلاح نخبگان جهان سنگ تمام گذاشتند تا ثروت مادی و انسانی مناطق محروم را غارت کنند و تمام هوش و خلاقیت خود را برای آسایش برخی و خاک سیاه قرار دهند. آیا آنها از بسیاری از جمع های دیگر استفاده کرده اند؟

سرعت حرکت همیشه در سرعت الکتریسیته از جمله امواج مشهود است و اکنون می بینیم که امواج از هر نوع در اختیار نخبگان انسانی و وسیله قدرتمندی برای انتقال خواسته های آنها است. FiveG (5G) مثالی بسیار مورد بحث و انتقاد است (سرعت نمایش موش و موشک رایانه).

پرخوری یکی از ویژگی های خاص افراد سالم است. ما در جهانی زندگی می کنیم که برخی از پرخوری ها از چاقی و بیماری های مربوط به آن رنج می برند. در مواجهه با گروه زیادی از پرخوری ، آنها می میرند و ثروتمندان کالاهای اضافی خود را از بین می برند اما از دادن آن به افراد مورد نیاز خودداری می کنند.

مخفی کاری و ایجاد راهروهای زیرزمینی مانند موش برای کارهای مخفی ، به ویژه اطلاعات ، یکی از این موارد است ، آیا به این دلیل نیست که ابزارهای دقیق سلاح ، به ویژه الکترونیک و اینترنت در لایه های پیچیده محافظت در سنگرهای زیرزمینی تعبیه شده است؟ ؟

پربار بودن جامعه جهانی! من کنترل جمعیت را در کشورهای توسعه نیافته توصیه می کنم ، اما خانواده های سفیدپوست ثروتمند را که ادعا می کنند ژن های برتر دارند ، تشویق می کنند تا بچه های بیشتری داشته باشند!

از طرف دیگر:

برای فقرا و نیازمندان آنچه به دست آمده است:

آزمایشگاه بودن افراد فقیر ، بی خانمان و به ویژه افراد رنگین پوست ، به ویژه سیاه پوستان ، مانند موش های آزمایشگاهی برای آزمایش انواع واکسن ها مورد بهره برداری قرار می گیرند و از نظر آنها تحقیقات علمی بدون اطلاع آنها انجام می شود. آنها بدون اینکه بدانند از کجا آمده اند ، تمام زندگی خود را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

موش همچنین نمادی از تحقیر و نامردی است. در ادبیات ما ، بقیه جهان نشان دهنده بزدلی است. اکنون با شیوع یا شیوع ویروس کرونا ، ترس زیادی در جوامع جهان به ویژه محرومان وجود دارد که افراد دیگر به زور به خانه های خود می ریزند و به قول معروف ، آنها سوراخ های موش را نه با قیمت بالا بلکه با قیمت پایین خریداری می کنند. . ترس ، به مفهوم گسترده آن ، می تواند با ترس از دست دادن شغل ، ترس از ازدواج ، ترس از بچه دار شدن و مواردی از این دست تشدید شود.

البته باید پذیرفت که در این حالت ، به نظر می رسد ، آنها کنترل خود را از دست داده و به بنیانگذاران پیوستند ، گویا “آتشی که مرطوب و خشک می سوزد” تحقق یافته است.

فرار یکی دیگر از ویژگی های موش است و امروز شاهد فرار همه از یکدیگر هستیم. روابط خانوادگی ، تا حد زیادی جای خود را به تنهایی ، انزوا و فرار از یکدیگر داده است.

عفونت و آلودگی از دیگر ویژگی های موش است. اگرچه بیماری های قبلی مانند وبا ، SARS ، ابولا ، ایدز و مانند آن باعث کشته شدن مردم شده و بیشتر مناطق محروم آنها را متحمل شده است اما هنوز به یادگار مانده است. اما این کرونا از رقبای خود پیش افتاده است. در حال حاضر واکسنی برای آن وجود ندارد و در صورت وجود آن چنان ذهن انسان را آلوده کرده که دیگر تمایلی به استفاده از آن وجود ندارد. تنها توصیه ای که موثر است ، فاصله اجتماعی ، تنهایی و انزوا است. سرانجام،

بکش و نابود کن آنچه معمولاً سرنوشت موش را رقم می زند ، كشته شدن و نابودی آن است. اکنون می بینیم که سرنوشت بسیاری از کسانی که به بیمارستان می روند مرگ است ، و جلوگیری از نزدیک شدن برای دفن وسایل وی.

سوال جدی این است که آیا ما به آنجا رسیده ایم و از برخی جهات موش نشده ایم؟ شخصی که مغرور بود و فکر می کرد تاج و تخت فرش تحت اختیار او است ، آیا با انجام کاری دستخوش تحقیر و تحقیر نمی شود و به هیچ عنوان مانند موش به او حمله نمی کند؟ آیا او اکنون دیگر به نیاز و التماس برای کمک به کسی متوقف نشده است؟

به همین ترتیب ، اگر در پشت صحنه اخباری مبنی بر اینکه مافیای مواد مخدر در پشت کرونا منتظر است تا افراد را آلوده کرده و آنها را کنترل کرده و سپس واکسن بفروشد ، حقیقت داشته باشد ، بشر از نظر اخلاقی در وضعیت شدید رو به زوال است. علی رغم ادعاهای علمی ، بیش از هر درنده دیگری وحشی و بی رحمانه شده است.

در این حالت ، بشریت دیگر از هیچ قرائتی خبری نیست. بشریت حیوان (حیوان) شد و شاید حتی از آن بدتر. حیوان در نوع خود که ما انجام می دهیم با کجا رفتار می کند؟ آیا این همان آیه قرآن نیست که می گوید: “کسانی که پاداش فساد می گیرند” بدان معنی است که چنین افرادی نسبت به حیوانات فرومایه شده اند؟

* استاد برجسته دانشگاه تهران

دکمه بازگشت به بالا