اجتماعی

آب چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

نوشیدن آب فواید زیادی برای سلامتی دارد ، از جمله کمک به کنترل وزن ، چربی سوزی ، حفظ ساختار سلولی و بهبود سلامت دهان و دندان.

به گزارش دیباروز ، نوشیدن مقدار مناسب آب فواید زیادی برای سلامتی دارد و بسیاری آن را اکسیر زندگی نامیده اند. آب حدود 70٪ از بدن انسان را تشکیل می دهد و سلولهای فرد را تحت تأثیر قرار می دهد تا آب مورد نیاز بدن را تأمین کند ، سموم را از بدن خارج کرده و دمای بدن را حفظ کند ، که به نوبه خود به زندگی سالم کمک می کند.

هندوستان تایمز برخی از فواید سلامتی نوشیدن آب به میزان کافی را ذکر کرد:

یکپارچگی ساختار سلول: آب برای حفظ یکپارچگی سلول هایی مانند مو ، پوست و ناخن ها ضروری است و تا حدی به تولید کلاژن کمک می کند که دارای خواص ضد پیری است.

دمای بدن را حفظ می کند: حفظ تعادل مایعات عامل اصلی حفظ دمای بدن است. برای عملکرد آنزیم ها ، حفظ دمای بدن مهم است. در غیر این صورت ممکن است بیشتر عملکردهای بدن متوقف شود.

سوزاندن چربی: نتایج تعدادی از مطالعات نشان می دهد که مصرف آب با کاهش چربی بدن مرتبط است زیرا نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می کند.

رطوبت بدن را حفظ می کند: تشنگی آخرین نشانه کمبود آب است ، بنابراین کاملاً ضروری است که فرد به اندازه کافی آب بنوشد. کمبود آب بدن باعث کاهش سطح انرژی و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود.

به هضم غذا و حفظ سلامت دهان و دندان کمک می کند: یکی از سوالات متداول این است که چه زمانی زمان مناسب برای نوشیدن آب است؟ قبل از غذا بعد از غذا؟ در طول غذا؟ نوشیدن آب در هر سه مرحله به هضم بهتر غذا کمک می کند. این ماده تولید بزاق را که حاوی الکترولیت ، مخاط و آنزیم هایی است که به هضم غذا کمک می کنند و سلامت دهان را حفظ می کند ، تسهیل می کند. هضم از دهان شروع می شود و با افزایش سن کاهش می یابد. اگر دهان شما احساس خشکی می کند ، میزان مصرف آب خود را افزایش دهید.

به سم زدایی کمک می کند: مهمترین عملکرد آب دفع سموم است که به نوبه خود به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. در طول روز ، سموم زیادی در بدن جمع می شوند ، هم از طریق محیط و هم از طریق غذا. سموم از طریق ادرار ، مدفوع و عرق دفع می شوند و تعریق به حفظ دمای بدن کمک می کند. نوشیدن آب کافی منجر به یبوست و سنگ کلیه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا