علمی و پزشکی

برای چین چروک صورت چه باید کرد؟

جوانسازی پوست: 15 روش طبیعی برای از بین بردن چین و چروک

با افزایش سن، پوست شما کلاژن و الاستین کمتری تولید می کند و باعث افتادگی پوست و از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود و در نتیجه چین و چروک می شود. در این مقاله شما را با 15 روش طبیعی برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت آشنا می کنیم.

خطوط روی پوست نامیده می شود. با افزایش سن، پوست شما کلاژن و الاستین را از دست می دهد. باعث ضخیم تر شدن پوست و مقاومت کمتری در برابر آسیب می شود. فاکتورهای محیطی؛ کم آبی و سموم می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. چین و چروک بخشی ضروری و طبیعی از روند پیری است. پس دلیلی برای ترس وجود ندارد. راه های طبیعی برای کاهش سرعت پیری صورت وجود دارد. بعدا بهت میگم

1. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

بسیاری از ما می دانیم که استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) بالای 30 می تواند به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که کرم ضد آفتاب می تواند علائم پیری را به تاخیر بیندازد. استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب و مرطوب کننده مناسب هر روز بر سلامت پوست شما تاثیر می گذارد.

2. مصرف شکر را کاهش دهید تا از شر آکنه خلاص شوید.

مصرف شکر بر سلامتی شما تأثیر می گذارد. قند در بدن شما شروع کننده گلیکوزیشن است، محصولات نهایی گلیکوزیشن پیشرفته که در کوتاه مدت برای پوست مضر هستند.

با گذشت زمان، AGE ها باعث تجزیه کلاژن بدن می شوند و این باعث پیری پوست شما می شود. برخی از روش های پخت و پز، مانند کباب کردن و کباب کردن، نیز با افزایش سن مرتبط هستند. به جای این روش ها می توانید از پخت و پز و آب جوش استفاده کنید. کاهش مصرف غذاهای غنی از قند و چربی به جوان ماندن چهره شما کمک می کند.

3. از سیگار کشیدن خودداری کنید.

سیگار علاوه بر مضر بودن برای سلامتی، باعث پیری زودرس پوست صورت شما نیز می شود. بین روند پیری پوست افراد سیگاری و غیرسیگاری تفاوت معناداری وجود دارد. این نشان می دهد که سیگار تأثیر بدی روی پوست صورت شما می گذارد.

قرار گرفتن در معرض سیگار کشیدن غیرفعال نیز خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان و بیماری ها را افزایش می دهد و به پوست آسیب می رساند.

4. از روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است. مالیدن روغن نارگیل به پوست، شکاف های اپیدرم را پر می کند و چین و چروک های صورت را از بین می برد و پوست را صاف می کند. روغن نارگیل نه تنها پوست را نرم می کند بلکه به مرطوب نگه داشتن آن نیز کمک می کند. روغن نارگیل در درمان خشکی پوست نیز موثر است.

5. افزایش جذب بتاکاروتن.

بتاکاروتن از پوست و چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. بتاکاروتن و رتینول (ویتامین A) از ترکیبات کرم های ضد چروک هستند. می توانید از محصولات بتاکاروتن یا مکمل های بتاکاروتن استفاده کنید و اثرات آن را روی پوست خود مشاهده کنید. مصرف روزانه 30 میلی گرم بتاکاروتن خوراکی از چین و چروک پوست ناشی از اشعه UV خورشید جلوگیری می کند.

6. برای رفع چین و چروک صورت، چای را با بادرنجبویه بنوشید.

لیمو از چین و چروک جلوگیری می کند. نوشیدن چای با جلبک دریایی پوست شما را انعطاف پذیرتر می کند و بافت های آسیب دیده آن را التیام می بخشد.

7. وضعیت خواب خود را تغییر دهید.

برخی از چین و چروک ها در اثر خواب ایجاد می شوند و به آنها چروک های فشاری می گویند. هر شب وقتی صورت خود را روی بالش می گذارید، پوست شما تحت فشار قرار می گیرد. با گذشت زمان، این فشار قسمت های خاصی از پوست را ضعیف می کند.

این در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک می شود. با خوابیدن به پشت از بروز چین و چروک جلوگیری کنید یا از بروز آن جلوگیری کنید.

8. صورت خود را مرتب بشویید.

هر سه تا پنج دقیقه در شب صورت خود را بشویید. خوابیدن با آرایش باعث جذب آرایش صورت شما می شود. بسیاری از لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی خشن و خشن هستند که باعث استرس اکسیداتیو روی پوست شما می شوند.

9. از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید خودداری کنید.

اشعه ماوراء بنفش خورشید عامل اصلی چین و چروک روی صورت، گردن، بازوها و دست ها است. اگرچه نمی توان به طور کامل از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید اجتناب کرد، اما می توانید میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش دهید. به عنوان مثال، برای محافظت از صورت خود در برابر نور خورشید از کلاه لبه پهن استفاده کنید یا وقتی بیرون می روید از شلوارهای بلند و پیراهن های آستین بلند استفاده کنید. با انجام این کارها پوست شما اشعه خورشید را جذب می کند اما باعث ایجاد چین و چروک نمی شود.

10. برای از بین بردن چین و چروک صورت، تعداد آنتی اکسیدان های بدن را افزایش دهید.

پوست بیش از هر قسمت دیگری از بدن مستعد استرس اکسیداتیو است. بنابراین آسیب بیشتری دیده است. آنتی اکسیدان ها به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کنند.

راه های زیادی برای افزایش آنتی اکسیدان های بدن وجود دارد. می توانید از کرم ضد آفتاب، کرم ضد چروک یا سرم ویتامین C استفاده کنید.رژیم غذایی حاوی زغال اخته، لوبیا قرمز، انگور، کلم پیچ و اسفناج به حفظ سلامت پوست شما از درون کمک می کند و به کاهش علائم پیری زودرس کمک می کند.

11. کاهش مصرف سدیم.

سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه برای خوردن لذت بخش است، اما باید بدانید که غذاهای سرشار از سدیم می توانند به طور جدی پوست شما را کم آب کنند و باعث ایجاد خطوط و چین و چروک های ظریف شوند. اگر می خواهید از چین و چروک جلوگیری کنید، در طول روز آب بنوشید و مصرف نمک را کاهش دهید.

12. هر روز پوست خود را مرطوب کنید.

مرطوب کردن پوست برای از بین بردن چین و چروک صورت بسیار مهم است. ابروهای ما رشد می کنند و پوست ما به طور طبیعی خشک می شود. برای جلوگیری از جوش زدن پوست خود را مرطوب کنید.

13. صورت خود را ماساژ دهید.

به گزارش هلث ریپورت، ماساژ صورت گردش خون را در پوست افزایش می دهد و در نتیجه پوستی درخشان، سالم و درخشان دارد. می توانید صورت خود را با انگشتان خود ماساژ دهید.

14. رژیم غذایی شما باید سرشار از مواد مغذی باشد.

خوردن غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد مغذی بر سلامت پوست شما تأثیر می گذارد. خوردن میوه ها و سبزیجات پوست شما را سالم و شاداب نگه می دارد و به پیشگیری و رفع چین و چروک صورت کمک می کند.

15. به طور منظم از درمان های صورت استفاده کنید.

اگر می خواهید چین و چروک ها را از بین ببرید، مراقبت از پوست خود را در اولویت قرار دهید. می توانید پوست خود را با دارو خشک کنید. این به تولید کلاژن بیشتر کمک می کند و پوست را جوان و سالم نگه می دارد. ممکن است گران باشد، اما در نهایت برای پوست شما جواب خواهد داد.

نتیجه

در نهایت جای نگرانی در مورد چین و چروک پوست وجود ندارد. با این حال، اگر در مورد ظاهر پوست خود نگران هستید، با یک متخصص پوست مشورت کنید. به یاد داشته باشید که داشتن سبک زندگی نادرست، مانند سیگار کشیدن یا استفاده از تخت های برنزه کننده، نگرانی در مورد ظاهر پوست شما را افزایش می دهد و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. همچنین برای درمان چین و چروک صورت میتوانید به متخصص پوست و مو شیراز مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا