ورزشی

مشکل من استخوان اضافه است نه زگیل!/ تا به حال ندیدم با کِرم استخوان اضافه پا درمان شود!/ تابع تصمیمات کمیته ملی المپیک هستم

احسان حدادی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی گروه ورزشی آنا نیوز ، درباره مخالفت شورای اجرایی با کمیته ملی المپیک و تمایل وی برای حضور در آلمان ، گفت: “میل من برای رفتن به آلمان به دلیل تاتنهام نبود.” چند روز پیش با رئیس کمیته ملی المپیک جلسه‌ای داشتیم و او موافقت کرد که مرا به آلمان بفرستد. اما من نمی دانم چه اتفاقی افتاد وقتی هیئت اجرایی به این موضوع اعتراض کرد. در حقیقت به هیچ وجه موضوع مورد نظر من نیست ، این یک سفر توریستی و تفریحی نیست بلکه موضوع جراحی ارتوپدی پا است. این استخوان ها در قسمت پشت پا ، زیر تاندون آشیل و در کف پا قرار دارد که به آن خار پاشنه گفته می شود. برخی آن را استخوان اضافی می نامند.

مشکل من استخوان اضافی است ، اما برخی می گویند زگیل!

تنها مدال آور المپیک ایران در المپیک گفت: برخی از دوستان اگر زگیل از چربی ساخته شود و مشکل من استخوان اضافی باشد ، آن را با زگیل اشتباه می گیرند. اصولاً اگر بخواهم به مسافرت توریستی یا تفریحی بروم ، می گویم دوست دارم یا نه؛ اما این یک موضوع ورزشی حرفه ای است. دبیرکل کمیته ملی المپیک ممکن است در اطلاع رسانی من اشتباه کرده باشد و من از این امر آگاه نیستم.

در ایران این جراحی به هیچ وجه انجام نمی شود

معاون قهرمان دیسک المپیک درباره موارد جراحی این مشکل در داخل ایران گفت: “ما پزشکان بسیار هوشمندی در داخل ایران داریم.” اما در داخل ایران ، این عمل جراحی هرگز انجام نمی شود. بسیاری از متخصصان ، که بیشتر آنها پزشک نامیده می شوند و تعداد محدودی دارند ، بیشتر به حاشیه علاقه دارند و در سخنان خود می گویند که این روش بسیار ساده است و همه افراد این عمل جراحی را انجام می دهند ، اما ما در ایران چنین جراحی نداریم که بتواند پا را برش دهد و استخوان را خارج کند.

کفش پاشنه بلند عمدتا در ایران ثابت است. با استفاده از دستگاه Shock-Wave که توسط دوستانم پیشنهاد شده است ، من بیش از 150 بار در یکی از تخصصی ترین کلینیک های فیزیوتراپی ورزشی ایران انجام داده ام که به طور موقت برطرف شده است ، اما هر بار که تمرینات گسترده ای را انجام می دهم ، دوباره اتفاق می افتد. او را پیدا کردم و آشفته شدم. بنابراین تصمیم گرفتم که جراحی کنم. من بعد از المپیک ریو جراحی روی پای چپم انجام دادم و حالا مشکلی با آن پا ندارم.

حسین تفکلی احسان حسنادی

چگونه برخی افراد خود را پزشک یا متخصص می نامند!

حدادی تأکید کرد: مذاکرات این دوستان باعث می شود مردم به این فکر کنند که چگونه این افراد خود را پزشک یا متخصص می نامند و چه اتفاقی می افتد که این گفتگوها بر تصمیمات شورای اجرایی تأثیر بگذارد. شورایی که بیشترین و مهمترین تصمیم را برای ورزشکاران کشور اتخاذ می کند. اگر شخصی یا منتقد سالمند نباشد و حتی اسامی 24 مقاله را که در زمینه من مورد انتقاد قرار گرفته است نمی داند ، اعضای هیئت اجرایی نیز تحت تأثیر این نظرات قرار بگیرند ، من معتقدم که به تصمیمات گرفته شده نمی توان خیلی اعتماد کرد. .

آیا شغل من گران قیمت پاشنه بلند است یا قراردادهای میلیارد دلاری ؟!

تهمت کشورمان گفت: من در این کشور زندگی می کنم و شرایط اقتصادی مردم را می فهمم و بخشی از این جامعه هستم. از طرف دیگر ، من وضعیت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را خیلی خوب می دانم ، اما سوال من این است که آیا هزینه درمان من به تنهایی بالاست؟ هزینه قراردادهای میلیارد دلاری بسته قابل مشاهده نیست؟ هاشمی طبا دیروز در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: “ما برای مربیان خارجی مبلغی میلیارد میلیارد تومن پرداخت می کنیم.” هزینه های زیادی وجود دارد که بدون توجه به آن می روند ، اما اختلاف نظر وجود دارد.

بعد از اینکه شانه هایم پاره شد ، آنها گفتند که کمتر احتمال دارد که به ورزش برگردم

اولین نماینده و پیست ایران در المپیک سال 2020 توکیو وی گفت: “واقعاً فرقی نمی کند که جراحی انجام شود.” در جهان رایج است که بدنهای همه ورزشکاران معمولاً توسط جراح انجام می شود. من 20 سال است که ورزش حرفه‌ای دارم و هرگز ندیده‌ام که یک ورزشکار بدن خود را به جراحان مختلف تحویل دهد. این را با منطق و استدلال می گویم. معمولاً ، هر ورزشکاری در جهان که تحت عمل جراحی قرار می گیرد ، برای جراح اصلاح می کند. اعتقاد من به این پزشک باعث شد تا در مورد جراحی نیز فکر کنم. بعد از المپیک پکن ، شانه پاره کردم. شورای پزشکی در ایران برگزار شد و درصد بسیار کمی از شانس بازگشت به ورزش های حرفه ای وجود داشت ، اما وقتی من برای دیدن این پزشک در آلمان رفتم ، وی به من گفت که من با ضمانت این کار را انجام می دهم که روی شانه شما کار کنم با این ضمانت که 99 درصد به ورزش های حرفه ای برگردید. بعد از شش ماه جراحی شانه ، من قهرمان آسیا شدم و یک سال و نیم پیش مدال المپیک گرفتم. این عقیده که بین ورزشکار و پزشک شکل می گیرد ، باعث می شود که در صورت بروز هرگونه مشکلی ، به پزشک مراجعه کند.

من هرگز کرم استخوان اضافی در پا ندیده ام!

وی گفت: اکنون که قیمت دلار به 24 هزار تومان رسیده است ، تبدیل به بحث و مقوله جداگانه ای شده است. آنها می توانند بگویند وضعیت کشور به این شکل است و شما نمی توانید برای انجام این کار به خارج از کشور اعزام شوید. من در ایران نیز قبول و تربیت می کنم و تنها درخواست من این است که به پزشک ارائه دهم که دو ماه دیگر ورزش من را تضمین کند و صرف نظر از سرنوشت آینده ورزش حرفه ای من ، نه تنها روی جراحی تمرکز کنم. از طرف دیگر ، برخی از کارشناسان عزیز استفاده از کرم را توصیه می کنند؛ اگر آنها کرم دارند ، به من بدهید تا از آن استفاده کنم و مشکل پا من حل خواهد شد ، اگر این کار را نکنند ، به من خواهند گفت که این کار را برای معالجه استخوان پای اضافی من دریافت می کنم. چگونه می توان اندازه ی استخوان سه سانتی متر را با کرم درمان کرد ؟! من هرگز از کرم بدون نسخه و بدون استفاده از داروهای سنتی برای حل این مشکل نشنیده ام. متأسفانه ، این دیدگاه معمولاً وقتی زمان شروع یک پروژه است ، خستگی ایجاد می کند. با این حال ، هر تصمیمی که کمیته ملی المپیک اتخاذ کند ، من یک ورزشکار هستم و به هر ترتیبی که آنها صادر کنند عمل خواهم کرد

احسان حدادی

من قادر به ارائه درخواست های زیادی نیستم

حدادی اظهار داشت: من قطعاً روی پای خود کار خواهم کرد و پول در صورت امکان تأمین می شود. خدا را شکر ، دوستان زیادی در این کشور وجود دارند که عاشق پرچم این کشور و ورزشکاران هستند و می خواهند میلیارد ها دلار برای بالا بردن پرچم ایران خرج کنند و اگر یک چنگال در کنار احسان حدادی وجود دارد که مدال المپیک را از او می گیرد ، قطعاً کسانی هستند که کمک می کنند. من هیچ تمایلی به شرکت در اردوگاه های مختلف خارجی ندارم. من این مسئله را چندین بار مطرح کردم. اما بسیاری از دوستان باعث شدند که همه چیز به ویژه در فدراسیون قبلی به نظر برسد و باعث شده من این باشد که اگر همه چیز آماده نبود یا بهترین ماشین در دسترس نبود ، یا اگر آنها نتوانستند بهترین پرواز من را رزرو کنند در این اردو شرکت نمی کنم. این مورد نیست. من قادر به ارائه درخواست های زیادی نیستم. حتی اگر این ورزشکار در رکورد خود 10 طلای المپیک بدست آورد ، بسیار منطقی رفتار می کند.

همسالانم هیچ مشکلی جسمی ندارند

پرتاب کننده دیسکو در کشور ما گفت: اگر پاشنه پا یا پاشنه پا داشته باشم یا باید 6 عمل جراحی انجام دهم ، این همه به این دلیل است که در این کشور ورزشکار هستم. من بارها پرچم ایران را در عرصه های آسیایی و بین المللی مطرح کرده ام که البته این وظیفه من است. هر اتفاقی برای من بیفتد ، من در جوانی خودم را زده ام. شما سن من را نیز می بینید که هیچ مشکلی در پاها ، کمر و شانه ندارد. در سن سی و پنج سالگی ، من تحت چندین عمل جراحی بزرگ ، و تأثیر بیهوشی طولانی مدت بر حافظه طولانی مدت من قرار گرفتم.

وی یادآور شد: هیچ کس این مسائل را نمی بیند و به هیچ وجه آنها را نمی دانند که می دانند و فقط هنگام کسب مدال به ورزشکار توجه می کنند. گفته می شود احسان حدادی با داشتن چهار رکورد مدال طلای آسیا را به دست آورده و مثلث برنده مدال ایران را به یک مربع تبدیل کرده است ، آوارین ، چه پسر خوبی است! اما هیچ کس نمی بیند که من اکنون فراموش کرده ام و هزاران مشکل دیگر دارم.

آیا منتقدین از همه مشکلات من آگاه هستند ؟!

البته مدال آور المپیک کشورمان گفت: من این مسیر را خودم انتخاب کردم و دوست داشتم. او زیر تیغ رفت و مدال گرفت. موفق باشید به خودم و مردمم! با تشکر از همه افرادی که همیشه حمایت کرده اند. با کمال تعجب ، چنین اتفاقی به دلیل فشار پاشنه اتفاق می افتد و آنها هر کجا که ما آن را بلند می کنیم به ما می خندند. فردی که مدال المپیک کسب کرده است تحت عمل جراحی قرار می گیرد ، اگر شرایط در ایران مناسب باشد ، مشکلی نیست و من می خواهم در اینجا جراحی داشته باشم تا همه بتوانند در دوره بهبودی بعد از عمل به من مراجعه کنند. من 6 عمل جراحی در آلمان انجام دادم و هیچ کس برای دیدن من نیامد. اینها موضوعات بسیار دشواری است که من هنوز درباره آنها صحبت نکرده ام. کسانی که از من انتقاد می کنند ، چرا باید برای انجام این کار به آلمان بروم ، آیا از همه مسائل آگاهی دارند؟

اتحادیه فضای خوبی دارد

الحدادادی درباره وضعیت خود پس از آلوده شدن به ویروس کرونا گفت: “خدا را شکر ، الان در حال خوبی هستم.” من بعد از اردو در کیش را ترجیح می دهم. من از فدراسیون دو و میدانی بخاطر تنظیم دو اردو در کیش بسیار سپاسگزارم. خوشبختانه اتحادیه در حال حاضر بسیار آرام است. آقای مبینی یک ورزشکار سابق است. من از او و همکارانش تشکر می کنم و امیدوارم که دشمنان من روزهای خوبی را سپری کنند.

انتهای نامه / 4057 / پ

دکمه بازگشت به بالا