اقتصادی

کسب‌وکارهای خانگی از پرداخت مالیات و عوارض شهری معافند

یک کارشناس تجارت مزایای بیمه مشاغل خانگی و نحوه ثبت مشاغل در خانه را توضیح داد.

به گزارش دیباروز ، سمانه کلانتری اظهار داشت: “هر شرکتی که به طور رسمی فعالیت می کند و توسط قانون به رسمیت شناخته شده است باید الزامات را رعایت کند ، یکی از آنها کسر قانونی است که شامل مالیات ، شهریه و بیمه می شود.”

وی با بیان اینکه این سه نقص قانونی ناتوانی ای است که همه مشاغل را ملزم به رعایت قانون پرداخت می کند ، ادامه داد: دولت تحت قانون حمایت از مشاغل خانگی اقداماتی را برای این مشاغل انجام می دهد زیرا در مجموع این مشاغل همچنین منجر به خروج نقدینگی ، بنابراین مهم است که دولت از این مشاغل حمایت کند و دولت موظف است در بحث تسهیلات و مزایا و ارائه پیشنهادات سالانه به پارلمان ، که یکی از آنها معافیت مالیاتی است ، از این گروه حمایت کند.

الشریف در ادامه به معافیت کامل مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: افرادی که رسماً مشاغل خانگی راه اندازی می کنند کاملاً از قانون مستثنی هستند و مالیات نمی پردازند.

وی گفت: مشاغل خانگی نیز از هزینه شهری معاف است.

این کارشناس بازرگانی درباره نحوه ثبت بیمه و استفاده از مزایای بیمه مشاغل خانگی در برنامه سلام تهران گفت: متقاضیان باید بعد از ثبت بیمه کد کارگاهی را دریافت کنند؛ این کد زمانی فعال می شود که شرکت به طور رسمی ثبت شده است. پس از ثبت نام ، اظهارنامه ای را به تأمین اجتماعی ارائه می دهد و کد کارگاه را درخواست می کند.

وی ادامه داد: وقتی کارفرما موفق به دریافت کد شد؛ این امر با پرداخت حق بیمه به کارگران زیرمجموعه و به اعضای مشاغل ، در صورتی که آنها شرکت محسوب می شوند ، آغاز می شود ، کسر بیمه مطابق حداقل دستمزد وزارت کار است که هر سال تعیین می شود و این مبلغ ممکن است به طور کلی این است که برای این کارگران ، مبنای کسر دستمزد همان 30٪ از هنجار است ، که کارفرما باید 23٪ از آن در هر ماه خودداری کند و 7٪ سهم دستمزد کسر می شود.

وی افزود: “برای افرادی که به عنوان مشاغل خانگی حق بیمه پرداخت می کنند ، نرخ آنها 14 ، 16 و 20 درصد است و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.”

الشریف نشان داد که کارگاه های زیر 5 نفر دارای معافیت کامل در بحث پرداخت بیمه کارفرما هستند و این بدان معناست که کارفرما دیگر از بیمه کسر نمی کند و دولت موظف به این کار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا