برترین های کسب و کارعمومی

تفاوت پاستا و پنه

تفاوت بین پنه و پاستا

دو غذای ایتالیایی پنه و پاستا طرفداران زیادی دارند و جای خود را در غذاهای ایرانی ما باز کرده اند. در این مقاله به تفصیل به تفاوت پنه و پاستا می پردازیم.

پنه و پاستا دو گزینه عالی برای ارضای اشتهای شما با کربوهیدرات های خوشمزه و غنی هستند. این دو غذای ایتالیایی قرن هاست که در سراسر جهان محبوب بوده اند. اما با توجه به تنوع و روش های پخت آنها، انتخاب مناسب می تواند کار بسیار دشواری باشد. برای همه کسانی که به دنبال تجربه غذاخوری عالی هستند، در این مقاله تفاوت‌های پنه و پاستا را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم گزینه مناسب را برای شام بعدی خود انتخاب کنید. بنابراین، ما هر علاقه‌مند به غذا خوردن یا افرادی را که به دنبال تنوع در وعده‌های غذایی خود هستند تشویق می‌کنیم تا ادامه این مقاله را مطالعه کنند.

تفاوت پنه و پاستا را ببینید

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به فرهنگ غذایی ایتالیایی علاقه مند هستند. شما باید پنه و پاستا را بشناسید. پاستا یکی از بهترین غذاهای ایتالیایی است که با آرد، آب و نمک درست می شود، این غذا به صورت رشته ای دراز پخته می شود و اغلب با سس های مختلف همراه است، از طرف دیگر پنه شبیه پاستا است اما کوتاه تر و کلفت تر است. گردتر در ضمن پنه پخته به دلیل متخلخل بودن سس را بهتر جذب می کند.

علاوه بر این، پنه اغلب برای تهیه غذاهای با سس های سنگین استفاده می شود. برای آشنایی با ماکارونی و یادآوری نیاز آن در آشپزی می توانید به غذاهایی که با ماکارونی تهیه می شوند، به عنوان مثال پاستا پنه با مرغ، پاستا پنه آلفردو مراجعه کنید. مردم اغلب ماکارونی را با ماکارونی اشتباه می گیرند.غذاهایی که می توان با پاستا درست کرد شامل ماکارونی با سس گوشت و غذاهای مختلفی است که می توان با پاستا درست کرد.

احتمالاً متوجه شباهت‌های پاستا و ماکارونی شده‌اید و می‌دانید که اولین قدم برای یادگیری بیشتر در مورد پاستا و ماکارونی، آشنایی با انواع مختلف پاستا و تفاوت پنه و پاستا است. با استفاده از آرد گندم می توانید خمیری به نام خمیر پاستا در زبان ایتالیایی بدست آورید. بنابراین ماکارونی را به تمام محصولاتی که از آرد و آرد گندم تهیه می‌شود می‌گوییم و از مهم‌ترین شکل‌ها و انواع ماکارونی، ماکارونی و پنه هستند. خمیر حاصل از آرد با آب و تخم مرغ مخلوط می شود و در نهایت شکل ها و انواع ماکارونی به دست می آید.

تاریخچه پنه و پاستا

پیستا حدود 500 سال پیش در ایتالیا پدید آمد. این غذا در مرحله اول فقط به عنوان یک غذای لذیذ شناخته می شد، اما بعدها به غذای رایج مردم تبدیل شد.

در مورد پنه نیز باید بگوییم که این غذا به دلیل شکلی که داشت در ایتالیا به عنوان غذای کودکانه شناخته می شد. اما به تدریج پنه به دلیل خواص بی نظیرش به یکی از پر مصرف ترین غذاهای ایتالیایی تبدیل شد.

تفاوت مهم پنه و پاستا

اگرچه پنه و ماکارونی ممکن است بسیار شبیه به هم به نظر برسند، اما می توان آنها را با ویژگی هایشان متمایز کرد. اولین تفاوت پنه و پاستا در شکل آن است. پاستا مانند یک رشته بلند است، در حالی که پن مانند یک توپ کوتاه است. به همین دلیل از پنه عمدتاً برای تهیه غذاهایی با سس های سنگین استفاده می شود.

تفاوت دیگر پنه و پاستا در روش پخت آنهاست. به طور کلی ماکارونی سریعتر از پنه پخته می شود و حتی در برخی موارد بهتر است پاستا کندتر از زمان تعیین شده پخته شود. از سوی دیگر، پنه برای پختن غذاهایی با سس های سنگین زمان بیشتری نسبت به پاستا نیاز دارد. در نهایت فوم ها به دلیل داشتن منافذ بیشتر سس را بهتر جذب می کنند. این ویژگی فوم ها را به گزینه ای عالی برای غذاهایی مانند لازانیا تبدیل می کند.

فواید استفاده از پنه و پاستا

در حالی که پنه و پاستا هر دو به دلیل طعم عالی خود شناخته شده اند، هر یک از آنها فوایدی دارند که آنها را به مغذی ترین انتخاب ها در انواع وعده های غذایی تبدیل می کند.

یکی از مزایای پنه این است که به دلیل منافذ زیاد سس را بهتر جذب می کند. همچنین پخت پنه با سس سنگین تری نسبت به پاستا زمان بیشتری می برد.

از طرفی از مزایای پاستا می توان به پخت سریع و امکان نگهداری طولانی مدت اشاره کرد. ماکارونی به دلیل بافت نرمی که دارد می تواند برای تهیه غذاهایی مانند سالاد پاستا یا پاستا سریع استفاده شود.

مشکلات استفاده از پنه و پاستا

علیرغم فواید فراوان برگ و ماکارونی، مصرف آنها مشکلات زیادی دارد. به عنوان مثال پنه برای غذاهای سنگین تر از پاستا انتخاب بهتری است زیرا سوراخ های بیشتری دارد. اما به دلیل آرد سفید استفاده شده در آن، می تواند قند خون را بالا ببرد.

از طرفی ماکارونی هم مشکلات خودش را دارد. پاستا حاوی گلوتن است که می تواند در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت یا مشکلات گوارشی شود. همچنین پاستا با سس های چرب و سنگین می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود.

تفاوت بین طرز تهیه پنه و پاستا

تهیه پنه و پاستا یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید در آشپزخانه خود انجام دهید. آب را برای پخت بجوشانید، پنه را به آب اضافه کنید و 8 تا 12 دقیقه بپزید. از سوی دیگر، برای پخت رشته ها می توانید از یک قابلمه بزرگ و آب جوش استفاده کنید. برای شروع، یک قابلمه آب را بجوشانید و رشته ها را اضافه کنید. سپس رشته ها را به مدت 8-12 دقیقه بپزید و سپس از روی حرارت بردارید.

برای تهیه پنه و ماکارونی در خانه به چند ماده ساده نیاز دارید برای درست کردن ماهی تابه به مقداری آب، یک ماهیتابه، نمک و روغن زیتون نیاز دارید فقط یک قابلمه آب را بجوشانید، تابه را اضافه کنید و 8 تا 12 دقیقه بجوشانید، سپس ظرف را بردارید. از روی حرارت تابه کنید و سس مورد نظر خود را اضافه کنید.برای تهیه ماکارونی در منزل به مقداری آب، پاستا، نمک و روغن زیتون نیاز دارید.

نتیجه

بین ماهی تابه و پاستا ایتالیایی از نظر طرز تهیه، مواد اولیه، ظاهر، طعم و مصرف تفاوت های زیادی وجود دارد. پنیر ایتالیایی از پنیر رنده شده با زیره و تخم مرغ تهیه می شود، در حالی که پاستا معمولا از آرد گندم تهیه می شود.

پنه طعم متفاوتی نسبت به پاستا دارد زیرا حاوی تخم مرغ ایتالیایی و زیره است. همچنین پاستا معمولا کربوهیدرات بیشتری دارد. پنه از نظر شکل و اندازه کوچکتر است و با سس های غلیظ تر و غلیظ تر بهتر عمل می کند. از طرفی ماکارونی شکل و اندازه بزرگ تری دارد و برای پخت با سس های رقیق مناسب تر است.

پنه معمولا در غذاهای سنتی ایتالیایی مانند لازانیا و همبرگر استفاده می شود. در عین حال از ماکارونی به عنوان غذای اصلی یا جانبی فست فود و پیتزا استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا