بین الملل

ادامه بازداشت های سیاسی در عربستان سعودی؛ 9 نفر دیگر دستگیر شدند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز ، حساب توییتر “مطلقلی الرای” از ادامه بازداشت شهروندان سعودی توسط مقامات سعودی خبر داد.

الجزیره گزارش داد که نه نفر دیگر در جریان دستگیری های اخیر در عربستان سعودی دستگیر شده اند.

اسامی این مردان هنوز مشخص نیست ، اما مشخص است که آنها در دست مقامات سعودی هستند.


یک توییت حساب معتبر

مقامات سعودی دور جدید دستگیری ها را در 12 آوریل آغاز کردند. الجزیره می گوید که ریاض با توجه به اعتراض عمومی در مورد بحران کورنوویروس دستگیر شده است.

در این دوره از بازداشت ها در عربستان سعودی تعداد زیادی از فعالان و چند روزنامه نگار دستگیر شدند.

یحیی العسیری ، یک فعال حقوقی سعودی ، گفت: “مقامات سعودی نمی خواهند نظر مخالفان را بشنوند … و به همین دلیل است که همه افراد را محاکمه می کنند ، از جمله کسانی که زمانی با آنها بوده اند.”

این خبر در حالی صورت می گیرد که رسانه های رسمی در عربستان از دستگیری یا علتی خبر ندارند.

عربستان سعودی از نوامبر سال 2017 شاهد موجی از بازداشت ها بوده است. این دستگیری ها در ابتدا شامل ده ها شاهزاده ، مقامات ارشد و وزیران دستگیر شده به دستور ولیعهد سعودی محمد بن سلمان در هتل ریتز کارلتون در ریاض بود.

در پی این اقدام ، دایره بازداشت ها در عربستان سعودی گسترش یافت ، این بار به مبلغان برجسته مذهبی ، سیاستمداران و بازرگانان. با این وجود اخیراً چند پسر عموی بن سلمان به همراه خانواده و فرزندانشان دستگیر شده اند.

در اواخر مارس 2009 ، عربستان سعودی از دستگیری 298 مقام سعودی از جمله چند افسر نظامی و پلیس سعودی به ظن رشوه و سوء استفاده از قدرت (جزئیات بیشتر) خبر داد.

انتهای پیام / پ


نوشته های سایت توسط پرتال پیشرفته خبری، اقدام به نشر محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و سامانه بر خط دیباروز هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا