اقتصادی

۲۱ متهم کلان ارزی در دادگاه

امروز پس از جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات دولت از ارز 18 جلدی ، که دیروز (دوشنبه 19 اردیبهشت) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرم متخلفان و مفسدان اقتصادی به سرپرستی قاضی مسعودی آغاز شد.

براساس اعلام مرکز رسانه های قضایی ، نخستین مظنون این پرونده در اولین کیفرخواست که در آن متهم به ساماندهی ارز و سیستم پولی در کشور از طریق قاچاق ارزهای اصلی بود ، نخستین مظنون این پرونده است. تجارت غیرمجاز ارزهای دولتی.

متهمان در مراحل دوم تا پنجم این پرونده عبارتند از مهرداد رستمی چیژنی ، مجتبی کهل زاده ، جواد بصیرانی ، علی اکبر میرزایی ، حسین زاده. آنها همچنین در بین این متهمان هستند.

دادستان در بیانیه ای گفت: “براساس اسناد گمرک ، هنوز کالایی وارد نشده است و متهمان تمام ارزهایی را که از طریق بانکهای مختلف دریافت کرده اند در بازار آزاد فروخته اند و در زمان تحقق تعهدات خود به مدت شش ماه و یک سال جعل کرده اند.” برای تحقق تعهدات ارزی از اسناد ، رشوه و کلاهبرداری استفاده شد.
به گفته نماینده دادستان ، در اولین جلسه دادگاه ، در صورت تخلف از این موضوع بزرگ ارزی ، متهمان اودبجی و رستمی با همکاری کلزاده و معتمید پارسه ، حدود 600 میلیون دلار برای ساخت خط تولید شکر 18 هزار تومانی دریافت کردند. میلیون ها دلار برای خرید خط تولید استفاده شده سرمایه گذاری شده است ، و حتی یک خط تولید 14 میلیون دلاری هرگز وارد نشده است.
با توجه به کیفرخواست خوانده شده در جلسه دادگاه ، امید آدبجی برای تسهیل در دریافت ارزهای دولتی ، مبلغ 2500000 درهم و 50،000 دلار به متهم رضا انصاری ، که در آن زمان مدیر پست در بانک مرکزی بود ، پرداخت کرد. رشوه.
پس از این جلسه دادگاه ، مظنون Asdebeji متهم شد و گفت: “من اتهامات ذکر شده در کیفرخواست را قبول نمی کنم و همه آنها را رد می کنم.”
وی افزود: اگر من مرتكب جرم شدم ، او مرا اعدام كرد ؛ اما من دو سال در اینجا ماندم در حالی كه می توانم كشور را ترك كنم ، زیرا من به این كشور تعلق دارم.
پس از این جلسه ، وکیل متهم ، اذدیقی در ایستگاه حاضر شد و گفت: کیفرخواست اعتراضاتی دارد. نظر کارشناس مالی درباره کیفرخواست به دست نیامد و مشخصات شخصی مشتری من ناقص است.

جلسه دوم متهم صبح امروز در دادگاه ارزی انجام شد که به ریاست قاضی مسعودی مقدم برگزار شد.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان با اشاره به مشارکت مأمور در این پرونده و تحقیقات ، مدیر گروه را در زمینه دریافت ارز دولتی به عنوان متهم درجه دوم ارائه داد.
دادستان از کیفرخواست صادر شده توسط دفتر دادستان دفاع کرد و در جریان دادرسی ، متهم ، درجه اول ، وکیل وی و متهم ، کلیزاده ، از خود دفاع کردند.
پاسخ دهنده اودبجی در بخشی از دفاع خود گفت: “من هیچ ریالی و تسهیلات ارزی دریافت نکرده ام و این باید در کیفرخواست اصلاح شود زیرا آنچه انجام شده بحث بحث در مورد تعهدات است و نه تسهیلات ارزی.”

وکیل متهم ، آدابیگی پیشنهاد کرد که برای حل و فصل تناقضات جلسه مشترکی با دادستانی تهران تشکیل شود و گفت: “من عکس های کارخانه MDF که مورد بحث قرار گرفته است را به دادگاه ارسال می کنم.”

متهم ، کالیزاده ، با دفاع از اتهامات عنوان شده ، گفت: “روندی که ما در خارج از کشور انجام داده ایم از سال 1992 ادامه دارد و جای تعجب ندارد که موضوع ارز خارجی مطرح شد و در واقع ارزی که باید در دو سال مدیریت می شد ماه محصول را فراهم می کرد.”

قاضی مسعودی در خاتمه اعلام پایان جلسه دادگاه گفت: جلسه دادگاه بعدی 23 ژوئن ساعت 9 صبح برگزار می شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا