اجتماعی

سیستم باران سیستان و بلوچستان را در بر می گیرد

دیباروز / سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از امروز تا پنجشنبه دو طوفان باران چشمه سیستان و بلوچستان را پوشش می دهد که این امر می تواند باعث ریزش رودخانه های محلی در برخی مناطق شود.

محسن حیدری در گفت و گو با دیباروز اظهار داشت: امروز در ادامه بارش باران که اکثر مناطق کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است ، در مناطقی از نیمه شمالی و مناطق مرکزی استان باران پراکنده پیش بینی شده است.

وی افزود: با ورود سامانه بارشی جدید در استان در روز چهارشنبه پیش بینی می شود مناطق مرکزی و جنوبی استان ابتدا شاهد بارش باران باشند و در روز پنجشنبه این شرایط در استان گسترش می یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت بارندگی تا جمعه در نقاط مختلف استان ادامه دارد ، افزود: با توجه به ماهیت بارانهای بهاری ، احتمال جاری شدن سیل ، رواناب و ریزش کانال وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: براساس همین شاخص ها ، وقوع صاعقه و تگرگ نیز در حین بهره برداری از این سامانه بارشی در استان امکان پذیر است.

وی توصیه کرد: در هنگام بهره برداری از سیستم بارش ، از ترافیک در حاشیه کانال ها و رودخانه ها جلوگیری شود و در ارتفاع باید از آن جلوگیری کرد.

عضو ستاد کل مدیریت بحران و مدیریت بحران بلوچستان ادامه داد: با توجه به حال و هوای استان توصیه می شود از گرده افشانی نخل در جنوب استان جلوگیری شود.

حیدری اظهار داشت: در روز سه شنبه وزش باد شدید در مناطق شمالی استان رخ خواهد داد که علاوه بر افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا باعث کاهش دما خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا