عمومی

اسلحه پنهان تیم ملی از انگلیس می‌آید

نکته ای که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد وجود دو بازیکن جدید در لیست دراگان اسکوچیچ ، مربی کروات – ایرانی است. علی رضا جهانبخش و سامان قدوس. این اولین بار است که اسکوچیچ از این دو بازیکن در ترکیب تیم ملی نام می برد. دو بازیکن در انگلیس بازی می کنند. با این تفاوت که علیرضا در لیگ برتر است و سامان قدوس در مسابقات قهرمانی (رده کمتر از لیگ برتر).

به گزارش روزنامه دیباروز شرق وی نوشت: تیم فوتبال ایران در حال آماده سازی برای برپایی اردوی کیش و سپس سفر به بحرین برای ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی است. به امید عبور ایمن از خان اول و کسب مجوز حضور در مرحله انتخابی بعدی. ایران در حال حاضر پس از چهار مسابقه با شش امتیاز در رده سوم گروه C این رقابت ها قرار دارد و تیم های عراق و بحرین را در دو مکان اول جدول می بیند. شرایط صعود به مرحله بعدی این مسابقات این است که تیم اصلی از هر گروه مستقیم صعود می کند و چهار تیم دوم اول از گروه های مختلف نیز مجوز حضور در مرحله انتخابی بعدی را دریافت می کنند. ایران با دو پیروزی مقابل هنگ کنگ و کامبوج و دو شکست مقابل عراق و بحرین شش امتیاز فاصله دارد و روی کاغذ کار آسانی نیست. به ویژه ، مسابقات انتخابی با میزبانی بحرینی ها ادامه خواهد یافت.

با وجود این دشواری ها ، حضور بسیاری از ستاره های ایرانی در تیم ملی فضایی را ایجاد کرد که در آن شاگردان اسکوچیچ جدایی از این گروه را دشوار نخواهند دید. در حقیقت ، اگر ایران در مسابقات باقیمانده ، بدون اما پیروز شود و از این گروه به عنوان تیم برتر صعود کند. دعوت از ستاره های بزرگی مانند مهدی طارمی و سردار آزمون به خط حمله به همراه علی قلی زاده و علی رضا پیرانوند به همراه ستاره های لیگ ، نوید این را داد که ایران برای صعود مشکلی نخواهد داشت.

البته نکته ای که شاید کمترین نکته قابل توجه باشد وجود دو بازیکن جدید در لیست دراگان اسکوچیچ ، مربی کروات برای ایران است. علی رضا جهانبخش و سامان قدوس. این اولین بار است که اسکوچیچ از این دو بازیکن در ترکیب تیم ملی نام می برد. دو بازیکن در انگلیس بازی می کنند. با این تفاوت که علیرضا در لیگ برتر است و سامان قدوس در مسابقات قهرمانی (رده کمتر از لیگ برتر). نیازی به گفتن و نوشتن زیاد درباره علی رضا جهانبخش نیست. او یک ستاره برجسته فوتبال ایران است که اگرچه در باشگاه خود وضعیت چندان مطلوبی ندارد اما ظرفیت و پتانسیل کافی را دارد تا بتواند به ایران در ادامه راه خود به جام جهانی کمک کند.

به نظر می رسد جذاب ترین بازیکن دعوت شده به اردوی جدید تیم ملی ایران سامان قدوس باشد. وی یکی از دو بازیکن تیم ملی بود که در دوران کی روش به تیم ملی ایران اضافه شد. سامان که توسط اکثر فوتبالیست های جهان به سوئد معروف است ، در آنچه بود بزرگ شد و به یک سوپراستار تبدیل شد. بازی های بی نظیر او در اوسترشوندز زمینه موفقیت وی در دنیای حرفه ای را فراهم کرد. او به اندازه کافی درخشید تا برای دو بازی به تیم ملی سوئد فراخوانده شود. خوشبختانه برای ایران ، دو مسابقه ای که سامان در آن به ثمر رساند نیز بازی های دوستانه بود و آنها نتوانستند سامان را از تغییر تیم ملی خود باز دارند. او سرانجام تصمیم بزرگی در مورد نارضایتی زیاد سوئدی ها گرفت و به عضویت تیم ملی ایران درآمد. قدس اکنون حدود 22 مسابقه ملی دارد و دو گل برای ایران به ثمر رسانده است ، اما پس از اتفاقات عجیبی که در تیم ملی رخ داد (عزیمت کی روش ، آمدن و عزیمت ویلموتس و سرانجام ورود اسکوچیچ) ، او رفت و او یادم رفت. البته محرومیت بحث برانگیز سامان از فیفا نیز باعث شد تا ماه ها از دنیای حرفه ای دوری کند. سامان ابتدا با یک تیم اسپانیایی به توافق رسید اما سپس فرانسه را ترک کرد و با آمیان قرارداد بست. فیفا نیز به همین دلیل وی را چند ماهی محروم کرد و جریمه سنگینی به وی جریمه کرد.

با این حال ، نباید فراموش کرد که سامان قدوس یکی از معدود چهره های دوره جدید فوتبال ایران است که موفق به بازی در یکی از پنج لیگ معتبر اروپا شد. او در باشگاه آمیان فرانسه بازی کرد و اگر محرومیت برداشته نشود ، چگونه می تواند به درخشش در همان لیگ فرانسه ادامه دهد. اما به نظر می رسد علاقه بیشمار سامان قدوس به فوتبال انگلیس وی را بر آن داشت تا از فرانسه به این جزیره برود و نه قهرمان لیگ برتر ، بلکه مسابقات شود. سامان مدتهاست در مسابقات با برنتفورد بازی می کند و اتفاقاً در آستانه صعود به لیگ برتر است. در حقیقت ، آنها باید در مسابقات مقدماتی باقی مانده با سوانزی بازی کنند و اگر در آن دیدار حساس پیروز می شدند ، می توانستند به لیگ برتر صعود کنند. اتفاقاً به همین دلیل است که سامان قدوس نتوانست برای همراهی تیم ملی در کیش به ایران سفر کند. در هشتم خرداد او باید این بازی سرنوشت را با صلاحدید مربی خود انجام دهد ، سپس راهی ایران شود.

چرا سامان انتخاب شد؟

همانطور که قبلاً اشاره شد ، این اولین بار است که در دوره اسکوچیچ سامان قدوس برای تیم ملی فراخوانده می شود. با توجه به اینکه او به عنوان هافبک تهاجمی بازی می کند ، به نظر می رسد که او می تواند در طول راه کمک زیادی به ایده های احتمالی حمله دراگان کند. اما نکته مهم در مورد جذابیت این بازیکن ثباتی است که او در این فصل از آن بهره مند شده است. به عنوان مثال ، در مقایسه با علی رضا جهانبخش که بیشتر فصل نیمکت نشین است ، سامان قدوس آماده و در فرم خوبی است. آمار وی برای این فصل نیز پر از نکات عجیب است. اول از همه ، او تاکنون در 40 بازی برای برنتفورد به میدان رفته است که در بین ایرانی ها یک رکورد محسوب می شود. وی در این مدت سه گل و پاس گل داد تا نشان دهد در شش درصد گل های این فصل تیمش موثر بود. در این میان نکته ای که باید در زیر میکروسکوپ قرار گیرد ، حضور در ترکیب اصلی و دقایقی است که او بازی کرده است. به طور متوسط ​​، سامان از ابتدا فقط 36٪ از مسابقات را انجام داد و به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد. این بدان معنی بود که تعداد دقایقی که تیمش در مسابقات بازی می کرد زیاد نبود. به طور متوسط ​​، سامان در این فصل 1460 دقیقه بازی کرده است ، اما مهم این است که او از زمان ورود به برنفت ، تنها سه بازی را باخته است! او در دیدار برابر میلوول به تیم 23 نفره راه پیدا نکرد و سپس در تمام طول بازی با لوتوس ، واتفورد و کاردیف روی نیمکت نشست. به غیر از این ، او در تمام مسابقات این فصل برنتفورد بازی کرده است. او از ابتدا 14 بازی در تیم بود و در نیمه دوم به عنوان بازیکن ذخیره به زمین اعزام شد.

نکته قابل توجه در مورد سامان قدوس این است که او هرگز 90 دقیقه کامل در این فصل برای برنتفورد بازی نکرده است ، اما چندین مسابقه نیز انجام شده است که او در دقیقه 86 زمین را ترک کرده است. چیزی که در این بین نباید فراموش شود ، کیفیت قهرمانی انگلیس ، که کمتر از سایر لیگ های درجه یک اروپا نیست. در همین لیگ تیم های شناخته شده ای از انگلیس با سابقه درخشش در لیگ برتر حضور دارند. شفیلد ونزدیک ، استوکس سیتی ، نورویچ ، سوانزی ، میدلزبرو ، بلکبرن ، دربیکانته ، واتفورد و ردینگ فقط چند نمونه از تیم های بزرگ این تورنمنت هستند که سامان قدوس مقابل آنها بازی کرده است. “اکنون ، سامان با چنین سابقه چشمگیر و آمادگی بالا ، بدون شک می تواند سلاح مخفی کاری اسکوچیچ در ادامه راه ایران به جام جهانی باشد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا