اقتصادی

گروه پزشکی ایران در قله علم منطقه قرار دارد

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت با اشاره به اینکه گروه پزشکی ایران خوشبختانه در اوج علم در منطقه قرار دارد، گفت: منطقه ای آمده است تا ایران برای درمان».

به گزارش دیباروز، امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی دکتر بهرام برگزار شد. عین الله به خبرنگاران گفت. تماشای دستاوردهای جوانان پرشور و جهان در این نمایشگاه شگفت انگیز است، گفت: باید از دکتر الستی که این جوانان را تشویق می کند تشکر کرد و قطعا یکی از برنامه های دولت آیت الله رئیسی حمایت از جوانان است. و جوانان نخبگان

وی ادامه داد: دو هفته پیش در خدمت مقام معظم رهبری بودیم که دکتر الستی گزارشی ارائه کردند و حضرت آقا توصیه کردند که از توان جوانان پرشور در امور مختلف استفاده کنیم؛ انشاالله و با رهنمودهای دانش پژوهان در دانشگاه ها اقدامات مشترکی برای آموزش گروه پزشکی و خدمت به مردم انجام خواهیم داد.

وی گفت: خوشبختانه گروه پزشکی ایران در خط مقدم پرچم منطقه است، بسیاری از مردم منطقه برای درمان به ایران می آیند اما متاسفانه برخی رسانه ها آماری را منتشر می کنند که باید مراقب آن باشند. آماری یا نه؟ به لطف خداوند و تلاش های صورت گرفته، خدمات درمانی با بهترین کیفیت به ویژه پس از انقلاب در کشور ارائه می شود.

عین الله گفت: تکنیک هایی که در نمایشگاه دیده می شود با پزشکی معنا دارد. این بدان معناست که یک پزشک با دانش بالا می تواند از این تکنیک ها استفاده کند. ما در وزارت بهداشت نیز بر افزایش کیفیت دارو اصرار داریم و تصمیم داریم وزارتخانه را به صورت محصول محور به معاونت تحقیقات هدایت کنیم. البته اگر مشکلی برای مردم حل می کند مقاله خوبی بسازید.

وی افزود: انشاالله و با همکاری بیشتر دکتر الستاری به دنبال کمک به تولیدات دانشمندان در نظام سلامت خواهیم بود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین جزئیات لغو ارز ترجیحی دارو گفت: در این موضوع همانطور که چندین بار توضیح دادم باید از ارز ترجیحی استفاده کنیم تا سخت نشود. برای مردم هنوز تصمیم دیگری گرفته نشده است.

همچنین در سخنانی، دکتر. عین الله درباره تخلفات احتمالی در زمینه ثبت کارت واکسن کرونا: پس از مذاکره با دادستانی، تخلفات صورت گرفته در این زمینه به اطلاع آنان خواهد رسید.

بدیع ترین و بهترین مدل مهندسی برای توسعه مهندسی بدن انسان است

در ادامه این بازدید دکتر السطیری با اشاره به اینکه بدیع ترین و بهترین الگوی مهندسی برای توسعه مهندسی بدن انسان است، گفت: به این معنا که در هر قسمت از بدن انسان نوآوری های عجیبی وجود دارد که سال ها طول می کشد. برای اینکه انسان بتواند.» اسرار آن را کشف کنید.

وی با بیان اینکه کارهایی که در حوزه های مختلف معاونت علمی انجام می دهیم ثمره تلاش شرکت ها است، گفت: شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه پزشکی هستیم و همچنان ادامه داریم. دستگاه های پیچیده زیادی مانند سی تی اسکن که نمونه های آن در نمایشگاه قابل مشاهده است در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش وبده، دکتر الستی در پایان گفت: انشاالله و با حمایت وزیر بهداشت که همیشه همراه ما بوده است، این منطقه توسعه چشمگیری خواهد داشت. دکتر عین الله از زمانی که به وزارت بهداشت آمدند و دستورات سریع و جهادی در زمینه واکسن کرونا صادر کردند بسیار دلگرم کننده بودند. امسال سه واکسن انسانی توسط شرکت های خصوصی تهیه شد و انشاالله تا پایان سال واکسن دیگری اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا