اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

آیا شستشوی صورت ممکن است پوست شما را خشک کند؟

مواد شوینده نامناسب

ژل شستشو صورت دکتر بیز: احتمالا برای شما پیش آمده است که وقتی از بعضی از صابون ها استفاده می کنید بلافاصله پوستتان احساس خشکی می کند و روی گونه ها و اطراف دهان خشکی و ترک های سطحی و گاهی سفیدک می زند. آیا این یک معماست؟ خیر. معلوم است که صابون، مناسب پوست شما نیست.

انتخاب یک صابون نامناسب برای پوست صورت، یکی از مهم ترین عادت های غلط در شستن صورت به حساب می آید.

ممکن است جنس پوست شما با سایر افراد خانواده فرق داشته باشد، پس قرار نیست که اگر صابونی را پدر، مادر، خواهر یا برادر شما از آن استفاده می کند و با پوستش سازگار است برای شما هم قطعا مفید باشد. خیر، اینگونه نیست.

اگر جنس پوست شما خشک باشد، انتخاب شوینده مناسب سخت تر از زمانی است که پوستتان چرب است. پوست خشک به علت داشتن چربی سطحی کمتر بیشتر در معرض صدمه دیدن است و انتخاب صابون مناسب اهمیت چندین برابر دارد.

صابون های قلیایی و معطر منجر به برداشته شدن لایه چربی سطح خارجی پوست می شوند فلذا اگر پوست صورت شما چرب است چندان مانعی ندارد که روزانه دو تا سه بار از این صابون ها استفاده کنید.

اگر شما به تشخیص پزشک، پوست آسیب پذیر دارید یا اخیرا مبتلا به بیماری پوستی بوده اید و یا تحت لیزر پوست صورت قرار گرفته اید، به شما توصیه می کنیم از صابون های معطر و قلیایی استفاده نکنید و ژل های شستشو یا صابون های ملایم و کرم دار که مواد شیمیایی و حساسیت زای کمتری دارند را استفاده کنید.

ژل بانوان دکتر بیز: بهترین شوینده پوست صورت، صابونی است که متناسب و سازگار با نوع پوست شما باشد. ویتامین ها و مواد گیاهی قابل جذب از طریق پوست که در تبلیغات اعلام می گردد، اصلا معیار صحیحی برای انتخاب بهترین شوینده پوست صورت نیست.

به شما توصیه می گردد، اگر برای حفظ سلامت و زیبایی پوست خود به دنبال مناسب ترین  شوینده و صابون هستید، به پزشک پوست و زیبایی مراجعه کنید و از وی راهنمایی بگیرید.

شستشوی بیش از اندازه صورت در روز

محصولات شرکت بیز: اگر شما عادت دارید روزانه چندین نوبت، صورتتان را بشویید و فکر می کنید با این اقدام دارید به زیبایی و پاکیزگی پوستتان بها می دهید، سخت در اشتباهید.

اینکه مکررا صورت خود را بشویید و بعد از شستشو، هیچ کرم مرطوب کننده ای روی پوست نمالید، چربی پوست کمتر و کمتر می شود تا جایی که لکه و خشکی و ترک روی پوست ایجاد می شود. باید بدانید این اشتباه شما، یکی از عادت های غلط در شستن صورت به حساب می آید که اکثرا نسبت به آن بی توجهند.

اگر پوست خشکی دارید، استفاده بیش از دوبار در روز از صابون برای شستشوی صورت به شما توصیه نمی شود چون خشکی پوست را تشدید می کند و احیانا اگر استفاده کردید، به شما توصیه می شود که بلافاصله مرطوب کننده روی پوست خود بمالید تا رطوبت سطح پوست حفظ شود و لطافت پوستتان ار بین نرود.

پوست خود را با آب داغ یا خیلی گرم نشویید

شستشوی پوست صورت با آب داغ یا خیلی گرم شاید لذت بخش تر از شستن با آب سرد باشد, اما این را باید بدانید که این نوع شستشو مناسب پوستتان نیست.

برای شستن صورت از چی استفاده کنیم |بهترین شوینده صورت برای پوست خشک نی نی سایت

حرارت زیاد آب قدرت بالایی در از بین بردن چربی روی پوست دارد، و این چندان خوب نیست، مقداری چربی روی سطح پوست صورت نه تنها بد نیست بلکه لازم است تا پوست بتواند شاد و شفاف بنظر بیاید.

توصیه می شود با آب ولرم، صورت خود را شستشو دهید تا پوستتان خشک و پوسته پوسته نشود و رطوبت پوست کاهش پیدا نکند.

عجولانه شستن صورت: خیلی ساده، خیلی فراموش شدنی

گاهی صورت را با صابون می شویید و چون عجله دارید سریع آب به صورت می زنید تا کف از صورتتان پاک شود و فکر می کنید که پوست صورت را آب کشیده اید.

صورت را چندین نوبت آب بکشید طوری که مواد شیمیایی صابون در خط اطراف بینی، خطوط بالای پلک و لابه لای موهای ریش و سبیل یا ابرو و مژه ها نماند. ماندن مواد شیمیایی روی پوست صورت برای ساعت ها بسیار آسیب زننده می باشد و پوست شما را دچار واکنش و خشکی می کند.

خشک کردن پوست به روش اشتباه

اگر چه پیش پا افتاده و ساده است ولی یکی از عادت های غلط در شستن صورت به شمار می رود. گاهی با چنان قدرت و حرصی، حوله را ممکن است روی پوست صورت بکشید که سلولهای سطح پوست را تخریب نمایید.

توصیه می شود، چند ضربه آهسته با حوله روی پوست بزنید تا خیسی صورت برطرف شود.

نادیده گرفتن مرطوب کننده ها

گاهی قدرت محافظت کننده کرم های مرطوب کننده مناسب جنس پوست صورتتان را اگر نادیده بگیرید، هر چقدر هم که در شستشوی صورت رعایت کنید ولی باز هم مقدار خشکی پوست را آزار می دهد.

به شما توصیه می شود که بعد از شستن پوست صورت و خشک کردن مناسب، وقتی هنوز مقداری نم روی پوست صورتتان است، کرم مرطوب کننده را بر پوست صورت بزنید تا از خشکی پوست در امان بمانید

دکمه بازگشت به بالا