بین الملل

کنفرانس خبری لاوروف با همتای بحرینی خود در منامه

او گفت: «اگر مقامات اوکراینی مین‌ها را از آب‌های مناطق اوکراین خارج کنند، ما عبور رایگان کشتی‌های اوکراینی حامل غلات را تضمین می‌کنیم».

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای بحرینی خود گفت: ما در مورد وضعیت اوکراین صحبت کردیم. بنا به درخواست دوستان، آنها را در جریان عواقب حوادث اخیر از جمله وضعیت تغذیه قرار دادیم. ما حدود یک ماه پیش اقدامات طرف روسی را برای اطمینان از عبور آزاد حامل های غلات اوکراینی به اطلاع آنها رساندیم. مقامات اوکراینی باید مین ها را از آب های اوکراین حذف کنند.

لاوروف افزود: اگر مشکل مین زدایی که هفته ها است توجه شرکای غربی خود را جلب کرده ایم حل شود، نیروی دریایی روسیه از عبور این کشتی ها از دریاهای آزاد به مدیترانه و سپس به مقصد اطمینان خواهد داد.

وی گفت: «این ابتکاراتی که اکنون در مورد امنیت غذایی اعلام می شود باید بر این اساس باشد که طرف روسی مدت هاست همه چیزهایی را که به ما بستگی دارد تضمین کرده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو و منامه با وجود کاهش تجارت، چشم‌انداز خوبی برای پروژه‌های مشترک در صنعت، حمل‌ونقل، پزشکی و پزشکی و همچنین همکاری سرمایه‌گذاری دارند.

لاوروف گفت: “ما توافق کردیم که از امکانات کمیته دولتی بازرگانی، اقتصادی، علمی و فنی روسیه و بحرین استفاده موثرتری داشته باشیم و هیئت قصد دارد امسال نشستی منظم در منامه برگزار کند.”

وی گفت: ارقام تجاری بین روسیه و بحرین در حال افزایش است.

لاوروف گفت: «ما از روشی که ساختارهایمان، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت هلدینگ دارایی، در حال تقویت همکاری سرمایه گذاری هستند، خرسندیم. دوستان بحرینی ما مشارکت خود را در سرمایه گذاری های مشترک افزایش داده اند. این گام بسیار مهمی است و من مطمئن هستم که به خوبی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا