علمی و پزشکی

گندم سیاه و خواص آن

گندم سیاه رسماً یک دانه در نظر گرفته نمی شود و در واقع بذری است که از یک گیاه گل دهنده در همان خانواده ریواس برداشت می شود. اما این دانه های هرمی از نظر خواص غذایی و آشپزی شبیه دانه ها هستند.

آفتاب نیوز:

گندم سیاه برخلاف نام آن نوعی گندم نیست. گندم سیاه فاقد گلوتن است ، اما سرشار از فیبر و چندین ماده معدنی است. گندم سیاه همچنین حاوی مقادیر بالایی از روتین است ، ترکیبی که در سیب و مرکبات یافت می شود و باعث تقویت و کشش رگ های خونی می شود. چندین مطالعه نشان داده است که خوردن گندم سیاه ممکن است به کاهش کلسترول خون و حفظ سطح طبیعی قند خون کمک کند.

آرد گندم سیاه گاهی اوقات به پای و پای اضافه می شود. یک پنکیک نازک به نام “گالت” که از گندم سیاه در منطقه “انگلیس” فرانسه ساخته می شود. رشته های تهیه شده از آرد گندم سیاه (مانند سوپ ژاپنی) در کشورهای آسیایی محبوب هستند. در روسیه و کشورهای اروپای شرقی ، گندم سیاه کاملاً بو داده به شکل سبک بنام “cacha” سرو می شود که غذای اصلی است.

دانه های گندم سیاه به صورت خام یا بو داده فروخته می شوند. می توانید گندم سیاه خام را به دانه های گندم سیاه قهوه ای روشن در ماهیتابه سرخ کرده و از آن برای تزیین سالاد استفاده کنید. گندم سیاه بو داده قهوه ای با رایحه ای خاکی و کمی مغزدار است و می توان آن را مانند برنج طبخ کرد.

دکمه بازگشت به بالا