علمی و پزشکی

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: در شهرستان هندودر کار بسیار جالبی انجام شد، مرکز جامع سلامت مجهز با کمک خیرین راه اندازی شد و تجهیزات آن توسط وزارت بهداشت تامین شد. در حال حاضر یک مرکز در شازند وجود دارد که حدود 70 درصد آن در زمینی به مساحت 2000 متر مربع تکمیل شده و از نظر خدمات بهداشتی و درمانی مجهز است.

و چشم خدا ادامه داد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده و گسترش این طرح جزء برنامه های وزارت بهداشت است، در مراکزی که امروز افتتاح شد سطح اول پزشک خانواده در یک فایل الکترونیکی و به طور کامل در این مراکز اجرا می شود. مراکز

وی افزود: مرکز شازند یکی از مراکزی خواهد بود که در اسفندماه سال جاری افتتاح می شود و مرکزی به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته و دارای خدمات بهداشتی کامل خواهد بود.

و چشم خدا گفت: بعد از شزند به دیدنت می رویم و به بیمارستان وال یاسر می رویم. این بیمارستان یکی از بیمارستان های بسیار بزرگ اراک است که 400 تخت و 400 میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی ریاست جمهوری به منطقه مرکزی اختصاص خواهد یافت. امیدواریم این مرکز یکی از پیشرفته ترین مراکز کشور باشد.

و وزیر بهداشت تصریح کرد: از ابتدای دولت تا امروز 850 پروژه بزرگ بهداشتی افتتاح کرده ایم و تا پایان امسال تعداد پروژه ها به 2000 پروژه خواهد رسید و این در تاریخ کشور ما بی سابقه است. 79 مرکز درمانی را با حدود 10800 تخت راه اندازی کرده ایم و تا پایان امسال 7700 تخت بیمارستانی دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به هموطنان ارائه کنیم.

افتتاح دو پروژه بهداشتی در شهر توره شیزند

پایگاه اورژانس 115 در شهر تور به نمایندگی از مرحوم مشهدی احمدی بگش و خانم زنگنه ظرف یک سال و نیم ساخته شد.

مساحت زمین این پایگاه 1.25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع است و در کنار این پایگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع پارکینگ آمبولانس در حال احداث است.

بالشتک هوای اضطراری شهر توری در مدت 3 ماه و در مساحت 2150 متر مربع ساخته شد و برای آن که یکی از 12 کوسن هوای استان مرکزی است حدود 200 میلیون تومان هزینه شد. خرج شد.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز جامع سلامت شهری و روستایی توری بازدید کرد.

وی در حاشیه افتتاح این مرکز اورژانس گفت: شهر توره با توجه به موقعیت جغرافیایی و افزایش ترافیک نیازمند ساخت این مرکز بود که توسط خیرین سلامت ساخته شده است و از خیرین تشکر می کنیم. آی تی. این قانون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا