علمی و پزشکی

اضافه وزن عاملی برای مشکل بی اختیاری ادرار

بر اساس گزارش کلیر، شب ادراری یک مشکل رایج است و چاقی یک عامل خطر برای آن است. اضافه وزن فشار بیشتری بر مثانه و ماهیچه های حمایت کننده از آن وارد می کند که می تواند منجر به نشت ادرار شود.

به همین دلیل، زمانی که افراد از چاقی و شب ادراری رنج می برند، اغلب به کاهش وزن تشویق می شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی افراد مبتلا به چاقی شدید تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می‌گیرند، مشکلات مثانه آنها را می‌توان حداقل در دو سال اول کاهش داد.

مطالعه جدید نشان می دهد که تسکین برای بسیاری از افراد طولانی مدت است.

محققان دریافتند که در بین بیش از 1200 بیمار تحت پیگیری، بیش از نیمی از بیمارانی که قبل از جراحی کاهش وزن شب ادراری داشتند، علائم پایداری در طول هفت سال داشتند.

وندی کینگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پیتسبورگ، گفت: «هیچ‌کس جراحی کاهش وزن را فقط برای مدیریت شب ادراری توصیه نمی‌کند. این یک جراحی بزرگ است و واقعاً تصمیم بزرگی است. و نه برای همه.

این یافته ها بر اساس بررسی 1227 مرد و زن است که تحت عمل جراحی کاهش وزن در 10 بیمارستان ایالات متحده قرار گرفتند. همه آنها تحت عمل جراحی بای پس معده یا اسلیو گاسترکتومی قرار گرفتند که دو نوع رایج جراحی چاقی هستند.

هر دو فرآیند آناتومی دستگاه گوارش را تغییر می دهند و مقدار غذایی که فرد می تواند قبل از احساس سیری بخورد را محدود می کند.

در میان زنان، 52 درصد حداقل یک بار در هفته قبل از عمل شب ادراری داشتند. یک سال پس از جراحی، این میزان به 15 درصد کاهش یافته بود. بخشی از این بهبود تا سال سوم از بین می رود و تا سال هفتم این رقم به 30 درصد می رسد.

مردان کمتری در گروه مورد مطالعه شب ادراری را تجربه کردند. کینگ خاطرنشان کرد: به طور کلی این مشکل به دلیل آناتومی و عواملی مانند زایمان در زنان بیشتر است.

منبع: اخبار روز سلامت

دکمه بازگشت به بالا