۵ نوع خطرناک آنفلوآنزا در تاریخ که از کرونا بدتر بودند

به گزارش اسکای نیوز ، زمستان 2019-2020 یکی از بدترین فصل های ابتلا به آنفولانزا در یک دهه گذشته است. طبق گزارش مرکز کنترل بیماری ، از 19 تا 26 میلیون نفری که از ماه اکتبر به آنفلوآنزا مبتلا شده اند ، حدود 10 تا 25 هزار نفر فوت کرده اند.

5 نوع خطرناک آنفلوانزا در تاریخ که برای کرونا مضر بودند

در این گزارش پنج نوع آنفلوانزا خطرناک تر از “کرونا” در تاریخ مشخص شده است:

1- آنفولانزای اسپانیایی

بین سالهای 1918 و 1919 ، جهان شاهد یک بیماری همه گیر شناخته شده به عنوان “آنفولانزای اسپانیایی” بود که بدترین اپیدمی ثبت شده در تاریخ ناشی از ویروس H1N1 بود. طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ایالات متحده ، شیوع همه گیری در حدود 500 میلیون نفر تخمین زده شده است ، این بدان معناست که یک سوم جمعیت جهان به ویروس خطرناک آلوده شده اند و بین 50 تا 100 میلیون نفر بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

تنها ایالات متحده 675،000 مرگ را ثبت کرده است. این بیماری همه گیر می توانست به ارتشهای تحت تأثیر جنگ جهانی اول و دور دست پیدا کند. علاوه بر این ، در آن زمان هیچ واکسنی برای جلوگیری از شیوع ویروس وجود نداشت و آنها فقط باید دستان خود را بشویند و از اجتماعات عمومی جلوگیری کنند.

2- آنفولانزای روسی

در سال 1889 ، آنفولانزای روسی در این کشور به ویژه در سن پترزبورگ شیوع یافت ، اما به سرعت در سراسر اروپا و جهان شیوع یافت. همه گیری یکی از اولین موضوعاتی بود که در آن زمان به یکی از موضوعات مطبوعاتی تبدیل شد و روزنامه ها توانستند در مورد شیوع به صورت محلی صحبت کنند و در مورد اوضاع با دیگر کشورهای دور بحث کنند.

3- آنفولانزای آسیایی

ویروس آنفولانزای H2N2 اولین بار در فوریه 1957 در سنگاپور ظاهر شد و به عنوان آنفولانزای آسیایی شناخته شد. از آن زمان به بعد در سراسر چین گسترش یافته است و تقریباً 1.1 میلیون مرگ در سراسر جهان از جمله حدود 116000 مورد در ایالات متحده را ثبت کرده است.

این ویروس بیشتر در کودکان ، افراد مسن و زنان باردار دیده می شد و اگرچه یک اپیدمی کشنده بود که جان بسیاری را گرفت ، اما تا سال 1958 که واکسن تولید و در دسترس قرار گرفت ، ادامه داشت.

5 نوع خطرناک آنفلوانزا در تاریخ که برای کرونا مضر بودند

4- آنفولانزای هنگ کنگ

در سال 1968 ، ویروس H3N2 به آنفولانزای هنگ کنگ معروف شد و تا دهه 1970 ادامه داشت. اعتقاد بر این است که ویروس به نوعی آنفلوانزا جهش یافته است که در سال 1957 با تغییر ناگهانی ویروس های سطحی ثبت شد.

از آنجا که انسان از این ویروس ها در امان نیست ، این عامل منجر به شیوع سریع بیماری همه گیر شده است. طبق گزارش مرکز کنترل بیماری ، نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری همه گیر جان خود را از دست داده اند ، از جمله 100000 نفر در ایالات متحده.

5 نوع خطرناک آنفلوانزا در تاریخ که برای کرونا مضر بودند

ویروس H1N1 (آنفلوانزای مرغی)

در سال 2009 ، سویه جدیدی از ویروس به نام H1N1 در ایالات متحده ظاهر شد و از ابتدای تاسیس آن به عنوان آنفولانزای مرغی شناخته می شد و به سرعت بیش از 500000 نفر را در سراسر جهان آلوده کرد. از آنجا که ویروس متفاوتی با انواع دیگر ویروسهای H1N1 بود ، تا زمانی که بیماری به اوج خود نرسید ، هیچ واکسن اطمینان بخشی ارائه نشد.

5 نوع خطرناک آنفلوانزا در تاریخ که برای کرونا مضر بودند

دکمه بازگشت به بالا