بین الملل

گزارش گاردین از سوء استفاده و خشونت ارتش صهیونیستی علیه کارکنان سازمان ملل

روزنامه گاردین در گزارش اعلام کرد: پس از بررسی اسناد داخلی سازمان ملل محرز شد که نیروهای صهیونیستی از زمان آغاز درگیری‌ها در غزه (۷ اکتبر) علیه کارمندان سازمان ملل در کرانه باختری خشونت‌هایی از جمله بستن چشم‌ها و ضرب و شتم اعمال کرده‌اند.

به گزارش دیباروز، این روزنامه می‌افزاید اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد «نقض آشکار قوانین» از مصونیت و اختیارات سازمان ملل، از جمله آسیب به تأسیسات آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) وجود داشته است.

همین منبع به اسناد سازمان ملل اشاره کرد مبنی بر اینکه «اسرائیل از تأسیسات آنروا در عملیات نظامی در کرانه باختری رود اردن استفاده کرده است که حداقل یکی از آنها منجر به کشته شدن چند فلسطینی شده است».

اوضاع در کرانه باختری به دلیل تشدید حملات، دستگیری‌ها و هجوم ارتش صهیونیستی به شهرها و روستاهای فلسطینی و همچنین محدودیت‌های اعمال شده برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی در ماه رمضان، با تنش های نگران کننده‌ای روبرو است.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و ویرانی، ده‌ها هزار غیرنظامی، عمدتاً کودکان و زنان، جان خود را از دست دادند.

ارتش صهیونیستی همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه قحطی قرار داده است.

به گفته سازمان ملل، جنگ باعث آوارگی داخلی ۸۵ درصد از جمعیت غزه به دلیل کمبود شدید غذا، آب آشامیدنی و دارو شده است، در حالی که ۶۰ درصد از زیرساخت های غزه آسیب دیده یا تخریب شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا