اجتماعی

استقرار راهداری در مناطق برف‌گیر مازندران/ تردد در مناطق کوهستانی و برفی جریان دارد

دیباروز/ مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران با بیان اینکه طی 48 ساعت گذشته شاهد بیشترین بارش برف در محور هراز حدود 12 سانتی متر بودیم، گفت: همکاران ما در اولین ساعات بارش برف در محورهای جاده ای مستقر شدند. ، تاکنون مشکل مسدود شدن جاده ها در استان گزارش نشده است. همچنین تمامی محورهای کوهستانی مازندران باز است.

و محسن محمد نژاد در گفت وگو با خبرنگار دیباروز، اظهار کرد: در چارچوب اجرای طرح زمستانی، همکاران ما در قالب 37 اکیپ راهداری در قالب 250 ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در محورهای کوهستانی مستقر هستند. 1 دسامبر تا آوریل. 25. در این پروژه 300 راهدار در 23 ساختمان ثابت و سیار راهداری جهت عملیات نگهداری راهها در زمستان مستقر هستند.

وی افزود: چهار محور مواصلاتی مهم هراز، سوادکوه، کیاسر و کندوان در مازندران وجود دارد که به استان های همجوار متصل هستند و از مناطق برف گیر محسوب می شوند.

محمد نژاد با بیان اینکه طی 48 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش برف را در محور هراز حدود 12 سانتی متر شاهد بودیم، گفت:

وی افزود: همکاران ما در اولین ساعات بارش برف در جاده ها مستقر بودند و تاکنون مشکلی در انسداد جاده در فرمانداری گزارش نشده است. همچنین تمامی محورهای کوهستانی مازندران باز است.

معاون راهداری راهداری مازندران بر عدم تردد هموطنان به روستاهای خالی از سکنه تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت ها اولویت ما بازگشایی محورها و شریان های مواصلاتی مازندران است و سپس راه های روستایی را تحت پوشش قرار می دهیم.

این مسئول به رانندگانی که به هر دلیلی در جاده های برفی تردد می کنند توصیه کرد و افزود: رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و نحوه قفل آن را تمرین کنند تا دچار مشکل نشوند.

محمد نژاد یادآور شد: رانندگانی که در جاده ها تردد می کنند به یاد داشته باشند غذای گرم و سوخت کافی در باک بنزین به همراه داشته باشند.

لازم به ذکر است مرکز مدیریت اطلاعات راه های مازندران نیز با شماره تلفن 141 (گویا) و همچنین سامانه پیامکی 10000141 آماده پاسخگویی به مسافران و شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده های این استان است.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا