استان ها

۸۲۴ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مشغول به کارند

به گزارش دیباروز آذربایجان غربیغلامرضا منصور در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد 69 مرکز و واحد فناوری در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: 49 شرکت نیز در بنگاه های این پارک عضویت دارند که از امکانات و خدمات ارائه شده بهره مند می شوند. کنار پارک تعداد کل مشاغل دانش بنیان در شهرستان 39 واحد است که از این تعداد 22 کسب و کار دانش بنیان در پارک حضور دارند که برای شهرستان بسیار کم است و تعداد مشاغل دانش بنیان در این شهرستان باید افزایش یابد.
منصورفر افزود: “تعداد کارکنان شرکت های پارک علم و فناوری به 824 نفر رسیده است که همگی دارای مدرک دانشگاهی بالاتر هستند و امیدواریم با توسعه فعالیت ها و افزایش تعداد شرکت ها و رشد شرکت های موجود وحدت ، تعداد کارکنان افزایش می یابد. “
وی مجموع فروش این واحدها در سال گذشته را بیش از 130 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ما انتظار داریم این تعداد انشاءالله تا پایان سال رشد چشمگیری داشته باشد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه شرکت های موجود در پارک بر اساس ایده های جدید هستند ، تصریح کرد: این واحدهای فناوری می توانند نقشی بی بدیل در توسعه اقتصادی منطقه خود و در نتیجه کشور داشته باشند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سقف اعتبارات واحدهای واحدهای فناوری داده به 2 میلیارد ریال افزایش یافته است ، تصریح کرد: حمایت مالی به حالت تعلیق درآمده است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات مناسبی در طول اقامت من در پارک انجام شد ، مانند پیگیری موضوع ایجاد کارخانه نوآوری در ارومیه ، راه اندازی صندوق تحقیقات و فناوری در استان و برنامه ریزی برای ایجاد مرکز رشد در منطقه. به سه شهر خوی ، میاندوآپ و ماکو که به دنبال ایجاد یک پردیس فناوری در شهر خوی هستند ، برخی از این اقدامات هستند.
همانطور که رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در مورد چالش های پیش روی مجتمع توضیح داد: “اگر معتقدیم مهمترین مشکلی که کشور ما با آن روبروست مشکلات اقتصادی است ، باید مختصاتی را که در آن کار می کنیم بپذیریم.” مشکل در اشتغال جوانان و بهبود معیشت مردم نهفته است ، در زمینه این مشکلات فعالیت واحدهای تولیدی نقش اصلی را ایفا می کند و در زمینه تولید ، محصولاتی که شامل فعالیت های دانش بنیان می شوند موتور محرک خواهند بود. توسعه اقتصادی ما
منصور فر ادامه داد: کشورهای توسعه یافته از جمله مسائلی هستند که با توجه به مقوله دانش به آنها علاقه دارند و این امر باید در کشور ما و منطقه ما شکل بگیرد.
وی افزود: “چالش پارک علم و فناوری همان چالش واحدهای فناور حاضر در این مجموعه است و می توان گفت فناوری و نوآوری از اولویت های اول استانداری ما نیست و ما از جایگاهی که این واحدها سزاوار آن هستند. “
به گفته منصورفر ، شرکت های تحت پوشش این پارک با بخش ها و موسسات مختلف استان تعامل دارند و شرکت های فناوری ما محصولات خود را در استان های دیگر به فروش می رسانند که از آنها نیز استقبال می شود.

48

دکمه بازگشت به بالا