اقتصادی

ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج با بهره‌مندی از پروژه آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان از ارتقای کمی و کیفی آب شرب شهر سنندج ضمن بهره برداری از طرح آبرسانی خبر داد و گفت: به منظور رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج. یک پروژه بزرگ در دو سال گذشته آغاز شد و این پروژه تقریبا تا ابتدای دولت ادامه داشت. در سال سیزدهم این پروژه 20 درصد پیشرفت داشت اما با شروع به کار دولت سیزدهم و توجه ویژه رئیس جمهور و وزیر نیرو این پروژه در مدت زمان کوتاهی به پایان رسید.

به گزارش دیباروز، به نقل از وزارت نیرو، محمد فرهاد با اشاره به بهره برداری از پروژه آبرسانی در سنندج، گفت: از جمله مشکلات تامین آب شرب مردم سنندج از سد قشلاق، روش استحصال آب است. از آن به طوری که از ذخیره سد تا تصفیه خانه تنها 115 میلیون مترمکعب قابل بهره برداری است و در صورت بروز مشکل در تونل آب، شهر با تنش آبی مواجه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان با اشاره به مشکلات کمی و کیفی در تامین آب سنندج از سد قشلاق افزود: در زمینه ارتقای کیفیت آب سد قشلاق از گذشته اقداماتی انجام شده است. سال‌ها، اما بررسی‌ها برای حل مشکل کیفیت آب در سنندج همچنان ادامه دارد و من متوجه شدم که نتیجه نهایی تغییر منبع آب بوده است. بر این اساس موضوع آبرسانی به شهر سنندج به نفع سد آزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی در این خصوص گفت: برای رفع طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج از دو سال پیش پروژه بزرگی آغاز شد که تا ابتدای دولت سیزدهم حدود 20 درصد پیشرفت داشت. انرژی در مدت زمان کوتاهی به این هدف دست یافت.

توزیع آب شرب مرغوب از 8 آبان ماه در سنندج
و فرهاد خاطرنشان کرد: در مسیر انتقال آب از سد آزاد به سد قشم، مسیری به طول 27 کیلومتر جهت هدایت آب به تصفیه خانه شماره یک با ظرفیت 1000 لیتر احداث و دومی وارد و در شبکه توزیع شد. .

و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان ادامه داد: با پیشرفت این پروژه طعم و بوی نامطبوع آب شرب در بخش مرکزی شهر سنندج که بیش از 350 هزار نفر جمعیت دارد کاهش چشمگیری پیدا کرد.

100 درصد آب مورد نیاز شهروندان سنندجی از سد آزاد تامین می شود

و یادآور شد: طرح آبرسانی فاز دوم با ظرفیت 1000 لیتر در ثانیه در راه اجراست و پیش بینی می شود در آینده نزدیک این مهم محقق شود. در این صورت 100 درصد آب مورد نیاز شهروندان سنندجی از سد آزاد تامین می شود.

فرهاد درباره افزایش ظرفیت پالایشگاه های سنندج گفت: پیشبرد این امر مستلزم فراهم شدن زیرساخت های لازم است و در این راستا برنامه ریزی های لازم برای ایجاد پالایشگاه شماره 3 انجام شده و در حال حاضر مطالعات در حال انجام است. برای رسیدن به این موضوع خارج از.

افتتاح پالایشگاه شماره 3 سنندج

مدیرعامل آبفا کردستان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان را تسریع در راه اندازی پالایشگاه شماره 3 شهر سنندج عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل مطالعات انجام شود. ” و با اخذ مجوزهای لازم، مراحل اجرایی تأسیس این بخش را نیز آغاز خواهد کرد.»

وی با اشاره به نظرسنجی روزانه از شهروندان سنندجی در خصوص دریافت بازخورد در خصوص ارتقای کمی و کیفی آب شرب، گفت: آب توزیع شده در شبکه مرکزی شهر مخلوطی از آب سد فری (1200 لیتر برای هر نفر) است. 2) و سد قشلاق (400 لیتر در ثانیه) از آنجایی که حجم قالب از آب بدون سد تشکیل شده است، تأثیر بسزایی در کیفیت آب شرب داشته است، چنانکه در بررسی های انجام شده اکثر ساکنان این شهر اذعان داشته اند. بهبود کیفیت آب آشامیدنی

وی همچنین با اشاره به راه اندازی فاز دوم این پروژه با تلاش شرکت آب و برق با در نظر گرفتن نیاز کنونی شهروندان سنندجی به 2 هزار لیتر آب شرب، گفت: آب با کیفیت بالا بوده است. در منطقه توزیع شده است. شهر سنندج از نهم آبان ماه به میزان 200 لیتر در ثانیه و امروز این رقم به 1000 لیتر در ثانیه رسیده است و با بهره برداری از تصفیه خانه دوم این نیاز به طور کامل برآورده می شود.

فرهاد خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای سطح کیفی آب با پیشرفت این پروژه، مخازن تصفیه خانه، سطح شهر و شبکه شستشو می شود و حدود 100 هزار متر مکعب مخزن آب در داخل آن وجود دارد. شهر. سنندج و فرآیند نظافت این مخازن بر اساس استانداردهای لازم و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا