فرهنگ و هنر

۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به وزارت میراث‌فرهنگی

دیباروز/ کرمان بر اساس اعلام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، با تلاش شورای اسلامی و دولت سیزدهم، سقف اعتبار تبصره 18 این وزارتخانه که در سال 1399 بالغ بر 300 میلیارد تومان بود، در سال 1400 به 1200 میلیارد تومان رسید. و خوشبختانه این سهم امسال به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و با سهم بانک ها به 20 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

عزت الله زرگامی شامگاه هفتم آبان ماه در مراسم افتتاحیه هتل کاروانیکا (کاروان های وکیل) با اشاره به تصمیم درست دهه هفتاد در خصوص واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در کشور گفت: در این زمینه سابقه ثابتی وجود دارد.» متأسفانه شاهد بوده ایم پروژه ها، پروژه های موفق نبوده، تحویل ها خوب پیش نمی رود، اما هتل کاروانسرای وکیل با کیفیت بالا، استانداردها و آمیزه ای از سنت و مدرنیته، یکی از این پروژه هاست. نمونه های ارزشمندی که ما را به ادامه اجرای این قانون تشویق می کند.

وی می افزاید: انگیزه حرف اول را در مدیریت می زند و این انگیزه نیز عشق و اعتقاد به کار است و مجموعه وکیل کاروانسرای با انگیزه و عشق احیا شده است.

بر اساس اعلام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، با تلاش شورای اسلامی و دولت سیزدهم، سقف اعتبار تبصره 18 این وزارتخانه که در سال 1399 بالغ بر 300 میلیارد تومان بود، در سال 1400 به 1200 میلیارد تومان رسید. و خوشبختانه این سهم امسال به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و با سهم بانک ها به 20 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

به گفته زرگامی، سهم تسهیلات ماده 18 استان کرمان در سال جاری در حوزه گردشگری به 800 میلیارد تومان و در حوزه صنایع دستی به 90 میلیارد تومان می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا