برترین های کسب و کارعمومی

پول مشاور کنکور ندارم، چه کنم؟

در این شرایط اقتصادی و به خصوص امسال (کنکور 2019) که با شیوع بیماری کرونا همراه بود، هزینه های لازم و طبقه بندی کنکور برای موفقیت، آسان ترین و کمترین اهمیت زیادی دارد.چگونه کنکور گران قیمت را ترک کنیم.

با توجه به این وضعیت برخلاف سال های دیگر، مشاوران ما تنها نرخ خود را 10 درصد افزایش می دهند. من می دانم که برای گرفتن پذیرش باید علاوه بر تحصیل، پاره وقت کار کنند.

خرج کردن ضروری است یا موفقیت را تسریع می کند

برای تایید و احترام این دسته از داوطلبان پرتلاش و کوشا، در اینجا متذکر می شوم که برای موفقیت در آزمون، اگر داوطلبان از مطالب پیش روی خود به درستی استفاده کنند، این امکانات می تواند امتیاز محسوب شود. اما هرگز واکنشی نشان نخواهند داد.

برای مثال، یکی از دوستان معلم من داستانی را در مورد یکی از دانش‌آموزانش به اشتراک گذاشت که در یک کلاس آنلاین شرکت می‌کند و به او قول می‌دهند که تکنیک‌های تست و آزمایشی که در آن کلاس آموخته‌اند در هیچ مدرسه‌ای استفاده نمی‌شوند یا در هیچ منبع دیگری تدریس نمی‌شوند. قبولی در آزمون ورودی با حضور در این دوره تضمینی است…

اما وقتی خود استاد برای بررسی صحت و سقم آن در همان کلاس آنلاین با شاگردش شرکت می کند، متوجه می شود که استاد تدریس کننده درس نیز نویسنده کتاب تست و تمامی تمرین ها و تست های مطرح شده در درس (به جز پاسخ) است. سوالاتی که دانش آموزانش می توانستند از او بپرسند وقتی کلاس خلوت بود…) در خود کتاب درسی معلم نیز وجود داشت.

در نتیجه هر بحثی که در دوره تدریس می شد در کتاب درسی گنجانده شد و در نتیجه نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای حضور در سخنرانی ها و دوره ها نبود.

تفاوت معلم و برگزارکننده کنکور

برنامه اساتید: برای اساتید تنها موفقیت داوطلبان در دروسی است که تدریس می کنند. یعنی برای هر درس داوطلب معلم خود را مسئول آن درس می داند و بقیه دروس و برنامه ریزی داوطلب برایش اهمیت خاصی ندارد.

مثلاً یک استاد شیمی به دانش آموز خود که در کنکور 80 درصد در شیمی نمره داده است افتخار می کند، اما در سایر دروس خاص همین دانش آموز فقط می تواند 20 درصد یا 30 درصد کسب کند.

برنامه ریزی مشاور: آزمون های ورودی مشاوران مسئول تمامی نمرات و سطوح داوطلب هستند و برای آنها برنامه ریزی کنکور داوطلبان بسیار مهم است.

به عنوان مثال من به عنوان مشاور و با تجربه ای که در این سال ها به دست آورده ام می دانم که گاهی حتی داشتن مزایای زیادی برای یک نامزد (منابع متصرف، کلاس های اشغالگر و …) می تواند برای او مضر باشد. این امر هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی زمان زیادی می برد و در نهایت منجر به مشکل پراکنده درس خواندن داوطلب می شود و می تواند باعث سردرگمی بیشتر داوطلب در برنامه ریزی کنکور و مطالعه صحیح شود.

بله، گاهی ممکن است مشاوران دیگری برای خرید محصول شرکت دیگری تبلیغ کنند یا فقط از من مشاوره بگیرند و ….

در نتیجه، شما داوطلب باید بدانید که هر تبلیغی که برای هر مدرسه، استاد یا مشاوری می شنوید، در بیشتر موارد یک بازار خاص است.

ساده ترین و راحت ترین روش مطالعه برای کنکور

توصیه من برای ساده ترین، راحت ترین و کم هزینه ترین راه مطالعه برای امتحان این است:

هزینه های اولیه مورد نیاز برای کنکور: مواد کمکی شهریه

بهتر است داوطلب برای شروع کنکور هزینه های خود را صرف منابع امتحانی کند و اکثر داوطلبان این منابع را داشته باشند. (در گذشته ویرایش های مختلف کتاب های تست را به تفصیل آورده و کنار گذاشته ام، اما در کل کتاب های تست گاج و خیلی سبز را توصیه می کنم.)

زمانی که داوطلب بر تست کنکور مسلط شد و کتاب های تست منابع اول را تمرین کرد، می تواند منابع تست دوم و سوم را جستجو کرده و هزینه آن را پرداخت کند.

هزینه دوم برای آزمون ورودی مورد نیاز است: آزمون آزمایشی

بهتر است داوطلبان برای کنکور هزینه دوم را پرداخت کنند (البته این آزمون های تقلبی به صورت آنلاین در دسترس هستند و شباهت زیادی به محیط کنکور ندارند). اگر قصد دارید در انتخاب رشته کنکور 1402 موفق باشید، انتخاب مشاور ضروری هست.

با توجه به اینکه تست های آزمایشی باعث تلاش و کوشش بیشتر داوطلبان کنکور می شود و حتی گاهی داوطلبان را با سوالات و تست های تمرینی بیشتری آشنا می کند، ممکن است نیاز به تهیه کتاب های تست کمتری داشته باشد.

اگر داوطلبی دارای مشکلات مالی یا شرایط خاصی است که او را از شرکت در آزمون های آزمایشی باز می دارد، می تواند این سوالات آزمون را به صورت آنلاین جستجو کند.

نکته بسیار مهم: به نظر من داوطلبان کنکور به عنوان مشاور تنها با تهیه مطالب درسی و شرکت در آزمون های آزمایشی می توانند در کنکور موفق شوند.

هزینه آزمون ورودی سوم: مشاوره آزمون ورودی

سومین هزینه یادگیری امتحان صحیح و خوب انجام دادن بهتر است صرف داشتن مشاور مناسب برای داوطلب شود. البته در حال حاضر حتی مشاوره رایگان نیز در اینترنت وجود دارد.

اگرچه برخی از مشاوران به متقاضیان برنامه آزمایشی پیشنهاد می دهند (مثلاً یک مشاور برنامه یک ماهه خود را تبلیغ می کند …) من نیز این دسته از مشاوران را تأیید نمی کنم اما از طرف دیگر مشاوران دیگری نیز وجود دارند. آنها آموزش و برنامه ریزی خوبی را به متقاضیان ارائه می دهند. (برنامه ای که در آن به داوطلبان آموزش می دهند، نمونه ای از شغل نیست، کار اول است.)

خوشبختانه مشاوران صحیح زیادی وجود دارد… من به عنوان یک مشاور این امتیاز را دارم که علاوه بر زنده، سوالات و پاسخنامه های امتحانی (در کانال پرسش و پاسخ) و همچنین پاسخ متنی زیادی داشته باشم. من بحث ها و فیلم های آموزشی زیادی در وب سایت و آنلاین خود دارم. یعنی اگر داوطلبی برای برنامه ریزی و مطالعه صحیح برای کنکور نیاز به مشاوره اختصاصی پذیرش داشته باشد و از طریق ما اقدام کند، قطعا می تواند یک مشاوره صحیح پذیرش رایگان دریافت کند.

تصمیم نهایی در مورد هزینه ها و مزایای ورود

حرف پایانی من با توجه به اینکه مشاور بسیاری از استاد راهنمایان کنکور نیزه بوده ام، برای موفقیت در کنکور، متقاضی باید حداقل هزینه کتاب و منابع آزمون را در مرحله اول بپردازد. و با اراده و تلاش خود ادامه دهید سپس در مرحله دوم در آزمون های آزمایشی شرکت کنید و در مرحله آخر از تجربیات مشاوران متوسطی استفاده کنید که ویژگی های آنها در مقاله بررسی شده است.

بدون نیاز به پرداخت هزینه برای دوره ها و کنفرانس ها!

باید بدانید که مطالب آموزشی هر استادی که در دفتر امتحانات ایشان یافت می شود و سال ها برای آن کتاب کار کرده است، همان مطالبی است که در کلاس آموزشی ارائه می شود و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. (علم علم است.)

گاهی اوقات به بسیاری از دانشجویانی که قصد شرکت در کنفرانس های من را داشتند توصیه می کردم که نیازی به این مشکل نیست، برای شرکت در کنفرانس مورد نظر خود باید مسافت زیادی را طی کنید و می توانید از صوت گرفته شده از آن کنفرانس استفاده کنید و یا از موارد آموزشی دیگر استفاده کنید. فیلم های. مثلا اگر داوطلبی بخواهد نظر من را در مورد آزمون پوششی بداند می تواند با گوش دادن به 3 یا 4 صدای من در قسمت مشاوره صوتی کنکور که این سال ها تدریس کرده ام یک فریم بگیرد. رسیدن

به عنوان مثال رتبه اول کنکور پارسال از شهر کوچکی در استان فارس بوده و اهل شهر بزرگی مثل تهران، اصفهان یا شیراز نیست و به جز معلم مدرسه اش به امکاناتی دسترسی ندارد. و با وجود این توانست رتبه قبولی در کنکور را کسب کند; یا در مثالی دیگر یکی از شاگردانم که وضعیت مالی سختی داشت و توانسته بود از مطالب آموزشی رایگان من بهره مند شود، توانست با حداقل رتبه زیر 4000 را کسب کند.

منبع: محمدرضا پوردستمالچی

دکمه بازگشت به بالا