اجتماعی

کشف تجهیزات نظامی از خانه‌ای در بلوار مرزداران/ دستگیری ۸ شرور در تهرانسر

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری هشت نفر از اغتشاشگران غرب تهران خبر داد.

به گزارش دیباروز، سرهنگ محمد قاسم طرهانی درباره برخی از مهمترین ماموریت های پیشگیرانه پلیس در شبانه روز گذشته گفت: صبح دیروز با درگیری دو گروه از اراذل و اوباش در محله تهران، این افراد با قمه و شمشیر یکدیگر را مجروح کردند. آنها قبل از رسیدن ماموران از محل متواری شدند. در نتیجه این نزاع دو خودروی سواری نیز منهدم شد.

وی با بیان اینکه این اراذل و اوباش با برهم زدن نظم عمومی رعب و وحشت را در بین شهروندان ایجاد کردند، گفت: تیم عملیاتی کلانتری تهران با اقدامات فنی و پلیسی، افراد درگیر در این درگیری را شناسایی و پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند. با هماهنگی انجام شده 8 شرور که در این درگیری حضور داشتند دستگیر و طی عملیاتی جداگانه در مخفیگاه های خود دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به بازجویی از متهمان دستگیر شده گفت: متهمان که جزو باندهای با سابقه بودند به جرم خود اعتراف کردند و در مرحله مقدماتی اقدام به برهم زدن نظم و امنیت شهروندان و تخریب خودرو کردند. . تحقیقات، آنها آن را قوی اعلام کردند

اجرای طرح تامین اجتماعی در بازار تهران

طرهانی در این خصوص از اجرای طرح تامین اجتماعی و ارتقای سطح امنیت در محلات خبر داد و گفت: این طرح در سطح کل کلانتری ها و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حال اجراست و آخرین مرحله است. . از دیروز در سطح پاسگاه بازار و کلانتری مولوی اجرا شد. در قالب اجرای این طرح سارقان، فروشندگان و سارقان اموال مسروقه شناسایی شدند. این افراد در چند عملیات پلیسی همزمان با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی تعداد دستگیرشدگان را 20 نفر اعلام کرد و گفت: 10 نفر سارق، سه سارق، یک باج گیر، سه نفر وام دهنده و سه فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند. 40 معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند.

کشف تجهیزات نظامی از یک خانه

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فردی که اقدام به حمل و نگهداری سلاح و تجهیزات نظامی در منزلی می کرد خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل سلاح و تجهیزات نظامی فردی و نگهداری آنها در خیابان مرزداران. تیم عملیات مرزداران کلانتری 139 با طی مراحل فنی و پلیسی و تحقیقات تخصصی و رصد این فرد صحت خبر را کشف کردند.

وی با بیان اینکه تیم عملیات با هماهنگی کمیسر قضایی به مخفیگاه متهم اعزام شد، گفت: این فرد در یک عملیات ناگهانی پلیسی در منزلش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. منزل این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت و دو قبضه اسلحه کلت، یک قبضه اسلحه شکاری، شش دستگاه رادیو قابل حمل، 30 فشنگ، چهار قمه و شمشیر، یک دستبند فلزی و چندین دستور مأموریت ساختگی سازمان‌های مختلف کشف و ضبط شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این متهم 44 ساله دارای سابقه سرقت و حبس در زندان است، گفت: متهم در بازجویی قرار گرفت و مشخص شد قصد سوء استفاده از این سلاح ها را داشته که ناکام ماند. قبل از هر اقدامی و دستگیر شد. با تشکیل پرونده اولیه، این فرد برای ادامه سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سارقان خانه دستگیر شدند

طرهانی همچنین از دستگیری سارقان منزل در جریان سرقت در محله مرزداران خبر داد و گفت: سارقان اقدام به سرقت خودروی پلاک سرقتی دیگری کردند. رسیدگی به این پرونده با گشت های تیم عملیات کلانتری 139 مرزداران آغاز شد و این تیم در حال گشت زنی در محدوده خیابان مرزداران بودند. بر اساس اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 سارق منزل در یکی از خیابان ها مشاهده شدند. این افراد بلافاصله وارد عمل شده و در آدرس اعلام شده حاضر شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با موتور روشن مواجه شدند. با توجه به اینکه راننده پراید با یک سرنشین آماده حرکت پشت فرمان بود، ماموران متوجه شدند که احتمالا سارقان داخل خانه بوده اند. در این رابطه بلافاصله شماره پلاک خودرو را استعلام کردند که مشخص شد پلاک متعلق به یک خودروی سواری مسروقه است. در همین حال دو نفر از دیوار یکی از خانه ها به پایین پریدند که بلافاصله ماموران متهم را دستگیر کردند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از متهمان موفق به فرار از صحنه شد، گفت: متهم دیگر سوار خودرویی شد و از محل متواری شد و پلیس خودرو را متوقف و سه متهم را دستگیر کرد.

طرهانی با بیان اینکه متهمان 30 تا 38 ساله دارای سوابق متعدد سرقت منزل بودند، گفت: این افراد در بازجویی به جرم سرقت منزل خود اعتراف کردند. در حال حاضر این افراد تحویل دادسرای عمومی شدند و تحقیقات برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا