استان ها

گردشگران مستقر در مراکز اقامتی ایمن عامل موج چهارم کرونا نیستند

کامران الحارونی در مصاحبه با دیباروز گفت: با پایان سفرها و سرخی استان اصفهان ، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها موج چهارم کرونا را مقصر مسافران و پروازها دانستند. .

وی افزود: این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی از ابتدای شیوع کرونا و در حین تحویل دستورالعمل های سفر هوشمند به کلیه امکانات گردشگری و تحقق شعار سفر ایمن با سایر مقامات مربوطه همکاری کامل داشته “سفر به خوبی هدایت شده است.

رئیس دبیرخانه عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان اظهار داشت: در برخی از استان های کشور از جمله اصفهان با همکاری و نظارت مستقیم بر مراکز بهداشتی ، گواهینامه های ایمن برای هتل ها صادر شده است تا مسافران بتوانند با سهولت و تخیل.

وی افزود: در تعطیلات نوروز از 19 مارس تا 4 آوریل 40 گروه کارشناسی بیش از 3000 مورد بازرسی از واحدهای پذیرایی و اسکان را انجام دادند. از 120،000 مسافر ، فقط 5 شکایت دریافت شده است که نشانگر مدیریت اوضاع است.

الحارونی با تأکید بر اختصاص 50 درصد از ظرفیت مراکز گردشگری ایمن برای گردشگران ، گفت: “این مسئله نشانگر تراکم کم گردشگران در واحدهای گردشگری ایمن است.

وی افزود: شهرهای گلپایگان و خوانسار در تاریخ 29 اسفند ماه در وضعیت قرمز قرار داشتند و در ایام عید حتی یک گردشگر در شهرهای تیران و کرون و تعداد مسافران در واحدهای اقامتی دارای مجوز در نجف آباد و دهاقان وجود نداشت. کمتر از 100 نفر بود.

رئیس دبیرخانه عمومی ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: رئیس جمهور همچنین 5 عامل دخیل در شیوع موج چهارم کرونا را ذکر کرد که سفر بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی آخرین عامل موج چهارم موج تاج. کرونا این کار انجام نشده است و حساب گردشگر باید از سفرهای خانوادگی و اسکان در خانه های اجاره ای غیرقانونی باشد که بهداشت را در نظر نگیرند.

48

دکمه بازگشت به بالا