اجتماعی

یکی از اولویت های موزه ملی تاریخ طبیعی در سال جاری ، حمایت از منابع ژنتیکی حیات وحش کشور است



مدیرکل موزه ملی تاریخ طبیعی و منابع ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروه ملی در سطح مدیران کل آژانسهای مختلف ذیربط برای مقابله ، کنترل و مدیریت گونه های تهاجمی خبر داد. منابع و زیستگاه های ژنتیکی بالقوه و واقعی در کشور وجود دارد که ما در تلاش برای تشکیل کارگروه ملی برای مقابله با آنها در ماه های گذشته سال گذشته هستیم.

به گزارش دیباروز ، محمد مددی اظهار داشت: “دستور مقام معظم رهبری در تاریخ 6 آوریل 1986 در مورد منابع ژنتیکی کشور ، نشانگر علاقه رژیم به این موضوع مهم در سطوح بالا است و وظایف ما را در برنامه ریزی و اقدامات جدی در این زمینه افزایش می دهد.”

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی کشور در سال 1997 ، گفت: در این قانون به سازمان مربوطه وظیفه سنگین و مهمی در زمینه حمایت از منابع ژنتیکی حیات وحش داده شده است. آنها این کار را انجام می دهد.

مدیرکل موزه ملی تاریخ طبیعی و منابع ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: خوشبختانه ساختار کلی ساختار حفاظت از منابع ژنتیکی سازمان و دستورالعملهای مربوطه در نیمه دوم سال گذشته تهیه شده است. مسئولیت خواهد داشت

خوشبختانه با تهیه و صدور دستورالعمل های نمونه برداری از حیوانات وحشی سال گذشته ، اقدامی مؤثر برای مدیریت جریان نمونه های بیولوژیکی و ژنتیکی حیات وحش برداشته شد. تهیه و نهایی کردن پیش نویس قانون حمایت از منابع ژنتیکی تحت مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی و همکاری آژانس حفاظت از محیط زیست و سایر مراجع مسئول ، گامی بود که در سال گذشته شایسته ستایش بود. شروع کنید

به گفته مرکز اطلاع رسانی محیط زیست ، مادی همچنین از تشکیل کارگروه ملی در سطح مدیران کل آژانس های مختلف و آژانس های مرتبط برای مقابله ، کنترل و مدیریت گونه های تهاجمی خبر داد و گفت: گونه های تهاجمی گیاهی و جانوری گونه های خطرناک بالقوه و واقعی تهدیدات را برای خود ایجاد می کنند. عوامل ژنتیکی و زیستگاههای مختلفی در کشور وجود دارد که ما سعی در تشکیل کارگروه ملی برای مقابله با آنها در ماههای گذشته سال گذشته داشتیم اما متأسفانه به دلیل شیوع هاله به تعویق افتاد. شکی نیست که امسال و پس از عادی سازی اوضاع ، جدی دنبال می شود.

انتهای پیام


تمام مقالات سایت بر پایه سامانه آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سایت دیباروز هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا