اجتماعی

آلودگی هوای تهران «باد» می خواهد؛ نه برف و باران!

امروز در بیشتر مناطق تهران برف بارید و در حالی که مردم منتظر هوای پاک برفی بودند، شاخص کیفیت هوا همچنان شرایط ناسالم را برای گروه های حساس به همراه داشت.

به گزارش دیباروز، برف امروز پنجشنبه 24 دی ماه تهران را فرا گرفت اما نتوانست هوا را صاف کند.

امروز به جز استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، همه مناطق کشور یا باران یا برف را تجربه کردند. تهران هم برفی بود. با این حال کیفیت هوای پایتخت همچنان برای گروه های حساس سالم نبود.

شاخص کیفیت هوای پایتخت عصر امروز پس از بارش برف صبح تغییر چندانی نداشت. تا ساعت 18، کیفیت هوای دی سی 140 با شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

شاید در میان اکثریت مردم این ایده وجود داشته باشد که کیفیت هوا باید با باران یا برف خوب باشد، اما اینطور نیست.

به گفته کارشناسان، حتی بارش باران در شرایط آلودگی هوا نیز به دلیل ترکیب باران و عناصر شیمیایی موجود در هوا در کاهش آلودگی هوا موثر نخواهد بود زیرا باران به باران اسیدی تبدیل می شود.

به گفته محسن روشنی، مدیر واحد پایش شرکت پایش کیفیت هوای تهران، بادهایی که با سرعت حداقل چهار یا پنج متر در ثانیه می وزند معمولاً «کیفیت هوا» را افزایش می دهند، اما اگر باران با بارش مناسب همراه نباشد. تهویه، نمی تواند به بهبود کیفیت هوا کمک کند. آهسته. تدریجی

از طرفی یکی از پدیده هایی که گاهی در شرایط بارانی رخ می دهد، کاهش ارتفاع لایه اختلاط هوا است که پدیده ای است که غلظت آلاینده ها را افزایش می دهد، زیرا کاهش ارتفاع لایه اختلاط باعث این امر می شود. اتفاق افتادن. منطقه گردش آلاینده ها کوچکتر می شود و در نتیجه غلظت آنها افزایش می یابد.

بارش برف و ترافیک نیمه سنگین در برخی محورها

اما بارش برف امروز باعث ایجاد ترافیک سنگین در پنج محور مواصلاتی از جمله چالوس و هراز شد.

به گفته سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، امروز ترافیک در محور چالوس در دو مسیر شهرستانک تا تونل کندوان سنگین و نیمه سنگین بود. در مسیر بازگشت در محور هراز در محدوده آبی ایسک نیز وضعیت مشابهی وجود داشت.

وی با بیان اینکه در شرایط بارش برف و باران توصیه می شود رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، توصیه کرد: در شرایط زمستانی لازم است رانندگان وسایل زمستانی به ویژه چرخ های زنجیردار را همراه داشته و در جاده ها و جاده ها استفاده کنند. راه ها. از برف گیر استفاده کنید. نکته دیگر برای سفر در زمستان این است که در ابتدای سفر باک خودرو را پر کنید، غذای کافی و لباس گرم بخورید. هنگام رانندگی در هنگام بارش برف و باران، رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت مسافت و پرهیز از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز هشدار دائمی پلیس به رانندگان است.

7 توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات

یکی دیگر از پربازدیدترین اخبار سرویس اجتماعی دیباروز، یکی با عنوان «7 توصیه برای پیشگیری از بروز سرطان پروستات» بود.

از هر 100 مرد بالای 60 سال، 6 نفر قبل از 70 سالگی به سرطان پروستات مبتلا می شوند و این آماری است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرده است.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف سویا و چای، مصرف تخمه کدو تنبل از جمله ماهی در رژیم غذایی، مصرف هرچه بیشتر گوجه فرنگی، محدود کردن مصرف چربی های اشباع شده، کاهش مصرف مکمل های غذایی و مشورت با پزشک در مورد مصرف آسپرین هفت نکته برای پیشگیری از سرطان پروستات باید رعایت شود.

سوالات امتحان نهایی لو رفته؛ برای کنکور دانه بپاشید!

در 10 روز گذشته اخباری مبنی بر انتشار سوالات مربوط به جلسه امتحان در کانال های تلگرامی، تنها چند دقیقه پس از شروع جلسه منتشر شد و نگرانی های زیادی را در مورد به خطر افتادن امنیت امتحان به وجود آورد.

یکی از مدرسین آزمون در گفت وگو با دیباروز، درباره پولی که برای فروش سوالات در نظر گرفته شده است، گفت: فروش سوالات امتحان نهایی رایگان است و درآمد آنها از ثبت نام فریب خوردگانی است که به آنها اعتماد به آزمون می دهد و قیمت واقعی آن است. 1 میلیارد تومان و قیمت دزدها 20 میلیون تومان، متأسفانه این پول برای پولدارها نیست “، جعل در امنیت کامل انجام شد، بچه ها مشکلی نداشتند، امنیت به آنها داده شد، مسئولان گرم بودند. “

به گزارش دیباروز، مسئولان آموزش و پرورش و دست اندرکاران برگزاری امتحانات نهایی بارها تایید کرده اند که امنیت طراحی و ارسال سوالات امتحان نهایی کاملا کامل است و احتمال لو رفتن سوالات امتحانی قبل از رسیدن به جلسه به صفر رسیده است، اما تقلب اخیر در امتحانات انجام شده است. جلسات به دلیل حمل تلفن همراه و دستگاه های جاسوسی کوچک و امثال آن صورت می گیرد که نیازمند مراقبت های شدید و همراهی و همکاری سایر دستگاه ها از وزارت ارتباطات تا نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه برای تهیه ابزار نظارتی است. تا وزارت معارف بتواند امنیت امتحانات پایان ترم را که سرنوشت چند صد هزار داوطلب مرتبط با امتحان جدی است، تضمین کند.

چرا که به نظر می رسد علیرغم اظهارات قبلی پلیس و وزارت آموزش و پرورش، با اقدامات فوری از جمله تهیه آشکارسازهای سیگنال برای حوزه های امتحانی، احتمال تقلب پس از مشاهده سوالات و پاسخنامه های امتحانی در کانال های تلگرامی به طور کامل از بین نرفته است. در حالی که آموزش هنوز وجود ندارد. سوالات بی پاسخ این است که آیا تمامی متقلبان و متخلفان بسیاری از آزمون های قبلی شناسایی و با آنها برخورد شده است؟ میزان و ابعاد تخلف چقدر است و با فرض مجهول بودن و عدم شناسایی و دسترسی به کلاهبرداری، آیا در امتحانات نهایی بررسی می شود؟

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی دیباروز:

7 توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات

آیا باران تهران را از آلودگی هوا نجات می دهد؟

«تقلب» در «امنیت کامل»؟

بارش در بیشتر نقاط کشور / در جنوب “باران” و در ارتفاعات “برف”

بارش برف و باران در جاده های 21 استانداری / تردد نیمه سنگین در 5 محور

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا