اجتماعی

کشف هزار و ۲۲۰ کیلوگرم مخدر شیشه در ۲ هفته اخیر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از گمرک ایران، رئیس گمرک ایران در همایش سران پلیس امنیت اقتصادی، رویه ها، برنامه ها و همکاری های پلیس امنیت اقتصادی و گمرک را تشریح کرد. بر اساس وی دستورالعمل های تدوین شده توسط سازمان جهانی گمرک را در این زمینه ضروری توصیف کرد.

علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران گفت: بر اساس در منابع رسمی کشور، این بخشنامه یک سری وظایف گمرکی و یک سری وظایف همپوشانی پلیس و گمرک است که در سند WCO و همه کشور بر اساس قوانین بومی محلی می توانند به گونه ای در هم تنیده شوند که با منابع مشترک محدود، هم افزایی ایجاد کنند.

رئیس گمرک ایران افزود: کارکنان گمرک در مبادی رسمی کشور با توجه به تجربه و شناخت محیطی که از فعالیت در مرزها دارند، در حوزه تجارت و ایجاد امنیت اقتصادی در چارچوب قوانین و مقررات انجام وظیفه می کنند. و شبانه روزی کار کنید

مقدسی در این همایش به تشریح وظایف و رویه های گمرک در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ایجاد امنیت اقتصادی پرداخت و افزود: اقدامات گمرک در چارچوب وظایف و مسئولیت ها در حوزه امنیت اقتصادی و مبارزه است. مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر باعث کشفیات بسیاری از سوی همکاران در گمرک شده است.

مقدس دور و بر عملکرد گمرک در کشف مواد مخدر گفت: با تلاش همکاران گمرکی تنها در هفته گذشته 3 محموله بزرگ مواد مخدر به وزن 1220 کیلوگرم شیشه مواد مخدر کشف شد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به شرح وظایف و پیچیدگی عوارض گمرکی گفت: گمرک با وجود همه وظایف و مسئولیت ها دامنه اقدامات مختلف از جمله کسب درآمد، تسهیل تجارت، ترانزیت و مسافربری و سایر تشریفات گمرکی تمام تلاش خود را برای ارائه اقدامات مثبت در زمینه امنیت اقتصادی بر اساس مبانی رسمی به کار گرفته است.

در بخشی دیگر از سخنانش دور و بر اقدامات گمرکی منطبق با همکاری و هم افزایی با پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: گمرک ایران در راستای مبارزه بهتر با قاچاق کالا، تسهیلاتی را در اختیار پلیس امنیت اقتصادی کشور در مبادی رسمی کشور قرار داد تا به وظایف خود عمل کنند. به نحوی آنها خوب کار می کنند

مقدس با تشکر وی از رهبری پولیس امنیت بخاطر برگزاری همایش، تعاملات، برگزاری دوره های آموزشی مشترک و تبادل اطلاعات بین دو طرف با هدف ارتقای همکاری ها در راستای تحقق امنیت اقتصادی قدردانی کرد.

دکمه بازگشت به بالا