علمی و پزشکی

ژنی که باعث لاغری می‌شود

اگرچه دانشمندان این موضوع را کاملاً درک نکرده اند و از نظر فردی متفاوت است ، اما ارتباطی بین چاقی و ژنتیک وجود دارد و شاید به همین دلیل است که برخی افراد با خوردن انواع غذاها هنوز لاغر هستند.

محققان اکنون ژنی را کشف کرده اند که می تواند در چاقی به نام ALK (لنفوم کنیا) نقش داشته باشد. جهش در این ژن در حال حاضر با برخی از انواع سرطان همراه است و شناخته شده است که منجر به رشد تومور می شود.

جین باعث کاهش وزن می شود.

جوزف پنانگر ، دانشگاه ژنتیک انگلستان ، گفت: “بیشتر جویندگان چاقی در حال مطالعه میراث چاقی هستند.” اما این بار ، ما شروع به جستجوی ژن های مربوط به لاغری و مرتبط با آن شدیم.

این آزمایشات که روی موشها و مگسهای میوه انجام شده است ، حیوانات را با ژن ALK ضعیف تر از حد معمول ، حتی هنگامی که در رژیم غذایی مک دونالد بودند ، قرار داده اند. آزمایشات بیشتر نشان داده اند که موش های بدون ژن ALK از نظر وزن طبیعی و سطح چربی بدن کمتری دارند. به گفته محققان ، ژن موجود در مغز نقش مهمی در چربی سوزی و انرژی حاصل از آن دارد.

جین باعث کاهش وزن می شود.

با این حال ، این دستاوردها در مگس های میوه ای و موش ها یافت می شوند ، و محققان از نقش دقیق ALK در بدن انسان خبر ندارند. به گفته پنینگر ، از مهار کننده های ALK برای درمان سرطان استفاده می شود و می توان آنها را کنترل یا خاموش کرد.

اگرچه آزمایش ها و نتایج حاصل از موش ها و مگس ها بسیار خوب است ، اما برای درک بهتر اسرار یک ژن در بدن انسان به اطلاعات بیشتری نیاز است.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا