عمومی

اجرای طرح بهرفت در ایام نوروز/استقرار ۱۹ پایگاه امدادونجات در یزد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محسن حرازی‌زاده روز پنجشنبه در نشستی خبری با اشاره به برنامه های نوروزی هلال احمر استان یزد اظهار داشت: در ایام نوروز ۱۹ پایگاه امداد و نجات در قالب ۱۲ پایگاه ثابت و هفت پایگاه موقت به همراه ۱۲ پست نوروزی در مناطق مختلف استان به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: مردم یزد و مسافران نوروزی می توانند در صورت بروز حوادث احتمالی با شماره ۱۱۲ مرکز امدادرسانی هلال احمر تماس حاصل کنند تا گروه های امداد و نجات برای رهاسازی مصدومان و ارائه کمک های اولیه در محل حضور پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد یادآور شد: نیروهای هلال احمر استان یزد در ایام نوروز در آماده باش کامل هستند و عملیات های جستجو و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در حوادث احتمالی را در قالب بطرح خدمات بشردوستانه به مردم ارائه می دهند.

حرازی همچنین از اجرای طرحی در ایام نوروز به منظور بهبود رفتارهای ترافیکی خبر داد و گفت: این طرح با عنوان اختصاری «بهرفت» در راستای حفظ جان مسافران و کاهش آسیب در حوادث جاده ای اجرا می شود.

وی یادآور شد: طرح‌های نوروزی هلال احمر استان یزد از امروز، ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه داد.

حرازی زاده در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت خانه های هلال در مناطق مختلف استان یزد خبر داد و گفت: هم اکنون ۸۴ خانه هلال در استان یزد فعال است که ۵۰ مورد از این خانه ها در مناطق روستایی مستقر شده اند و در حوادث احتمالی به کمک مردم می شتابند که نمونه این کمک رسانی را در سیل زردین شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال جاری میزان مصدومان در سطح جاده‌ها کاهش یافته و مدت زمان رهاسازی، نجات و انتقال مصدوم به بیمارستان توسط امدادگران هلال‌احمر نیز نسبت به قبل کاهش یافته است.

مدیرعامل هلال‌احمر استان یزد همچنین به تشریح برنامه های مستمر و تعامل این جمعیت با دستگاه های مختلف پرداخت و یادآور شد: تعامل با سازمان انتقال خون و اجرای طرح نیابت، اعزام کاروان‌های سلامت و خدمات‌رسانی به مناطق محروم، اجرای طرح نذر آب با اعطای بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات درمانی در منطقه خاتم و مروست در این راستا انجام شده است.

حجت الاسلام شعشعی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان یزد نیز در این نشست به بیان اقدامات این نمایندگی در سال جاری و برنامه های پیش بینی شده در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

دکمه بازگشت به بالا