اجتماعی

از «معارفه رییس پلیس جدید کشور» تا «مدت زمان قرنطینه کرونایی‌های موج هشتم»

سردار احمدرضا رادان که شنبه 26 دی ماه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس جدید نیروی انتظامی کشور منصوب شد، امروز طی مراسمی رسماً فعالیت خود را تحت عنوان «پلیس جدید» آغاز کرد. “. رئیس دولت “این برنامه اوست که مهندس آینده صحبت کرد.

به گزارش دیباروز، ظهر امروز مراسم معارفه و تکریم فرمانده پلیس کشور با حضور تعدادی از مقامات لشکری ​​و کشوری در مقر الفراقه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا حکم انتصاب سردار رادان را قرائت کرد.

در ادامه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرماندهی فرجه را به سردار رادان سپرد و از سردار حسین اشتری فرمانده سابق فراجا نیز با اهدای سپر تجلیل شد.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر موسوی فرمانده کل ارتش، احمد واحدی وزیر کشور، سرلشکر رحیم صفوی دستیار فرمانده کل ارتش، سردار اشتری. در این مراسم فرمانده سابق فراغه سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده سابق فراغه حجت الاسلام الخطیب وزیر اطلاعات و …

روسای پلیس استان های سراسر کشور نیز در این مراسم به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند.

همچنین فرمانده سابق فراغه در پایان ماموریت خود ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در فراغه طی هشت سال گذشته، از مردم، مسئولین و مقام معظم رهبری بابت کم کاری ها و کوتاهی های احتمالی عذرخواهی کرد. طلب بخشش کنید.

همانطور که سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه رهبران سابق و جدید فرجه اظهار داشت: نیروی انتظامی بیش از 110 روز است که شبانه روز از امنیت، منافع ملی، هویت و مردم دفاع کرده است. . با حوصله و هوشمندی امنیت را به کشور بازگرداندند و بر دهان کسانی سیلی زدند که با جنگ مشترک سعی در ایجاد آشوب در کشور داشتند.

بیماران کرونای موج هشتم چند روز باید قرنطینه شوند؟

به گزارش دیباروز، یک هفته از ورود ما به موج هشتم کرونا می‌گذرد و در شبانه‌روز گذشته ۱۳۵ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند. در این صورت و با توجه به توصیه های متخصص، بیماران باید بسته به شدت و ضعف علائم به مدت 5 تا 10 روز قرنطینه شوند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طی 24 ساعت گذشته دو نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و 135 بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شد.

بیماران کرونای موج هشتم چند روز باید قرنطینه شوند؟

ما رسما وارد موج هشتم شدیم و اگرچه دستورالعمل های بهداشتی مانند موج اول توسط مردم رعایت نمی شود، اما نباید کرونا را دست کم گرفت.

در حال حاضر تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز مانند هفته های گذشته صفر است و تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی از چهار به هفت شهر افزایش یافته است. تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد نیز از 62 شهر به 101 شهر افزایش یافته است، در حالی که تعداد شهرهای دارای وضعیت آبی که از نظر کرونا شهرهای عادی محسوب می شوند، از 382 شهر به 340 شهر کاهش یافته است.

بر این اساس کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در آخرین جلسه خود که در خصوص پرونده موج هشتم و پست های جدید کرونا برگزار شد، توصیه کرد مردم در تجمعات شلوغ و سرپوشیده از ماسک استفاده کنند و اقدامات بهداشتی از جمله اجتماعی را رعایت کنند. فاصله گرفتن دور شوید، دست‌ها را ضدعفونی کنید و مانند قبل انجام دهید.

در عین حال افرادی که دارای علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بی حالی، ضعف، علائم گوارشی و … هستند، باید توجه داشته باشند که ممکن است به کرونا و پست جدید امیکرون مبتلا شده باشند. بنابراین بر اساس توصیه های علمی حداقل پنج روز در منزل خود ایزوله شده و استراحت کنند. به افرادی که علائم شدیدتری دارند توصیه می شود که به مدت یک هفته تا 10 روز قرنطینه شوند و در صورت تداوم یا بدتر شدن علائم، باید با پزشک یا مرکز پزشکی مشورت شود.

کاهش محسوس دمای هوای کشور

از امروز تا جمعه (19 تا 23 دی ماه) کاهش محسوس دما در اکثر مناطق کشور پیش بینی می شود. به طوری که در اثر نشت هوای سرد احتمال آسیب به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد و در این راستا سازمان هواشناسی هشدار نارنجی رنگی صادر کرده است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی، دمای هوا در شمال شرق بین 10 تا 15 درجه و در شمال غرب و شرق کشور بین 7 تا 10 درجه کاهش می یابد.

وی همچنین از پیش بینی وقوع سیل در سه استان بوشهر، فارس و خوزستان پس از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و به کوهنوردان توصیه کرد از رفتن به کوهستان خودداری کنند و مردم به دلیل لغزنده بودن جاده ها و برف از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. پاس های سرپوشیده، نکن

همچنین از اواخر وقت با فرا رسیدن رژیم بارانی، افزایش ابر، بارش برف و وزش باد و کاهش محسوس دما در تهران دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا (۳۰ دی) ابری و در برخی ساعات با بارش باران، برف و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

کاهش 4 درصدی موالید امسال/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

آمارها حکایت از کاهش فرزندآوری از ابتدای امسال تا فصل پاییز دارد.

در حالی که بیش از یک سال از تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانان و اعطای مشوق برای فرزندآوری خانواده ها می گذرد، تعداد ولادت های ثبت شده در 9 ماهه امسال چهار درصد کاهش داشته است. به عبارت دیگر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 33 هزار کاهش داشته است.

به گزارش دیباروز، با وجود اینکه هنوز سه ماه تا پایان سال باقی مانده است و مشخص نیست میزان تولد امسال نسبت به سال گذشته بیشتر باشد یا کمتر؛ اما آنچه از کاهش تعداد فرزندان طی 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد، نشان می دهد که فرزندآوری در کشور ما صرفا مقوله ای اقتصادی نیست و شاید حتی در برخی موارد. عنصر فرهنگ بر اقتصاد تأثیر می گذارد. علاوه بر این، به گفته محققان، در برخی از مناطق مرفه که جمعیت آن مشکل اقتصادی ندارند، شاهد کاهش فرزندآوری هستیم.

فعالیت 32 هزار مدیر در آموزش و پرورش

به گفته رابعه امامی رضوی، مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش، 480 هزار بانوی فرهنگی در حوزه های مختلف در کشور مشغول به کار هستند که از این تعداد 32 هزار نفر را زنان در سطوح مختلف اداری از مدیران ارشد گرفته تا عملیات پایه و میانی تشکیل می دهند. مدیران

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در امر آموزش و پرورش ارتقای کمی مدیران زن نیست، بلکه پیشنهاد شایستگی و شایستگی و ارتقای جایگاه زنان در مناصب مختلف است، گفت: اگر زنان به این سطح از شایستگی برسند باید زمینه را فراهم کنیم. زمینه برای آن این کار را انجام دهید و از آن حمایت کنید، خواهیم دید که موثرتر است.

500 هزار موتور برق جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت می شود

حجت الاسلام والمسلمین اغمری رئیس کمیته سازندگی شورای شهر تهران از برنامه شهرداری تهران برای جایگزینی 500 هزار موتورسیکلت برقی با موتورسیکلت های آلاینده خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای خرید موتورسیکلت برقی تسهیلات می دهد و در حال رایزنی با بانک ها است، گفت: خرید موتور سیکلت نباید بر دوش خانواده ها باشد. البته طرح آن هنوز نهایی نشده است، اما امکاناتی فراهم می شود تا شهروندان بتوانند موتورهای آلاینده خود را با موتورسیکلت برقی جایگزین کنند.

لیست فعلی ساختمان های ناایمن شهر تهران فقط از دید سازمان آتش نشانی است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران معتقد است: لیستی که مدت هاست در رسانه ها درباره ساختمان های ناایمن شهر تهران منتشر می شود، صرفاً مربوط به بررسی از نگاه سازمان آتش نشانی است.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: لیستی از موارد غیر حریق و سایر موارد ایمنی در خصوص ساختمان‌های شهری وجود ندارد و با بررسی‌های انجام شده توسط 22 تیم، این فهرست مربوط به بررسی همه است. جنبه های ایمنی تنظیم شد و عنوان شد: لیستی که مدت هاست در رسانه ها دست به دست می شود، فقط مربوط به تحقیق و تفحص از ناحیه آتش نشانی است که 129 ساختمان بوده که 10 مورد آن کاهش یافته است. اقدامات امنیتی در برخی از ساختمان ها انجام شده است.

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی دیباروز:

کاهش 4 درصدی موالید امسال/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

بارش برف و باران در کشور ادامه دارد/ کاهش دما از 7 تا 15 درجه

500 هزار موتور برق جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت / مشاوره بانک ها برای ارائه تسهیلات

کاهش تعداد روزهای صفر مرگ در کرونا و علائم موج هشتم

3 شهرستان پرخطر پس از رسیدن رژیم بارانی/بزرگترین کاهش دما در شمال شرق

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا