حوادث

کلاهبرداری با فروش ارز در شبکه‌های اجتماعی

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرایم اینترنتی در پلیس مناطق قبایلی فدرال گفت: فروش ارز با قیمت کمتر از قیمت بازار در کانال ها و گروه های رسانه های اجتماعی از طریق صرافی ها انجام نمی شود بلکه مجرمان اینترنتی فقط به منظور جریحه دار کردن شهروندان اقدام می کنند.

به گزارش آژانس دانشجویی ایران ، سرهنگ علی محمد رجبی وی گفت: “این روزها شاهد فروش ارزهای خارجی با قیمت کمتر در فضای مجازی به ویژه از طریق کانال ها و گروه های رسانه های اجتماعی هستیم. در این ترفند مجرمان سایبری با تبلیغ ارزهای خارجی با قیمت ارزان تر از بازار سعی در کلاهبرداری از شهروندان دارند.”

وی احتمال گرفتار شدن در دام فیشینگ را یکی از پرونده های کیفری معاملات ارزی در فضای مجازی دانست و گفت: پس از شگرد فروش ارز با قیمت پایین در فضای مجازی ، مجرمان اینترنتی با استفاده از کلاهبرداری فیشینگ اطلاعات بانکی مردم را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می کنند.

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرائم سایبری در پلیس مناطق قبیله ای فدرال افزود: مجرمان سایبری با تبلیغ ارزهای ارزان در کانال ها و گروه های رسانه های اجتماعی ، شهروندان را به سپرده گذاری یا پول برای خرید ارزهای خارجی ترغیب می کنند و پس از دریافت ودیعه یا پول ، دیگر پاسخگوی مشتریان نخواهند بود. ” بود.

وی احتمال فروش ارزهای تقلبی را رد نکرد و گفت: نه تنها در این فرآیند خرید سرقت سرمایه شهروندان است ، بلکه داشتن این ارزهای تقلبی به ویژه در کشور دیگر می تواند زمینه ساز ایجاد مزاحمت برای آنها باشد.

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرائم سایبری FATA ناجا خاطرنشان کرد: “مجرمان اینترنتی هزینه های خود را بسیار کمتر از سایر مبادلات مجاز با تبلیغ در کانال ها و گروه های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند.” این باعث می شود افرادی که نیاز مبرم به انتقال پول به ارزهای خارجی به کشورهای همسایه دارند ، به آنها مراجعه کنند و مبالغ زیادی پول به آنها بدهند تا در یک زمان مشخص به شخصی در خارج از کشور برسند.

به گزارش سایت خبری پلیس ، وی توضیح داد که ، طبق دستورالعمل بانک مرکزی ، هرگونه خرید و فروش ارز در فضای مجازی ، حتی برای صرافی های مجاز نیز ممنوع است و به طور خاص: اسامی صرافی هایی که با مجوز معتبر فعالیت می کنند در سایت بانک مرکزی و شهروندان آنها است. آنها می توانند در این صرافی ها ارز بخرند و بفروشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا