آشنای با سامانه مودیان

سامانه مودیان؛ درگاهی برای تبادل اطلاعات مالیاتی با سازمان

هدف از طراحی و توسعه این سامانه جلوگیری از فرار مالیاتی و کاهش نیاز به رسیدگی‌های ممیز محور است. دسترسی به سامانه مودیان از طریق آدرس اینترنتی my.tax.gov.ir امکان‌پذیر است و مشمولین باید صورت‌حساب‌های الکترونیک خود را در موعدهای مقرر به این سامانه ارسال کنند. . به‌طورکلی سامانه مودیان چهار ویژگی زیر را دارد:

تهران |حسابداری
  • تحت مدیریت سازمان مالیاتی است.
  • برای هر مودی مالیاتی یک کارپوشه تعریف می‌شود.
  • به وسیله‌ای که حافظه مالیاتی دارد متصل می‌شود.
  • مرجع ثبت صدور و استعلام صورتحساب است.

درواقع مودیان مالیاتی برای ارسال صورتحساب‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی موظف به ثبت نام در این سامانه هستند.

سامانه مودیان مالیاتی چیست؟

پایانه فروشگاهی چیست؟

در تعریف پایانه فروشگاهی باید اعلام نمود که رایانه دستگاه کارتخوان (POS) یا درگاه پرداخت الکترونیک که سه قابلیت زیر را داشته باشند:

  1. اتصال به شبکه پرداخت بانکی
  2. اتصال به سامانه مودیان
  3. صدور صورتحساب الکترونیک

قاعدتا برای انجام این سه قابلیت شرکت‌های ارائه کننده خدمات پرداخت نظیر شاپرک باید همکاری لازم را با سازمان امور مالیاتی داشته باشند تا رسید پرداخت این دستگاه‌ها به عنوان صورتحساب معتبر برای شخص خریدار لحاظ گردد. بنگاه‌های صنفی و غیرصنفی که فروش به مصرف کننده نهایی دارند باید این سامانه را راه‌اندازی نمایند و صندوق فروش نمی‌تواند جایگزین این پایانه باشد.

حافظه مالیاتی چیست؟

طی مراحل مختلف که سازمان اطلاعیه‌ها را صادر نمود مشخص گردید منظور از حافظه همان نرم افزارهای حسابداری است که برای صدور صورتحساب الکترونیک باید تغییرات لازم را در ساختار خود ایجاد کنند تا بتواند صورتحساب‌ها را به سامانه مودیان ارسال کند و مورد تایید قرار گیرد. اصولاً مهمترین شرط بقا یک نرم افزار حسابداری از سال ۱۴۰۲ به بعد ایجاد چنین قابلیتی در آن است.

تهران |حسابداری

مشمولین سامانه مودیان

کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی موضوع فصل‌های چهارم و پنجم باب سوم قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن مشمول این قانون هستند. در این قانون هرگاه از واژه مودی استفاده می‌شود مراد اشخاص مشمول است مگر خلاف آن تصریح شده باشد.

اگر به‌دنبال راه‌حل مطمئن و کارآمد برای رسیدگی به صورت‌حساب‌های الکترونیکی خود در سامانه مودیان مالیاتی هستید خدمات حسابداری حساب اندیش ایرانیان بهترین انتخاب است. این سامانه که توسط سازمان امور مالیاتی کشور راه‌اندازی شده به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد صورت‌حساب‌های خود را به‌صورت الکترونیکی و با رعایت دقیق قوانین و مقررات مالیاتی ثبت و ارسال کنند.

با توجه به پیچیدگی‌های مربوط به قوانین مالیاتی و ضرورت ارسال به‌موقع و دقیق صورت‌حساب‌ها در سامانه استفاده از خدمات حسابداری حرفه‌ای اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. تیم تخصصی حساب اندیش با تجربه و دانش به‌روز خود در زمینه امور مالیاتی و حسابداری به شما کمک می‌کند تا کلیه صورت‌حساب‌های خود را به‌صورت دقیق و در چارچوب قوانین مالیاتی کشور در سامانه مودیان ثبت کنید.

خدمات حساب اندیش شامل بررسی و تنظیم صورت‌حساب‌ها ارسال دقیق و به‌موقع اطلاعات به سامانه مشاوره در مورد مقررات مالیاتی و راهنمایی‌های لازم برای بهبود فرایند ثبت و ارسال اطلاعات است. با کمک این خدمات نه‌تنها اطمینان حاصل می‌کنید که امور مالیاتی شما به درستی مدیریت می‌شود بلکه از بروز مشکلات قانونی نیز جلوگیری خواهید کرد.

اگر می‌خواهید از پیچیدگی‌های مربوط به رسیدگی به صورت‌حساب‌های الکترونیکی دور بمانید و تمرکز خود را روی کسب‌وکارتان بگذارید تیم حساب اندیش آماده است تا با خدمات حسابداری حرفه‌ای و تخصصی خود در کنار شما باشد.

دکمه بازگشت به بالا