اجتماعی

گوگل، بینگ و ایکس باکس فیلتر شدند؟

آیا گوگل، بینگ و ایکس باکس منحل شده اند؟

اخیراً پس از اعمال محدودیت هایی برای این شبکه به دلیل هرج و مرج ناشی از تلاش برخی عناصر نامطلوب برای منحرف کردن مطالبات مردم، شایعاتی مبنی بر فیلتر شدن برخی سایت ها در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری دیباروز؛ پس از اعمال محدودیت هایی در اینترنت در پی هرج و مرج ناشی از تلاش برخی عناصر غیرمحبوب برای منحرف کردن مطالبات مردم، شایعاتی مبنی بر انحلال برخی سایت ها در فضای مجازی منتشر شد که توسط گزارشگر بارنا محقق شد.

اعلام خبر درگذشت تاسف بار مرحومه مهسا امینی فرصت مناسبی بود تا برخی از عناصر نامحرم همچون گذشته به صفوف مردم بپیوندند تا مطالبات خود را متحول کرده و برای اجرای نیات پنهان خود تلاش کنند. خشونت و تخریب اموال عمومی و خصوصی، سوزاندن و هتک حرمت قرآن کریم، عزاداری پرچم های ائمه اطهار، تخریب خودروهای آتش نشانی و اورژانس، آتش زدن محله های نیروهای امنیتی، بیرون کشیدن چادر از سر زن محجبه و… سرقت ده ها دستگاه تلفن همراه تلفن ها از ردیف مردم در خیابان ها جمع شده بودند. گاه تعرض به آنها و … تنها بخشی از زندگینامه افرادی است که وارد صفوف مردم شدند و ضمن سوء استفاده از احساسات آنها سعی در کشاندن ایران عزیز به ورطه جنگ داخلی داشتند، حادثه ای که البته رخ خواهد داد. با هوشیاری فرزانه های کشورمان.

اقدامات و سوء استفاده آنها از عدم تنظیم صحیح فضای مجازی در ایران به ویژه در خصوص بسترهای خارجی، مسئولان مربوطه را بر آن داشت تا تصمیمی برای اعمال محدودیت هایی برای سرویس های خارجی و اینترنت اتخاذ کنند. هنوز مشخص نیست محدودیت خدمات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و مسئولان ذیربط مجوز ادامه فعالیت را صادر خواهند کرد، اما این تصمیم متولی بازار شایعات را نیز داغ کرده است. طی چند روز گذشته، برخی از منابع خبری غیرموثق گاهی گمانه‌زنی‌های بی‌اساس در مورد افزایش محدودیت‌ها در شبکه، یکی از جدیدترین موارد آنها مطرح کرده‌اند. این خبر در مورد محدود کردن سرویس‌های Google، Bing و Xbox بود.

پیگیری های بارنا از منابع اجرایی فناوری اطلاعات کشورمان نشان می دهد که انتشار این شایعات خالی از واقعیت بوده و تاکنون هیچ محدودیتی برای سه سرویس ذکر شده اعمال نشده است و برخی کندی های لحظه ای مربوط به مسدود شدن آنها نیست. سایت ها و فعالیت سه سیستم ذکر شده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دهید 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا