اجتماعی

افتتاح دو پروژه جدید مدیریت بحران در تهران/ ضرورت افزایش اعتماد مردم به دستگاه‌های امدادی

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مدعی شد که اعتماد مردم به نهادهای امدادی کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، حمیدرضا خانکه در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران که عصر امروز در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران برگزار شد، گفت: اعتماد مردم در مواقع بحران و امداد یک اصل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.» نتایج یک بررسی اخیر نشان می دهد که اعتماد مردم به نهادها و سازمان های امدادی حدود 24 درصد کاهش یافته است که باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا مدیریت بحران از حالت حاکمیتی خارج شود، گفت: برای تحقق این امر باید از ظرفیت مشارکت مردم بیش از پیش استفاده و به نقش مردم در مدیریت بحران توجه ویژه شود. . با این کار می توان اعتماد از دست رفته مردم به دستگاه امدادی را بازگرداند.

وی با بیان اینکه تجارب جهانی و مطالعات بین المللی نشان می دهد که مدیریت بحران حاکمیتی به ویژه در هفته اول بحران کارآمد نیست، گفت: در این راستا باید از نقش خانواده ها در مدیریت بحران بهره برد و از آن بهره برد. مشترک

دو پروژه جدید مدیریت بحران در تهران راه اندازی شد

اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت: در حال حاضر 103 سوله و پایگاه مدیریت بحران در شهر تهران فعال است که برای افزایش این تعداد برنامه ریزی شده است و 10 پایگاه و کانکس آخر در دست ساخت است. در تهران، ادامه جلسه.

وی با بیان اینکه امروز پایگاه مدیریت بحران در منطقه 18 و ایستگاه لرزه نگاری سرپوشیده در منطقه 15 مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: مدیریت بحران در آینده از فضاها و امکانات دیگر نیز استفاده خواهد کرد.

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز با اشاره به اجرای طرح شهرسازی آماده که پیش از این توسط اداره بحران در شهر تهران انجام شده بود، گفت: در این طرح پیش بینی می شود که کمتر از سه میلیون و 200 هزار نفر ارائه می شود آموزش های لازم اما اجرای آن نیازمند اتخاذ 30 میلیارد تومان در شهر تهران است که باید ارائه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا