اقتصادی

افت دلار پس از انتشار گزارش تورم آمریکا

دلار به بالاترین سطح خود در یک سال تورم در ایالات متحده رسید.

به گزارش رویترز ، مانند بسیاری دیگر از کشورها ، تورم در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است زیرا بانک مرکزی و دولت به تزریق نقدینگی سنگین برای کاهش پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا ادامه می دهند. متوسط ​​نرخ تورم بزرگترین اقتصاد جهان در 12 ماه منتهی به فوریه 0.3 درصد نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به 1.7 درصد افزایش یافته است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده در ایالات متحده در 12 ماه گذشته است. مدل سیاست جدید بانک فدرال باید اجازه دهد تورم به طور موقت از سطح 2٪ عبور کند.

افزایش جریان نقدینگی به بازارهای مالی در منطقه یورو به صورت افزایش تورم در بسیاری از کشورهای منطقه آشکار شد ، تا جایی که طبق مرکز آمار ، میانگین قیمت مثبت مصرف کننده 1.3 درصد بود و 0.3 درصد ، که بالاتر از رقم ثبت شده در ماه گذشته است و بالاتر از 0.2 درصد از انتظارات فعالان اقتصادی است. این نرخ تورم همچنین بالاترین نرخ تورم مثبت ثبت شده در 12 ماه گذشته در این کشور است. بانک مرکزی اروپا تورم 2 درصدی را هدف قرار داده است و انتظار می رود این رقم به زودی انجام شود.

همانطور که پیش از این انتظار می رفت ، نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد جهان تا پایان ماه فوریه بار دیگر کاهش یافت و به 6.2 درصد رسید. نرخ بیکاری که 0.5 درصد کمتر از ماه قبل بود ، کمترین میزان در 11 ماه گذشته در کشور است. در این مدت تعداد بیکاران به طور قابل توجهی نسبت به ماه قبل به 9 میلیون و 970 هزار نفر کاهش یافته است. با این حال ، نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد جهان هنوز از نرخ بیکاری 3.5 درصدی ثبت شده در فوریه ، قبل از تعطیل شدن بیشتر اقتصاد ایالات متحده به دلیل تاج ، فاصله دارد.

در ژانویه ، کسری حساب تجاری ایالات متحده در حال گسترش بود و به 68.2 میلیارد دلار رسید ، که 1.2 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل افزایش داشت. اما خبر خوب برای دارندگان دلار این است که صادرات ایالات متحده در این ماه به 191.9 میلیارد دلار رسیده است که بالاترین رقم در 11 ماه گذشته است. از سوی دیگر ، واردات با 1.2٪ افزایش به 260.2 میلیارد دلار بالاترین میزان از آگوست سال گذشته رسیده است. مانند ماه های گذشته ، چین همچنان بزرگترین شریک تجاری آمریکا است.

روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به دلیل مفاد توافق نامه Brexit بار دیگر تیره شده و اتحادیه اروپا نقض توافق Brexit را پس از آنکه انگلیس گفت به کنترل واردات و صادرات مواد غذایی به ایرلند شمالی ادامه می دهد ، محکوم کرد. قرار بود این توافق تا ماه فوریه برای جلوگیری از هرج و مرج احتمالی گذرگاه ها را کنترل کند ، اما دولت انگلیس اعلام کرد که این حرکت را یک طرفه تا ماه سپتامبر تمدید خواهد کرد. ایرلند شمالی یکی از اعضای اتحادیه اروپا است ، به استثنای انگلیس و ایرلند جنوبی.

امید سرمایه گذاران به عادی سازی اوضاع و تقویت رشد اقتصادی پس از موج شدید کرونا در کشورهای مختلف افزایش یافت. این امکان وجود دارد که بانکهای مرکزی به تدریج از شدت سیاستهای حمایتی و تشویقی خود بکاهند و نرخ بهره را مجدداً به میزان بیشتری افزایش دهند تا بازارهای مالی جذابتر شوند. با این وجود ، الگوی بهبود اقتصادی در ایالات متحده و اروپا یکسان نیست و احتمالاً در اروپا مدت بیشتری طول خواهد کشید تا نرخ بهره به بالاترین حد خود برسد. نرخ بهره در منطقه یورو اکنون 0.5٪ منفی و در ایالات متحده 0.25٪ است.

با توجه به اینکه احتمال کاهش واکسیناسیون بخش بزرگی از جمعیت آمریکا در پایان پاییز و بیماری عروق ویروس کرونا قلب در آمریکا وجود دارد ، شاخص خوش بینی اقتصادی ایالات متحده در ابتدای ماه مارس به 55.4 درصد رسید که نسبت به ماه قبل 3.5 واحد رشد داشت. افزایش یافته است. همچنین بالاترین سطح خوش بینی برای اقتصاد ایالات متحده طی پنج ماه گذشته است. شاخص مالی ایالات متحده که بیانگر احساسات مصرف کنندگان در مورد وضعیت مالی آنها در شش ماه آینده است ، با 1.5 واحد افزایش نسبت به ماه قبل ، به 58 واحد رسید.

با وجود افزایش تعداد کارخانه های منطقه یورو در ماه فوریه ، بازرگانان هنوز نگران نحوه و زمان احیای مجدد اقتصاد منطقه یورو هستند. موضع صعودی در برابر یورو ، که در اوایل سال جاری به اوج خود رسیده بود ، اندکی مورد تجدید نظر قرار گرفت ، خصوصاً اینکه برنامه واکسیناسیون در قاره سبز به اندازه انتظار پیش نرفته است و بسیاری از کشورها عقب مانده اند. از طرف دیگر ، معامله گران ارز منتظر دیدن واکنش رئیس بانک مرکزی اروپا به نام کریستین لاگارد نسبت به افزایش گسترده بازده اوراق قرضه یورو هستند.

پس از بحث و گفتگوهای فراوان ، نمایندگان مجلس با اکثریت قریب به اتفاق لایحه دولت 1.9 تریلیون دلاری برای تقویت رشد اقتصادی و حمایت از مشاغل رای مثبت دادند. همچنین قرار است این لایحه در سنا به رای گذاشته شود که در صورت تصویب در سنا ، با امضای بایدن به قانون تبدیل می شود. دموکرات ها در تلاشند بسته جدید یارانه را تا 14 مارس ، قبل از انقضا package بسته محرک قبلی ، تصویب و اجرا کنند. این بسته همچنین شامل کمک نقدی مستقیم و وامهای مشاغل کوچک است.

تاکنون بیش از 118459898 مورد بیماری ویروس کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد 2626936 فوت کرده است. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت در ایالات متحده با 541،363 نفر ، برزیل با 268،568 نفر ، مکزیک با 191،789 نفر ، هند با 158،213 نفر بوده است. مردم ، و انگلیس با 124،987 نفر.

جوزف ترویسانی ، استراتژیست ارشد فارکس در فارکس گفت: “از ابتدای امسال عملکرد دلار تا حد زیادی به بازده اوراق قرضه و شاخص های اقتصاد کلان بستگی دارد و فکر نمی کنم در کوتاه مدت تغییر زیادی ایجاد شود.” خیابان با توجه به اینکه اقتصاد در حال بهبود است و دولت و بانک مرکزی به تقویت رشد اقتصادی کمک می کنند ، انتظار دارم دلار تا اواسط سال جاری در وضعیت بهتری قرار گیرد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز با کاهش 0.14 درصدی در 91.832 بسته شد.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1075 دلار اعلام شده است. (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود.)

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات دادوستد ، پوند استرلینگ 0.19 درصد افزایش یافت و به 13392 دلار رسید. یورو پس از ورود به کانال 1.19 با 0.15٪ افزایش به 1.192 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با 0.08 درصد کاهش به 108.421 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا 1،292 دلار معامله شد. نرخ ارز دلار به 6506 یوان چین رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا