اقتصادی

طلا در برابر دلار کوتاه آمد

طلا در معاملات جهانی روز چهارشنبه به دلیل تقاضای دلار به عنوان یک مکان امن در میان شیوع دلتا کرونا سقوط کرد.

به گزارش دیباروز ، و هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افت به 1،807.32 دلار رسید. در بازار آتی ایالات متحده هر اونس طلا با افت 0.1 درصدی به 1809.10 دلار رسید. سهام یک شبه 0.1 درصد بالاتر از این قیمت در 1811.40 دلار معامله شد.

كایل رودز ، تحلیلگر در IG ، گفت: “در حالی كه طلا به عنوان یك دارایی مطمئن شناخته می شود ، دلار آمریكا همیشه نگرانی واقعی در مورد چشم انداز رشد اقتصادی ، سیاست های پولی آینده و تقاضا برای دارایی های امن را بدست می آورد.” بازارها ما دیده ایم که خریداران با هر اونس طلا با کمتر از 1800 دلار وارد بازار می شوند که این امر از قیمت ها حمایت کرده است ، اما اکنون دلار به عنوان پناهگاهی مطمئن برای تضمین عملکرد بهتر اقتصاد آمریکا نسبت به اقتصاد جهانی شناخته شده است.

دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای رقیب 0.1 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم سه ماه و نیم نزدیک شد و باعث شد طلا برای خریداران غیرآمریکایی گران شود. بازده خزانه داری 10 ساله ایالات متحده از کمترین میزان 5 ماه گذشته بهبود یافته است.

بازارهای سهام آسیا امروز چهارشنبه پس از افت شدید در دو روز گذشته به دلیل نگرانی در مورد تأثیر شیوع بسیار سریع دلتا کرونا ، افزایش یافت.

به گفته رویترز ، توجه سرمایه گذاران اکنون به جلسه سیاست های پولی روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا معطوف شده است که در پی ترسیمی از موج سوم شیوع ویروس کرونا ، به دنبال ترسیم سیاست جدید پولی است.

وانگ تائو ، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد که هر اونس طلا ممکن است حمایت 1805 دلاری را بشکند و به محدوده 1795 تا 1800 دلار سقوط کند.

در سایر فلزات گرانبها ، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افت به 24.88 دلار رسید. و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش یافت و به 2650.42 دلار رسید. و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری به 1065.53 دلار رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا