اقتصادی

کولاک ساخت‌وساز در فضا به وسیله این ربات

محققان رباتیک اعلام کردند؛

محققان یک سیستم رباتیک نوآورانه را معرفی کرده اند که می تواند برای ماموریت های مونتاژ در مدار زمین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری ANA، از وب‌سایت Tech Xplore، محققان دانشگاه لینکلن در انگلیس یک ربات راه‌روی پیشرفته طراحی کرده‌اند که ممکن است پروژه‌های ساختمانی بزرگ در فضا را متحول کند. آنها توانایی ربات را برای مونتاژ یک تلسکوپ فضایی با دیافراگم بزرگ 25 متری آزمایش کردند. نمونه اولیه مینیاتوری این ربات نیز نوید استفاده های زیادی را در ساخت و ساز روی زمین می داد.

هیچ مکانی بیش از فضا نیاز به نگهداری سازه های بزرگ ندارد. زیرا شرایط آنجا غیرعادی است و تکنولوژی بشر عمر کوتاهی دارد. فعالیت‌های فضانوردان در خارج از فضاپیما، روباتیک و راه‌حل‌های سیستم‌های خودکار در مأموریت‌های خدماتی و تعمیر و نگهداری مؤثر بوده و به جامعه فضایی در انجام تحقیقات پیشگامانه در مورد مأموریت‌های فضایی مختلف کمک کرده است. پیشرفت‌ها در رباتیک و سیستم‌های خودکار عملکرد بسیاری از خدمات را در فضا تسهیل می‌کند، از جمله ساخت، مونتاژ، نگهداری، نجوم، رصد زمین و حذف زباله. اما محدود به آنها نیست.

افزایش ماموریت های فضایی و نیاز به زیرساخت های گسترده تر در مدار

یکی از محققین گفت: باید فناوری پایدار و آینده نگر را برای حمایت از اکوسیستم استوایی فعلی و رو به رشد معرفی کنیم. با افزایش ماموریت های فضایی، نیاز به زیرساخت های گسترده تری در مدار وجود دارد. یکی از مسئولیت های اصلی ماموریت های مونتاژ فضایی، پاسخگویی به این خواسته است.

این ربات ساخت و ساز را در فضا می چرخاند

مونتاژ تلسکوپ در مدار

از زمان پرتاب تلسکوپ فضایی هابل و جانشین آن، تلسکوپ فضایی جیمز وب، جامعه فضایی به طور پیوسته به سمت استقرار تلسکوپ های جدیدتر و بزرگتر با دیافراگم بزرگتر (قطر ناحیه جمع آوری نور) حرکت کرده است.

تلسکوپ هایی مانند تلسکوپ فضایی با دیافراگم بزرگ 25 متری به دلیل اندازه محدود آنها نمی توانند روی زمین با وسایل پرتاب کنونی مونتاژ شوند. به همین دلیل است که تلسکوپ های بزرگتر باید به طور ایده آل در فضا (یا در مدار) مونتاژ شوند.

به گفته محققان، برای جمع آوری تلسکوپ هایی با این اندازه در فضا، به ابزارهای مناسب نیاز داریم. اگرچه گزینه‌های روبات‌های فضایی سنتی که می‌توانند راه بروند سریع هستند، اما آنها می‌گویند. اما قدرت مانور آنها محدود است.

ربات واکر

محققان روباتی با هفت درجه آزادی طراحی کرده اند که کاملاً چابک راه می رود. ربات iWalker یک سیستم روباتیک با اندام هایی است که می تواند در امتداد یک سطح به مکان های مختلف حرکت کند تا وظایفی را با هفت درجه حرکت انجام دهد.

تجزیه و تحلیل ما نشان می دهد که ابتکار پیشنهادی iWalker هم همه کاره و هم گزینه ایده آلی برای ماموریت های آینده در مدار است. ربات iWalker می تواند با انجام کارهای تعمیر و نگهداری معمول در فضا، عمر یک ماموریت را افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل نمونه اولیه مینیاتوری این ربات نشان می دهد که می توان از آن به عنوان گزینه ای مناسب برای عملیات تعمیر، نگهداری و مونتاژ بر روی زمین استفاده کرد. به عنوان مثال، برای بررسی توربین های بادی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا