راهنمای انتخاب حلقه ست و انگشتر نامزدی

اگر از مردانی که اخیرا ازدواج کرده‌اند بپرسید سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فرآیند از زمان خواستگاری تا مراسم عروسی چه بوده؟ بسیاری از آن‌ها پاسخ می‌دهند انتخاب حلقه‌‌ی نامزدی! برای انجام این کار به اطلاعاتی مثل اندازه حلقه، یافتن سنگ قیمتی مناسب و آشنایی با انواع سبک‌های حلقه‌ی نامزدی و سنگ‌های قیمتی نیاز دارید.

۱. اندازه‌گیری دقیق برای انتخاب حلقه‌ی نامزدی

مرحله‌ی اول برای انتخاب حلقه‌ی نامزدی، پیدا کردن اندازه است. اندازه‌ی حلقه را می‌توان با نمودار دایره‌ای یا خط‌کش پیدا کرد. استفاده از نمودارهای دایره‌ای ساده‌تر و دقیق‌تر است. در این روش اندازه‌های مختلف حلقه‌ بر روی یک برگه به‌ صورت دایره‌ای کشیده شده است. می‌توانید این برگه از داخل سایت‌ها دانلود و پرینت کنید و سپس حلقه‌ای که دارید را بر روی دایره‌ها بگذارید تا اندازه‌ی دقیق را پیدا کنید.

روش دیگر استفاده از خط‌کش برای اندازه‌گیری است. به این ترتیب که قطر یکی از انگشترهایی که نامزد شما استفاده می‌کند را با خط‌کش اندازه بگیرید. برای این کار باید بزرگ‌ترین قطر داخلی انگشتر کارتیر زنانه را اندازه بگیرید. همچنین می‌توانید یک نوار را به دور انگشت و محلی که انگشتر قرار می‌گیرد، بپیچانید. محل اتصال نوار را علامت بزنید و با یک خط‌کش طول نوار را اندازه بگیرید.

برای پیدا کردن اندازه‌ی دقیق، یک حلقه هدیه بدهید

اگر می‌خواهید از اندازه‌ی دقیق انگشت نامزدتان برای خرید حلقه مطمئن شوید، برای یکی از مناسب‌ها به او یک حلقه هدیه بدهید. در این حالت یا انتخاب شما کاملا دقیق است و بعدا می‌توانید از اندازه‌ی همین حلقه برای انتخاب حلقه‌ی نامزدی استفاده کنید یا کمی بزرگ‌تر است که باز هم می‌توانید برای کوچک‌ کردن حلقه با اندازه‌گیری یا رفتن پیش جواهرساز اندازه دقیق حلقه را پیدا کنید. سپس برای اینکه اندازه‌ی دقیق را فراموش نکنید، آن را در نوت گوشی یا روی برگه‌ای یادداشت کنید. همچنین می‌توانید از بستگان و دوستان بخواهید که اندازه‌ی دقیق را به شما بگویند.

۲. انتخاب سبک حلقه‌ی نامزدی

حالا که اندازه دقیق را پیدا کردیم، چکار باید بکنیم؟ حالا باید ویژگی‌های کلی که می‌خواهیم را مشخص کنیم. ساده باشد یا با جزئیات زیاد؟ ظریف باشد یا بزرگ؟ پر زرق و برق باشد یا کلاسیک؟ هرچه به این سوالات دقیق‌تر جواب بدهید، گزینه‌ها محدودتر و فرآیند انتخاب حلقه، ساده‌تر می‌شود.

اول از همه پهنای مورد نظرتان را انتخاب کنید. هرچه انگشتر پهن‌تر باشد فضای بیشتری از انگشت را اشغال می‌کند. حلقه‌های پهن‌تر ظاهر جسورانه‌تری دارند که توجه را به خود جلب می‌کند، اما می‌تواند ترکیب و تطبیق آن‌ها با سایر جواهرات را سخت‌تر کند. همچنین حلقه‌هایی که از نواری با سطح مقطع بزرگ‌تر ساخته شده‌اند وزن بیشتری دارند و باز هم جسورانه به‌نظر می‌رسند. انتخاب این حلقه‌ها می‌تواند بر راحتی و استفاده از حلقه‌های دیگر در انگشتان مجاور، تاثیر بگذارد.

۳. انتخاب طرح و رنگ حلقه‌ی نامزدی

بیشتر حلقه‌ها به استثنای برخی موارد در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای یا مسی قرار می‌گیرند. در هر خانواده‌ی رنگی، فلزات مختلفی برای انتخاب خواهید داشت، اما قبل از انتخاب فلز، باید بدانید که به دنبال کدام رنگ هستید.
بعد از اینکه رنگ مورد نظرتان را انتخاب کردید، باید تعداد سنگ‌ها را تعیین کنید. آیا می‌خواهید حلقه تنها یک نگین داشته باشد یا خوشه‌ای از سنگ‌ها روی باند حلقه پخش شده باشد؟ یا اصلا سنگی روی حلقه وجود نداشته باشد. برای تعیین این مورد بهتر است بیشتر به سبکی که مورد علاقه‌ی نامزدتان است، توجه داشته باشید. اگر به یک جواهرفروش بگویید که به دنبال یک «حلقه‌ی نامزدی بزرگ و جسورانه با رنگ طلایی، بدون سنگ» هستید، او می‌تواند گزینه‌ها را بسیار محدود کند تا راحت‌تر و سریع‌تر حلقه دلخواهتان را پیدا کنید.

انواع حلقه‌ی نامزدی

اکنون زمان آن است که کمی دقیق‌تر شروع کنیم. حلقه‌ها را می‌توان با نگاهی به عناصر تزئینی و نحوه‌ی به هم پیوستن آن‌ها به خانواده‌های بزرگ تقسیم کرد. یکی یا دو مورد که برای شما جذاب است را انتخاب کنید و روی آن سبک‌ها تمرکز داشته باشید تا به هر انگشتری در فروشگاه نگاه نکنید.

۱. حلقه‌ی نامزدی ساده‌ی طلا

ابتدایی‌ترین و رایج‌ترین سبکی که برای حلقه‌های نامزدی ستفاده می‌شود، نواری از فلز جامد، بدون تزئین یا با حکاکی سبک است. مزیت این حلقه‌ها این است که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند و به‌راحتی با جواهرات دیگر و هر سبک لباسی ترکیب می‌شوند. همچنین این حلقه‌ها اغلب ارزان تر از حلقه‌هایی با سنگ‌های قیمتی هستند. با انتخاب این مدل حلقه راحت‌تر می‌توانید روی کیفیت فلز تمرکز کنید.

۲. حلقه‌ی نامزدی خاتم‌کاری شده

حلقه‌های نامزدی خاتم‌کاری شده یک قطعه فلز هستند که در بدنه یک قطعه بزرگ‌تر قرار می‌گیرند. آن‌ها می توانند رنگ متفاوتی داشته باشند که در این صورت حلقه کنتراست بصری مشخصی خواهند داشت. همچنین می‌توان آن‌ها را از همان فلزی که بدنه بزرگ‌تر ساخته شده است، درست کرد. حلقه‌های خاتم‌کاری شده معمولا کم‌نما هستند، زیرا حالت بیرون‌زده ندارند.

۳. حلقه‌ی نامزدی تک سنگ

رینگ طلا با یک سنگ قیمتی در بالای آن یکی دیگر از سبک‌های رایج برای حلقه‌ی نامزدی است. حلقه‌های نامزدی تک سنگ سنتی، انتخابی مطمئن و زیبا هستند؛ بنابراین اگر به دنبال انتخاب حلقه‌ای سنتی با درخشش و جذابیت بالا هستید، حلقه‌های نامزدی تک سنگ بهترین انتخاب است. استفاده از این سبک حلقه‌ی نامزدی در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی رایج و مرسوم است.

۴. حلقه‌های نامزدی با سنگ‌های متعدد

برای درخشش و تاثیرگذاری حداکثری، حلقه‌ای با سنگ‌های متعدد انتخاب کنید. در این مدل حلقه‌ها یک سنگ بزرگ در وسط و چندین سنگ کوچک در اطراف قرار گرفته‌اند. این مدل حلقه‌ها بسیار پر زرق و برق و چشم‌نواز هستند.

راه‌های مختلفی برای قرار دادن چندین سنگ بر روی یک نوار وجود دارد. نحوه‌ی چیدمان سنگ‌ها بر سه بعدی بودن و بافت حلقه تاثیر می‌گذارد. پخش شدن سنگ‌ها در امتداد نوار حلقه باعث می‌شود که نگاه‌ها از هر زاویه‌ای به آن جذب شود. اگر می‌خواهید حلقه‌ی نامزدی‌تان یک انگشتر متفاوت باشد که فقط در بعضی موقعیت‌های خاص از آن استفاده شود، حلقه با سنگ‌های متعدد بهترین انتخاب است.

۴. بررسی جنس‌های مختلف برای انتخاب حلقه نامزدی

اول از همه متداول‌ترین فلز برای ساخت جواهرات را بررسی می‌کنیم که برای حلقه‌های نامزدی نیز استفاده می‌شوند. علاوه‌بر متداول بودن استفاده از طلا برای زیورآلات عروس، چکش‌خواری طلا هم باعث شده تا این فلز به ماده‌ای عالی برای کار جواهرسازان تبدیل شود. همچنین طلا دارای درخشندگی عمیق و طبیعی است که نمی‌توان با مواد مصنوعی نمونه‌ای مشابه با آن ساخت. طلایی که خوب صیقل داده شده وقتی نور را می‌گیرد، درخشش نرم خود را دارد.

طلای سفید و رز گلد

وقتی به طلافروشی سر می‌زنید، علاوه‌بر طلای زرد، طلای سفید و رزگلد را نیز خواهید دید. این نمونه‌ها سنگ معدن طلای خاصی با رنگ طبیعی نیستند. بلکه طلای زرد معمولی هستند که با فلز دیگری ترکیب شده‌اند تا به رنگ متفاوتی دست یابند.

برای رسیدن به طلای رز گلد، طلا را با مس در مقادیر مختلف ترکیب می‌کنند. در نتیجه ترکیبی از رنگ قرمز تقریبا زنگ زده تا صورتی روشن ایجاد می‌شود که همان درخشندگی طلا را دارد اما رنگ آن منحصربه‌فرد است. حلقه طلای رز گلد انتخابی محبوب برای افرادی محسوب می‌شود که می‌خواهند انگشتر ظریفی داشته باشند که کمی از قالب سنتی خارج شده باشد.

انتخاب حلقه ازدواج |انگشتر نامزدی شیک

طلای سفید رنگ نقره‌ای خود را از ترکیب طلا با نیکل به دست می‌آورد که برای روی آن از روکش رادیوم استفاده می‌شود. آبکاری برای دادن درخشش انعکاسی به طلای سفید ضروری است. چون نیکل به رنگ خاکستری مات است و درخشش طلا را خنثی می‌کند. اگر به آلیاژ نیکل آلرژی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از طلای سفید استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به مرور زمان آبکاری از بین برود و فلز نیکل با پوست شما تماس داشته باشد. همچنین برای حفظ درخشش به آبکاری مجدد نیاز خواهید داشت.

برای مشاهده و خرید جواهری حقانی بی‌نظیر و بی مثال تنها کافیست از طریق صفحات مختلف سایت بهترین‌ها را مشاهده کنید و پس از مقایسه و بررسی جذاب‌ترین نمونه را انتخاب کنید.

فلز پلاتین و پالادیوم برای حلقه نامزدی

پلاتین فلزی محکم اما مستعد خراش با رنگ سفید واقعی و طبیعی است. چگالی آن از طلا بیشتر است و در خلوص بالاتر برای جواهرات استفاده می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که فلز پلاتین کمی گران‌تر از طلا باشد.

پالادیوم یک فلز گران‌بها شبیه پلاتین است. معمولا به عنوان جایگزین نیکل برای طلای سفید دیده می‌شود، اما می‌توان از آن برای ساخت جواهرات خالص نیز استفاده کرد. جواهرات ساخته شده یا روکش شده با پالادیوم دارای درخشندگی طلایی اندکی بر روی پایه‌ای عمدتا نقره‌ای هستند.

همه‌ی این فلزات برای حلقه‌های نامزدی استفاه می‌شوند اما اکثر حلقه‌های نامزدی از جنس طلا یا نقره هستند.

۵. توجه به تزئینات؛ انتخاب حلقه‌ی نامزدی الماس

اکثر حلقه‌های نامزدی دارای نوعی سنگ تراشیده هستند و در اکثر آن‌ها از الماس استفاده می‌شود. الماس به دلایل سنتی و سهولت تطبیق، مدت‌ها است که سنگ قیمتی پیش‌فرض برای جواهرات و حلقه‌های نامزدی محسوب می‌شود. در انتخاب حلقه الماس باید دقت بسیاری داشته باشید که مبلغ بالایی را برای یک الماس نامرغوب پرداخت نکنید. ممکن است اصطلاح «چهار C» را در ارتباط با الماس شنیده باشید که به قیراط، شفافیت، رنگ و برش اشاره دارد. این‌ها چهار ویژگی هستند که ظاهر نهایی یک الماس تمام شده را تشکیل می‌دهند و تا حد زیادی قیمت آن را نیز تعیین می‌کنند. الماس خالص رنگ ندارد و مانند آب زلال و شفاف است. هرچه الماس خالص‌تر باشد، نور بیشتری می‌تواند از آن عبور کند و به درخشش الماس می‌افزاید.

برای انتخاب بهترین حلقه نامزدی این پنج مرحله را دنبال کنید

برای انتخاب بهترین حلقه برای نامزدی کافی است که پنج مرحله را پشت سر بگذارید. اول از همه اندازه حلقه مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس با طرح چند سوال اساسی مثل ظریف در مقابل ضخیم، تک سنگ در مقابل سنگ‌های خوشی، ظاهر کلی حلقه نامزدی مشخص می‌شود. در مرحله سوم جنس فلز و میزان خلوص حلقه را انتخاب کنید. یک سنگ یا عنصر تزئینی برای حلقه نامزدی در نظر بگیرید. در آخرین مرحله و بعد از تعیین این موارد، وقت آن است که بودجه‌ای که برای خرید حلقه نامزدی در نظر گرفته‌اید را تعیین کنید. شما بهتر از هر کس دیگری محدودیت های خود را می‌دانید. سعی کنید انعطاف‌پذیر باشید و صرفا به بهترین قیمت ممکن فکر نکنید.

منبع: راهنمای انتخاب حلقه ست و انگشتر نامزدی می تواند یک راهنمای کلی برای خرید حلقه ست و انگشتر نامزدی برای زوج های جوان در اختیار قرار دهد. انگشتر نامزدی یک نوع انگشتر است که به عنوان نمادی از تعهد و قصد ازدواج بین دو نفر استفاده می شود. این انگشتر به طور معمول بر روی انگشت دوم از چپ قرار می گیرد و به عنوان یک نماد عمومی در فرهنگ های مختلف شناخته می شود.

در طرح و طراحی انگشتر نامزدی، معمولاً یک سنگ قیمتی مرکزی قرار داده می شود که به عنوان محور جذابیت و زیبایی انگشتر عمل می کند. این سنگ می تواند الماس، زمرد، روبی، سافیر و یا سنگ قیمتی دیگری باشد که به سلیقه و ترجیحات نامزد یا طراح انگشتر بستگی دارد البته در کشور ما این قواعد همیشه درست نیست و بر اساس فرهنگ های مختلف در نقاط مختلف کشور حاکم است می تواند متفاوت باشد. به طور مثال ممکن است در شهری انگشتر طلای سنگین وزن به عنوان انگشتر نامزدی در نظر گرفته شود و در شهری دیگر انگشتری ظریف مد نظر قرار گیرد.

انگشتر نامزدی معمولاً به نفری که قصد ازدواج دارد، توسط نامزد خود تقدیم می شود. این یک لحظه مهم در رابطه است و به عنوان نشانی از قصد جدی و تعهد نامزد نسبت به رابطه عمل می کند. بعضی از افراد ممکن است به جای یک انگشتر نامزدی، از سایر نمادها مانند گردنبند یا دستبند استفاده کنند، اما استفاده از انگشتر نامزدی برای اعلام قصد ازدواج بسیار متداولتر است.

در نهایت، مهمترین چیز درباره انگشتر نامزدی این است که نمادی از عشق، تعهد و قصد ازدواج بین دو نفر است و انتخاب طرح و سنگ مرکزی آن بستگی به سلیقه و ترجیحات زوج دارد.

کدام حلقه ست و انگشتر نامزدی را بخریم ؟

نظر شخص مقابل را درنظر بگرید و عکس العمل وی را حدس بزنید. اگر آشنایی قبلی دارید به زیورآلات و انگشتر های او نگاه کنید و ببینید بیشتر به کدام سبک از زیورآلات علاقه دارد. ممکن است طرف مقابل شما از انگشتر های سولیتر یا پر نگین یا بی نگین یا اسپرت  و … استفاده کند پس بهتر است به سبک و سلیقه او احترام بگذارید.

انگشتری را برای خرید انتخاب کنید که طرف مقابل شما زیورآلاتی مشابه آن را استفاده می کند. اگر طرف مقابل شما اصلا عادت به استفاده از انگشتر ندارد میتوانید انگشتر دلخواه خود را خرید کنید و با استفاده از یک زنجیر آن را به صورت گردنبند به همسر خود تقدیم کنید. سعی کنید سایز انگشت طرف مقابل را بدانید و انگشتری مناسب با سایز ایشان خرید کنید چرا که بعد از خرید انگشتر تغییر سایز آن سختی های خودش را دارد و بهترین کار پرسیدن و یا فهمیدن سایز انگشتر اوست.

اگر مخاطب شما شغل تفریحی یا شغل سختی دارد که مجبور است حلقه را از انگشت خود درآورد( مانند صخره نوردها یا کارگران ساختمانی) انگشتری با آلیاژ سخت مانند تیتانیوم خرید کنید که دوام بیشتری داشته باشد و خراش نیافتد.

کلمات حک شده بر روی انگشتر را چک کنید. در این گونه موارد نوشته های حک شده را بدقت نگاه کنید. که در بعضی موارد شعرهای عاشقانه مربوط به وفاداری و تعهد که بر روی انگشتر یا قسمت درونی آن حک شده است. این دسته از انگشترها بهترین انتخاب برای حلقه نامزدی به شمار می روند و دقیقا نشان دهنده وفاداری و تعهد نسبت به یکدیگر است.

شما میتوانید به کمک جواهر سازها یا جواهر فروش ها شعر و متن دلبخواه خود را بر روی انگشتر حک کنید. ممکن است برخی افراد علاوه بر اشعار عاشقانه از  آیاتی از قرآن، انجیل و تورات نیز استفاده کنید که می توانید بسیار خوش آیند باشد.

بر اساس سلیقه مخاطب خود سفارشی سازی کنید. بیشتر جواهر فروش ها علاقمندند که با اضافه کردن نوشته های خاص و یا تراش مدل های شیک و بی همتا به انگشتر مدل و حالت بی نظیری بدهند. بر این اساس شما انتخاب خود را تا میتوانید بر طبق سلیقه مخاطب خود قرار دهید.

جنبه های دیگر را هم بررسی کنید. حلقه نامزدی بهتر است گران قیمت نباشد و ممکن است در بعضی فرهنگ ها متفاوت با انگشتر جشن عروسی باشد پس حتما با توجه به آداب و رسوم منطقه زندگی خودتان این موضوع را در نظر بگیرید. اما شما میتوانید با سلیقه خود و حک کردن شعری مناسب به انگشتر زینت و اعتبار خاصی بدهید.

اگر شما قدرت خرید زیورآلات طلا را ندارید می توانید از استفاده کنید که درخشندگی و زیبایی همانند طلا دارند و از نظر معنوی نیز ارزش بالایی دارند. چند نمونه از انگشتر های دخترانه که می توانید به عنوان انگشتر نامزدی استفاده کنید در پایین آمده است.

چگونه انگشتر نامزدی را هدیه دهیم؟

یک نشانه ای از تعهد نسبت به یکدیگر است و در برخی فرهنگ ها و ملیت ها دیده شده است که قبل از ازدواج نیز این سنبل و نشانه را زوج ها به همدیگر می دهند.

دادن حلقه و انگشتر نامزدی می تواند در شرایط متفاوتی انجام شود ولی می توان گفت بدون استثنا در همه شرایط بهتر است را همراه با انگشتر تقدیم همسر آینده خود کنید. اگر شما قصد یک ازدواج سنتی را دارید و می خواهید از طریق خانواده ها تازه شروع به آشنایی کنید بهترین و معقول ترین روش دادن انگشتر نامزدی در حضور بزرگترها انجام شود و این کار به همراه یک جشن کوچک و یا متوسط باشد.

اگر شما آشنایی قبلی دارید می توانید دادن انگشتر نامزدی و به نوعی خواستگاری به یک خاطره به یاد ماندنی و بی نظیر کنید. برای این کار حتما شرایط مختلف را بسنجید. و ببینید با توجه به شرایطی که دارید چه کار خاص و منحصر به فردی را میتوانید انجام دهید.

ممکن است شما با طرف مقابلتان همکار باشید و یا در محیط کاری یکسانی حضور داشته باشید و یا حتی همکلاسی و یا هم دانشگاهی باشید. پس با توجه به شرایط خودتان حتما لیستی از کار هایی که می توانید انجام دهید و حلقه نامزدی را به عشقتان تقدیم کنید را یادداشت کنید.

سوپرایز کردن همیشه خاطره ساز بوده و هست پس می توانید با یک برنامه ریزی قبلی او را سوپرایز کنید و در شرایطی که اصلا انتظارش را ندارد حلقه نامزدی را به او پیشنهاد دهید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید استفاده کنید تقدیم حلقه نامزدی در جمع دوستان و یا همکاران و یا همکلاسی ها باشد. این کار ریسک بالایی نیز دارد و حتما قبل از انجام این کار از تمایل طرف مقابل برای ازدواج با شما تقریبا مطمئن شده باشید.

مسلما روش های زیادی هستند که بسیار هیجان انگیز و خاطره انگیز خواهند شد ولی شما باید با توجه به شرایط کاری و ارتباطی که با طرف مقابلتان دارید انتخاب کنید. لطفا شما هم تجربیات تلخ و شیرین خودتان را با ما از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.

راهنمای انتخاب حلقه ست ازدواج

تاریخچه حلقه ست نامزدی به زمان های قدیم برمی‌گردد و تا هزاران سال پیش در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف وجود داشته است. این حلقه‌ها به عنوان نمادی از قصد ازدواج و تعهدات عاطفی بین دو نفر استفاده می‌شدند. در طول زمان، آنها به عنوان نمادی از عشق و تعهد بین دو عاشق استفاده شدند.

در دوران باستان، حلقه‌های ست نامزدی اغلب از موادی مانند چوب، چرم، سنگ، استخوان و فلزات گرانبها ساخته می‌شدند. با گذر زمان و پیشرفت فناوری، ساختار و مواد استفاده شده در حلقه‌های ست نامزدی تغییر کرد و اغلب از طلا، نقره، پلاتین و الماس ساخته می‌شوند.

یک مجموعه از دو حلقه است که به عنوان نمادی از تعهد و قصد ازدواج بین دو نفر استفاده می‌شود. این حلقه‌ها عموماً به صورت طرحی متناسب و مکمل تولید و طراحی می‌شوند تا با هم تطابق داشته باشند.

در برخی از موارد نیز حلقه ست نامزدی شامل دو حلقه متمایز برای زن و مرد است. حلقه مرد معمولاً ساده‌تر و کمتر تزئین شده است، در حالی که حلقه زن معمولاً دارای طرح‌ها، سنگ‌های قیمتی، الگوها و یا طرح‌های هنری دیگری است. این تفاوت در طرح حلقه‌ها معمولاً نمایانگر نقش‌های جنسیتی مرد و زن در رابطه و نامزدی است.

مهمترین نکته درباره حلقه ست نامزدی این است که طرح و استایل آن بسیار بستگی به سلیقه و ترجیحات زوج نامزد دارد. همچنین، استفاده از حلقه ست نامزدی یک انتخاب شخصی است و هیچ قانون ثابتی در مورد طرح یا مواد استفاده شده برای آن وجود ندارد پس زیاد به سلیقه های دیگران توجه نکنید و نماد ازدواج خود را حتما با سلیقه خودتان انتخاب کنید.

حلقه ست و انگشتر ازدواج امروزه جزوی از فرآیند ازدواج می باشند که معولا انگشتر نامزدی در مراسم خواستگاری از طریف مرد تقدیم همسر می گردد و حلقه ست هنگام عقد بین زوجین تبادل می شود. بی شک انتخاب حلقه ست و انگشتر نامزدی با توجه به سلایق، فرهنگ و وضعیت اقتصادی می تواند متفاوت باشد. حتما در انتخاب حلقه ها به سلیقه طرف مقابل احترام قائل شوید چرا که حلقه ها علاوه بر نمادی از عشق می تواند یک خاطره فراموش نشدنی برای هر دو طرف باشد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا